Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@13:45:03 GMT

چه افرادی به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند؟ 

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۵۴۰

چه افرادی به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند؟ 

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افراد مسن، زنان و کسانی که طی هفته اول بیماری خود علائم گسترده ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع که چه کسانی در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت هستند، مطالعه جدیدی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها داده‌های سلامت دو گروه از افراد مبتلا به کرونا را ارزیابی کردند. گروه اول دارای علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، خستگی و سردرد بودند، در حالی که گروه دیگر از مشکلاتی مانند تپش قلب، بیماری‌های روده و مه مغزی رنج می‌بردند.

به گفته محققان ۱۶ درصد افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت، علائم بیماری را مدتی پس از بهبود دوباره تجربه کردند، در حالی که این میزان برای افراد مبتلا به کرونای کوتاه مدت، هشت درصد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مبتلایان به کرونای طولانی مدت، دو برابر بیشتر از دیگران از علائم مجدد بیماری رنج می‌برند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که تقریباً ۲۲ درصد بیماران کرونایی بالای ۷۰ سال کرونای طولانی مدت را تجربه کردند، اما از میان هر ۱۰ فرد بین ۱۸ تا ۴۹ سال، تقریباً یک نفر به کرونای طولانی مدت مبتلا شد. همچنین زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار گرفتند، به طوری که ۱۵ درصد زنان به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند، در حالی که این درصد در میان مردان ۱۰ درصد بود.

همچنین طی انجام این مطالعه افراد چاق و کسانی که از بیماری آسم رنج می‌بردند، بیش از دیگران به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند و هیچ ارتباط مستقیمی بین دیگر بیماری‌ها و کرونای طولانی مدت مشاهده نشد.

کد خبر 451570

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا پیشگیری از کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان ابتلا به کرونا درمان کرونا علائم کرونا تشخیص کرونا ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا کرونای طولانی مدت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲