Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@15:42:40 GMT

درخواست کمک آمریکا از هند برای کمک به تقابل با چین

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۲۵۷

درخواست کمک آمریکا از هند برای کمک به تقابل با چین

وزیر خارجه آمریکا از هند خواست تا برای مقابله با چین به این کشور کمک کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در آستانه گفتگو با رهبران هند گفت که واشنگتن و دهلی باید برای مقابله با تهدید چین در برابر آزادی و امنیت با یکدیگر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پامپئو پیش از گفتگو با رهبران هندی گفت: امروز فرصت جدیدی برای دو دموکراسی بزرگ مانند ما برای رشد بیشتر در کنار یکدیگر است.

وی ادامه داد: مطمئنا کارهای زیادی هستند که باید انجام شوند. موضوعات زیادی برای بحث داریم: همکاری بر سر بیماری کرونا که ووهان منشا آن بود، تا تقابل با تهدیدات حزب کمونیست به امنیت و آزادی و توسعه صلح و ثبات در سراسر منطقه.

از سوی دیگر وزیر دفاع آمریکا نیز که همراه با پامپئو وارد هند شده به دنبال تقویت روابط دفاعی دو کشور است. در همین ارتباط وزارت دفاع هند روز دوشنبه اعلام کرد: هند و ایالات متحده یک توافقنامه نظامی برای به اشتراک گذاری اطلاعات ماهواره‌ای در جریان سفر اخیر مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به دهلی نو، به امضا خواهند رساند.

وزارت دفاع هند افزود: توافقنامه همکاری و تبادل اساسی اطلاعات موسوم به BECA به هند اجازه دسترسی به اطلاعات فضایی و جغرافیایی ماهواره‌ای را به منظور ارتقای دقت تسلیحاتی مثل موشک و پهپاد خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد