Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر لبافی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که اختصاص کد کالایی از سوی بانک مرکزی به بخشی از کالاهای وارداتی در گمرک چندین سال به طول می‌انجامد، در مجموع ۷۰ درصد کالاهای وارداتی بدون وقفه از گمرک ترخیص می‌شود اما ۳۰ درصد باقیمانده در انتظار اختصاص کد کالایی از سوی بانک مرکزی می‌ماند به طوری که مقداری از کالاها از سال ۱۳۹۷ در گمرکات استان باقیمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت کالا به طور کلی متروکه می‌شود یا کیفیت خود را از دست می‌دهد ادامه داد: مقرر شد دستگاه اجرایی و بخش خصوصی طی تبادلی با یکدیگر پیشنهاداتی را برای ترخیص ۳۰ درصد باقیمانده کالاها در گمرک به بانک مرکزی ارایه دهند که نخستین پیشنهاد این بود که بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به بررسی و تامین ارز کالای دپو شده در گمرک استان اقدام نماید.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود، ممکن است تامین ارز کالای دپو شده، تامین نگردد اما می‌توان طی مذاکره با صاحبان کالاهای اساسی به نحو مقتضی از جمله صدور اعلامیه تامین ارز به صورت اعتباری یا مطابق با مفاد مصوبه‌ای که در این ارتباط وجود دارد، اطمینان لازم را در خصوص تامین ارز کسب کرد تا صاحبان کالاهای اساسی با اطمینان نسبت به تامین کالای خود اقدام نمایند.

وی رویکرد فرا استانی مجوزهای صادره برای فعالیتهای اقتصادی یا واحدهای تولیدی خراسان رضوی را از دیگر مشکلات ذکر و بیان کرد: بهره گیری از ظرفیتهای خراسان رضوی در قالب مجوزهای اقتصادی که برای آن صادر شده است، به صورت فرااستانی یا فراملی با رویکرد صادرات است.

لبافی ادامه داد: این استان هفت میلیون جمعیت دارد اما ۲۵ میلیون زائر هر سال به این جمعیت افزوده می‌شود و آنان نیز از ظرفیت کالایی این استان استفاده می‌کنند لذا جمعیت مصرف کننده در این استان فراتر از جمعیت ساکن خراسان رضوی است و باید این موضوع در صدور مجوزهای اقتصادی در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی ظرفیتهای خالی واحدهای تولیدی بویژه در حوزه کشاورزی خراسان رضوی را از دیگر مشکلات مطرح شده ذکر و بیان کرد: به عنوان مثال در حال حاضر واحدهای تولیدی خوراک دام با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی و واحدهای تولیدی آرد با ۳۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با اینکه این استان تنوع جمعیتی و ارتباطات مرزی بسیار دارد و ظرفیتهای اقتصادی آن به صورت ملی و با نگاه فرااستانی دیده شده است، بخش اندکی از ظرفیت واحدهای تولیدی آن فعال است و از سرمایه‌های آن به درستی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به دنبال این است که زمینه‌ای فراهم کند تا ظرفیتهای خالی واحدهای تولیدی از طریق ورود موقت مواد اولیه، تولید محصول و صادرات مجدد آنها تکمیل شود.

لبافی ادامه داد: با توجه به ظرفیت خالی واحدهای تولیدی بویژه آرد و خوراک دام، مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ورود موقت مواد اولیه برای پردازش مشروط به صادرات، تدابیر ویژه‌ای به منظور واردات قطعی مواد اولیه مطابق با آیین نامه اجرایی اصلاح قانون امور گمرکی اتخاذ کند.

وی گفت: مصوبه‌ای براساس آیین نامه اجرایی اصلاح قانون امور گمرکی وجود دارد که مجوز ورود موقت مواد اولیه را صادر کرده است تا صرف تکمیل ظرفیتهای خالی کارخانجات شود و از این طریق بتوان تولید حاصل از آن را به خارج از کشور صادر کرد اما وزارت جهاد کشاورزی به این مصوبه دولت عمل نمی‌کند.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: در نشست این دبیرخانه تاکید شد که وزارت جهاد کشاورزی به این مصوبه در خصوص ورود موقت مواد اولیه بخش تولید عمل کند، زیرا ورود موقت این مواد بسیاری از مشکلات بخش تولید استان را حل می‌کند و واحدهای تولیدی خوراک دام می‌توانند با ارز خود، محصول را به خارج از کشور صادر کنند.

وی ادامه داد: از این طریق هم ظرفیت خالی واحدهای تولیدی تکمیل و هم نیروی انسانی به کار گماشته می‌شود و هم چرخش خوبی در تولید استان بوجود می‌آید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تولید داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تولید داخلی وزارت جهاد کشاورزی تولید داخلی اخبار کنکور ورود موقت مواد اولیه خالی واحدهای تولیدی وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی تامین ارز ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران

داده‌پردازی اسکان مسافران در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ثبت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب اقامت مسافران خبر می‌دهد، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معادل ۵.۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است، که در مجموع استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز بیشترین اقامت‌ها را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین رشد اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان‌های کرمان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و زنجان، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، از ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزارنفر شب اقامت در تعطیلات نوروز و عید فطر، سهم اقامتگاه‌های رسمی، که شامل هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، بومگردی و اقامتگاه‌های سنتی، خانه مسافر‌های دارای مجوز و مجتمع‌های اقامتی می‌شود، حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب بوده است، که بنابر اعلام معاونت گردشگری ۲.۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد همچنان سهم اسکان در اقامتگاه‌های بدون مجوز غیررسمی قابل توجه است، درحالی که سهم اقامتگاه‌های رسمی کم‌تر از یک چهارم مجموع آماری است که برای اقامت‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده است. اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز معمولا شامل خانه‌های شخصی اجاره‌ای و چادر‌های مسافرتی می‌شود.

براساس داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل استان‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین سهم از اقامت‌های رسمی در تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر را داشتند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد سهم مراکز آموزش و پرورش که شامل مدارس نیز می‌شود، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین، ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۸ نفر شب بوده است، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، تهران، مازندران، لرستان و گیلان بیشتر استقبال شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین آمار داده است در نوروز و عید فطر حدود ۴۸۰ هزار نفر شب اقامت در بقاع و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کنار امامزاده‌ها و بقاع و در چادر مسافرتی اسکان داشتند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و بیشترین اقامت‌ها به این شکل در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، آذربایجان شرقی و سمنان ثبت شده است. بنابر اعلام اوقاف برای تعطیلات گذشته طرحی به نام «آرامش بهاری» در ۲ هزار و ۴۱۶ امام‌زاده اجرا شد و اسکان‌ها در ۴۲۵ امامزاده به این ترتیب ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • واردات نامرئی خودرو
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد