Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-27@05:19:51 GMT

وضعیت انتشار کتاب در مهر ماه چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۲۹۲

وضعیت انتشار کتاب در مهر ماه چگونه بود؟

ایران اکونومیست-تاکنون ۴ هزار و ۸۰۶ عنوان کتاب منتشر شده در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ثبت شده اند.

میزان عناوین منتشر شده در دوسال اخیر نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته و هنوز هم ادامه دارد. مشکلاتی نظیر افزایش قیمت ملزومات چاپ و کاهش استقبال از کتاب به دلیل مشکلات اقتصادی، باعث شده که ناشران میزان عناوین منتشر شده خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال میزان انتشار ناشران معروف هم نسبت به سال قبل کاهش داشت و مشکلات صنعت نشر دست به گریبان آنها هم شده و تنها در دایره کار ناشران نوپا و کوچک دیده نمی‌شود.

تاکنون تعداد ۴ هزار و ۸۰۶ عنوان کتاب منتشر شده در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ثبت شده اند. از این میان ۳ هزار و ۵۳۹ عنوان کتاب تالیفی و هزار و ۲۶۷ عنوان ترجمه هستند. همچنین ناشران تهرانی ۴ هزار و ۷۴ عنوان و ناشران شهرستانی ۷۳۲ عنوان منتشر کرده اند.

تعداد کتاب‌های چاپ اولی ۲ هزار و ۹۸۳ عنوان و تجدید چاپ‌ها به هزار و ۸۲۳ عنوان می‌رسد. بیشترین متوسط شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با ۲ هزار و ۲۲۰ نسخه و کمترین متوسط شمارگان کتاب در حوزه کلیات با ۶۹۷ نسخه دیده می‌شود.

متوسط شمارگان کتاب در حوزه ادبیات به ۸۱۲ نسخه می‌رسد، این مسئله نشان می‌دهد که کتاب‌های این حوزه با تیراژ کمتر از هزار جلد منتشر می‌شوند. البته در همین حوزه ناشرانی هستند که بیشتر و کمتر از این میزان، کتاب چاپ می‌کنند. این درحالی است که سال گذشته متوسط شمارگان کتاب در حوزه ادبیات ۹۵۸ عنوان بود.

در مهرماه سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۵ عنوان کتاب منتشر شد که از این میان ۶ هزار و ۶۹۱ عنوان تالیفی و ۲ هزار و ۴۵۴ عنوان ترجمه بودند. ناشران تهرانی ۶ هزار و ۸۳۶ عنوان و ناشران شهرستانی ۲ هزار و ۳۰۹ عنوان کتاب چاپ کرده بودند، تعداد کتاب‌های چاپ اولی در مهرماه سال گذشته به ۴ هزار و ۶۲۷ عنوان و تجدید چاپ ۴ هزار و ۵۱۸ عنوان می‌رسید. بیشترین متوسط شمارگان کتاب در مهرماه سال گذشته در حوزه کودک و نوجوان با ۲ هزار و ۷۴۶ عنوان و کمترین میزان متوسط شمارگان کتاب با ۷۷۴ عنوان در حوزه هنر دیده می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عنوان کتاب سال گذشته منتشر شده ۴ هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!

به گزارش "ورزش سه"، باران شدیدی که روز گذشته در شهر اهواز بارید باعث مختل شدن وضعیت زندگی مردم این شهر و برخی دیگر از شهرهای خوزستان شده است. در این خصوص بازیکنان فولاد خوزستان هم از وضعیت زندگی در اهواز بعد از هر بارانی که می‌بارد گلایه‌مند شده‌اند.

روز گذشته جفرسون باهیا و لوکاس کاندیدو دو بازیکن برزیلی فولاد ویدئویی از صفحه شخصی خود منتشر کردند که عجیب بود؛ آنها از منزل خود فیلم منتشر کردند که در حال جمع کردن آب‌هایی بودند که وارد منزل شده و زندگی‌شان را خراب کرده است!

برخی دیگر از بازیکنان فولاد هم استوری‌هایی را از وضعیت عجیب و غریب شهر اهواز و آب گرفتگی شدید معابر منتشر کردند.

لوکاس کاندیدو ستاره فولاد مشغول جمع کردن آب باران در منزل خود!

همچنین امروز ساسان انصاری کاپیتان فولاد نیز در مصاحبه‌ای که با نوروز فوتبالی داشت، در این خصوص حرف زد و گفت: «باران روز گذشته در اهواز شدید بود، اما متاسفانه حتی اگر باران سیل آسا هم در خوزستان و به خصوص اهواز نیاید، زندگی کردن مختل می‌شود.»

او ادامه داد: «باران برای لذت بردن است؛ در خوزستان اما هر وقت باران می‌آید شرایط بد می‌شود. سال‌ها است این خواسته را داریم که شرایط زیرساختی را درست کنند. با کوچک‌ترین باران مردم اذیت می‌شوند. امیدوارم مسئولان رسیدگی کنند چراکه حداقل حق مردم خوزستان این است که رفاه داشته باشند و وقتی باران می‌بارد، لذت ببرند.»

دیگر خبرها

  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد
  • آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!
  • کتاب «اولین لاله‌ سرخ» منتشر شد
  • خانه کتاب و ادبیات ایران از انتشار ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ خبر داد
  • انتشار بیش از ۵۵۰ خبر متنوع از نوروز اصفهان در رسانه‌ها
  • امسال با هند دید و بازدید فرهنگی داریم/ مدیری استعفا نداده، اما گلایه‌هایی وجود دارد
  • انتشار فراخوان پویش ملی بهارجان‌ها