Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر ظهر امروز در گفت گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: یکی از عوامل اصل توسعه گردشگری در منطقه، افزایش سرانه زیرساخت‌های گردشگری است که بر همین پایه و اساس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر ضمن شناسایی انواع زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه، با شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی به منظور حمایت از ساخت و سازهای مورد نیاز گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین خصوص افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری سه پروژه از این شهرستان با معرفی اداره میراث فرهنگی خرمشهر و با تکمیل و ارسال مدارک به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان معرفی شده که در نهایت از محل صندوق توسعه ملی جهت دریافت جمعا 18 میلیارد تومان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌هایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: یک پروژه تحت عنوان پارک سرپوشیده با اعتبار تسهیلات 10 میلیارد تومان، پروژه دوم در ابتدای جاده امام صادق(ع) خرمشهر به سمت اهواز تحت عنوان مجتمع گردشگری رفاهی به میزان 3.5 میلیارد تومان و یک پروژه در جزیره مینو با عنوان مجتمع گردشگری اقامتی با اعتبار 4.5 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه اعتبار تسهیلات آنها در نظر گرفته شده است.

پاک‌گهر بیان کرد: در این میان دو پروژه که در محدوده شهری بوده با هشت درصد و یک پروژه روستایی با چهار درصد تسهیلات خود را دریافت می‌کنند که تا کنون یکی از پروژه‌ها فاز اول تسهیلات خود را دریافت کرده که متناسب با پیشرفت آن و تأیید اداره میراث فرهنگی خرمشهر، به تدریج تسهیلات خود را نهایتأ در چهار فاز دریافت می‌کند.

وی عنوان کرد: دو پروژه دیگر درحال تکمیل مدارک برای ارائه به بانک هستند و امیدواریم هرچه سریعتر تسهیلات خود را دریافت کنند تا این طرح‌ها که جمعأ برای 127 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند، روند ساخت و ساز آنها شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر بیان کرد: فرآیند صدور مجوز و اعطای تسهیلات توسط متقاضیان بدین صورت است که متقاضیان ابتدا باید در سامانه وزارت میراث فرهنگی تحت عنوان www.my.mcth.ir با بارگزاری مدارک و طرح توجیهی خود ثبت نام کنند و در ادامه با بررسی توسط اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و اداره میراث فرهنگی خرمشهر، فرآیند صدور مجوز و نیز اعطای تسهیلات دنبال خواهد شد.

پاک‌گهر گفت: متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره میراث فرهنگی خرمشهر، واقع در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان (موزه جنگ) همه روزه و در تایم اداری مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در شهرستان و به تبع آن افزایش اشتغال در منطقه، این اداره از همه سرمایه گذاران منطقه درخواست می‌کند با ورود به سرمایه‌گذاری دراین حوزه، در شکوفایی این منطقه سهیم باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر اظهار کرد: این اداره ضمن تشکر از کلیه سرمایه‌گذارانی که در حوزه گردشگری ورود کرده یا قصد ورود دارند، به صورت ویژه پیگیر طرح‌ها و مسائل مربوط به تسریع در فرآیندهای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری و تسهیلات آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی تسهیلات خرمشهر گردشگری و صنایع دستی خرمشهر اداره میراث فرهنگی خرمشهر رئیس اداره میراث فرهنگی تسهیلات خود میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان و خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

او افزود: دراین رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحوبل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان افزود: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر
  • اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر
  • ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل درحال اجرا است
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان