Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: از ظرفیت اقتصادی تعاونی‌های فعال و قوی استان قزوین برای احیای واحدهای تولیدی راکد و جهش تولید استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور صبح امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه 3 بخش دولتی، خصوصی و تعاونی شکل می‌گیرد، متاسفانه بخش تعاونی با وجود اهمیت بالا تا حدودی مغفول واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعاونی‌ها جان دوباره‌ای گرفتند و توانستند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اقتصاد بسیاری از مشکلات مردم را در حوزه تولید و تهیه مایحتاج عمومی برطرف کنند.

جمالی‌پور با بیان اینکه امروز سهم تعاون در کل اقتصاد کشور حدود 10 درصد است، ادامه داد: مطابق قانون اساسی و همچنین برنامه پنجم توسعه کشور سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور باید به 25 درصد برسد که البته توسعه تعاونی‌ها در گرو افزایش تسهیلات ویژه برای آنهاست تا مردم به حضور در این بخش تشویق شوند.

لزوم تدوین طرح جهش اقتصادی تعاونی‌ها

استاندار قزوین با انتقاد از به‌‌کار نگرفتن تعاونی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی استان قزوین گفت: وقتی به تعاونی‌ها فقط وام بانکی بدهیم و آنها را در طرح‌های مهم اقتصادی استان شریک نمی‌کنیم، تعاونی‌های ما همیشه ضعیف و مقروض باقی می‌مانند و نمی‌توانند نقش اثرگذار خود را در توسعه تولید و اشتغال ایفا کنند.

جمالی‌پور افزود: متاسفانه امروز فقط به تعاونی‌هایی بها می‌دهیم که از کارکنان دولتی شکل گرفته و به جای اینکه این تعاونی‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری پایدار در حوزه تولید پیش ببریم، سرمایه آنها را معطوف به حوزه مسکن و ایجاد واحدهای مسکونی برای اعضای تعاونی‌ها کرده‌ایم که قطعاً نمی‌تواند کمکی به توسعه اشتغال در استان قزوین کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جهش اقتصادی تعاونی‌ها در استان قزوین ادامه داد: اعضای اتاق تعاون ضمن همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ضمن ایجاد بانک دقیق اطلاعاتی از تعاونی‌ها فعال میزان سرمایه و ظرفیت آنها را برای به کار انداختن واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال ما احصا کنند.

‌گره کور تعاونی‌های مسکن اطراف قزوین پس از 10 سال گشوده شدقزوین| تعاونی‌ها به سهم خود در اقتصاد دست نیافته‌اندقزوین| خرید و فروش اراضی زراعی از تعاونی‌های مسکن ممنوع است

احداث مسکن کارگری توسط اتاق تعاون

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در ادامه این نشست با اشاره به حضور پررنگ اتاق تعاون در حل مشکلات کارگران استان اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهمی که در حال حاضر توسط اتاق تعاون دنبال می‌شود، احداث مسکن کارگری در چارچوب طرح ملی مسکن است که به زودی با معرفی پیمانکار اجرای آن آغاز خواهد شد.

عیسی قبادی با تاکید بر لزوم همفکری با اتاق تعاون برای تقسیم نیروهای کار در کارخانجات و واحدهای تولیدی گفت: اتاق تعاون با اطلاعات خوبی که از اعضای کارگری خود دارد، می‌تواند سازمان صمت را در توزیع متوازن نیروی کار ماهر در کارخانه‌ها و صنایع استان کمک کند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش تعاون به معنای استفاده مستقیم از مردم در توسعه اقتصادی است و توسعه تعاونی‌ها می‌تواند سرمایه سرگردان مردم را از بازارهای تورم‌زایی مانند ارز و سکه به بخش تولید بیاورد.

انتهای پیام/p

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی استانداری قزوین تعاون تولید ملی استانداری قزوین تعاون واحدهای تولیدی استاندار قزوین استان قزوین اتاق تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم

نظری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: پایدارسازی دشت قزوین باید اولویت بخش کشاورزی باشد چرا که اهمیت دشت قزوین بر کسی پوشیده نیست و نجات این دشت با ۴۷۰ هزار هکتارکه بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور است می‌تواند آغاز کننده توسعه بخش کشاورزی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از سال ۸۲ تاکید ویژه‌ای بر روی دشت قزوین دارند. در اجرای رهنمود‌های ایشان باید ساختارسازی صورت گیرد و حرکت‌های جهادی انجام شود. مدیران ارشد استان از پارسال کمیته‌ای برای احیای دشت قزوین تشکیل داده اند. موضوعات در حال پیگیری است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بحران آب یک مساله جهانی است و در کشور ما هم یک موضوع ملی است. ما در استان قزوین به اندازه دو برابر آب قابل برنامه ریزی استفاده می‌کنیم. برای استان ما ۷۵۲ میلیون مترمکعب آب برنامه ریزی شده است که دوبرابر آن استفاده می‌شود. ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان داریم و نتیجه این اضافه برداشت‌ها فرونشست زمین، خشک شدن درختان، فرسایش خاک و سایر مسائل بحران زاست.

نظری گفت: بهره وری در حوزه کشاورزی در دشت قزوین وضعیت ما از متوسط کشوری بهتر است، اما باتوجه به اقلیم قزوین، بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی آب بر هستند. ما باید محصولات آب بر را وارد کنیم و در حفظ آب که برای نسل‌های آینده است توجه بیشتری داشته باشیم.

امانپور رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین هم گفت: ۲۲ سال است که کاری برای دشت قزوین انجام نشده است. برای احیای دشت قزوین باید امید ایجاد کنیم. عزم راسخ داشته باشیم. تمدن سازی با محتوای مدیریت جهادی شکل می‌گیرد. الگوی جهادی برای توسعه پایدار تدوین شده است. اگر احیای دشت مهم است این اهمیت باید در همه شئون عمل شود. اینگونه نیست که یک نفر راه بیفتد و دشت قزوین را احیا کند. موضوع نهایی استان آب است و اگر حکمرانی نتواند برای آن کاری بکند همه کار‌ها بر زمین می‌ماند. نمی‌شود که از چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان آب برداشت شود.

رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین در ادامه بیان کرد: ما نیازمند تهیه سند بالادستی هستیم که عنوان آن مدیریت جامع حوزه آبخیز از آن یاد می‌شود. تولید اطلاعات با عنوان آمایش سرزمینی از آن یاد می‌شود. تعیین کاربری منابع که آب و خاک و اکوسیستم را شامل می‌شود. تهیه دستورالعمل‌های استفاده از آن است. تبعیت بهره برداران از آن است. همه اقدامات باید ذیل این سند قرار گیرد.

امانپور گفت: تغذیه سفره آب استان با آبخیزداری و آبخوانداری است. برای اولین بار در کشور بخش خصوصی برای ارائه و اجرای الگوی آبخیزداری در استان اجرا می‌شود. باید سراغ مردم برویم و به مردم اعتماد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم