Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رضا خسروی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس روز سه شنبه در این مراسم با بیان اینکه طرح برق امید ابزار تشویقی وزارت نیرو و دولت برای بهره وری بیشتر و ایجاد الگوی مصرف متوازن و متناسب است افزود: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی دراستان فارس  آغاز شد و بیش از ۲۱ درصد از مشترکان این استان به ویژه در مناطق روستایی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس در ادامه افزود: همیشه دل نگرانی از افزایش بی رویه مصرف برق به عنوان موضوعی هشدار دهنده به ویژه در طول تابستان و در نقاط اوج مصرف تابستانی مطرح بوده است اکنون با این تدبیر و راهکار ارائه شده از سوی دولت میتوان امید داشت که طرح برق امید بتواند طیف بیشتری از مشترکان برق خانگی را به گروه مشترکان کم مصرف هدایت کند و شهروندان از این ابزار تشویقی برای بهینه سازی مصرف استقبال کنند.

  خسروی با اشاره به اینکه برای تولید هر کیلووات ساعت برق از مبداء تولید تا محل مصرف حدود یک هزار و ۵۰۰  دلار هزینه صرف می شود گفت: تلاش برای  بهینه سازی مصرف برق با طرح برق امید در واقع کمک به محیط زیست ، جلوگیری از آلودگی هوا ، صرفه جویی در هزینه تولید و انتقال انرژی و ایجاد ظرفیت های بیشتر و بهتر برای ارز آوری و تامین منابع است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس همچنین گفت: مشترکان برق به سه بخش کم مصرف ، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم بندی می شوند ، این طرح اکنون شامل مشترکان کم مصرف خانگی می شود که متناسب با شرایط آب و هوایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و حداکثر چهار برابر این ظرفیت در مناطق گرمسیری مصرف می کنند ، دراین طرح هزینه برق مصرفی برای مصرف کنندگان در گروه کم مصرف رایگان محاسبه می شود.

وی ادامه داد : چنانچه مشترکان خوش مصرف نیز بتوانند با یک پله بهینه سازی مصرف خود را به مشترکان کم مصرف برسانند می توانند مشمول طرح برق رایگان امید شوند ، همچنین مشترکان پر مصرف بهتر است خود را به طیف مشترکان خوش مصرف یا کم مصرف برسانند تا از مزایای طررح برق امید و تخفیف های وزارت نیرو بهره مند شوند.

خسروی به انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: دراین طرح بانک متعهد می شود تا با پرداخت تسهیلات بهینه سازی وسایل پر مصرف برقی مانند یخچال و کولر و سایر لوازم برقی ، شهروندان را به سمت بهینه سازی وسایل برق و استفاده از تسهیلات قرض الحسنه تشویق نماید ، سطح تسهیلات دراین طرح حدود ۴۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس افزود: در این طرح کارشناسان با بررسی وسایل برقی و ارزیابی وضعیت فعلی این وسایل تشخیص می دهند که متقاضی از طرح یاد شده استفاده نماید ، همچنین  برای مشترکان پر مصرف نیز در این تفاهم نامه پیشنهاد شده است تا از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده کنند و با نصب سامانه تولید انرژی خورشیدی بر پشت بام ها در تولید انرژی و بهینه سازی مصرف و کاهش آلودگی محیط زیست سهیم باشند.

غلامرضا مختاری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر استان فارس مطالبات مردمی برای بهینه سازی مصرف برق را دنبال و پیگیری می کند اظهار داشت : طرح برق امید فرصتی برای بهینه سازی مصرف برق و برخورداری از تسهیلات اعطایی بانک برای به روز رسانی وسایل برقی با بهره وری پایین و جایگزینی با وسایل کم مصرف است.

انعقاد تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید در استان فارس

مختاری هدف از اجرای این طرح  را  اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و درنهایت کم مصرف دانست و گفت:  بیشترین میزان مصرف برق خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن است که اگر اینگونه وسایل را بطور منظم سرویس و همواره دربهترین حالت از آن‌ها نگهداری و استفاده کنند یا با وسایل نو با بهره مندی از تسهیلات اعطایی این بانک جایگزین کنند ، می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در پایان این مراسم با حضور  احمد رضا خسروی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس و غلامرضا مختاری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان فارس و مسوولان و معاونان ، تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید به امضا رسید و مبادله گردید.

 

برچسب‌ها انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق فارس فارس انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق فارس فارس اخبار کنکور بانک قرض الحسنه مهر بهینه سازی مصرف مشترکان کم مصرف طرح برق امید تفاهم نامه مصرف برق خوش مصرف پر مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران موظف‌ به اجرای تمامی شئونات اسلامی در اماکن گردشگری فارس هستند

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تأکید کرد: تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان از اماکن مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری موظف‌ هستند تمامی شئونات اسلامی را در این اماکن رعایت کنند.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از بیانات اخیر آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه دراستان فارس و امام‌جمعه شیراز پیرامون ضرورت تکریم فرهنگ عفاف و حجاب و احترام به فرهنگ و سنت‌های اسلامی و شرع مقدس اسلام در اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و مساجد تاریخی استان توسط گردشگران حمایت و توجه به آن را واجب و ضروری برشمرد.

 وی گفت: متأسفانه برخی از گردشگران که بخش اندکی از جمعیت کثیر مسافران و گردشگران را تشکیل می‌دهند، بدون توجه به آداب و فرهنگ و سنن شرعی و اسلامی وارد اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و حتی مساجد تاریخی می‌شوند و فرهنگ جامعه میزبان را هتک حرمت وبی احترامی می‌کنند.

ثابت اقلیدی بیان کرد: ما دست‌اندرکاران و متولیان صنعت گردشگری فارس این‌گونه حرکات و اقدامات را که آیت‌الله دژکام با صراحت و به‌درستی بدان اشاره کردند را نادرست و مغایر با فرهنگ گردشگری می‌دانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: این اداره کل تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ضمن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مکان‌های تحت پوشش با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی، استقرار و افزایش نیروهای مراقب متعهد و دغدغه مند به مسائل عفاف و حجاب، استقرار نیروهای خواهران آمر به معروف، ایجاد غرفه‌های عفاف و حجاب، تذکر از طریق بلندگوهای اماکن تاریخی و عدم ارائه خدمات به افراد هنجارشکن از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی وعدم رعایت قانون از سوی برخی گردشگران ممانعت کنیم و به لطف و خواست خداوند متعال و همراهی مسئولین استانی و به‌ویژه حمایت‌ها و همراهی‌های استاندار فارس و مجموعه همکاران ایشان در استانداری شاهد بهبود وضعیت در مکان‌های تحت پوشش می‌باشیم.

وی از تمام گردشگران و بازدیدکنندگانی که از اقصی نقاط میهن اسلامی به فارس سفر می‌کنند خواست تا احترام به فرهنگ جامعه میزبان را که از نخستین اصول منشور اخلاقی گردشگری است به‌ویژه در راستای حفظ کرامت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه‌خواری در ملأعام و نیز رعایت پوشش اسلامی و آداب و اصول اخلاقی ورود به مکان‌های تاریخی، ادبی، عرفانی و مذهبی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بدون شک گردشگری در ایران اسلامی دارای فرهنگی است که گردشگران موظف به رعایت اصول آن می‌باشند و امید است با همکاری تمامی عوامل مؤثر شاهد حفظ حرمت اماکن مقدس مذهبی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگران موظف‌ به اجرای تمامی شئونات اسلامی در اماکن گردشگری فارس هستند
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان
  • خطر بیخ گوش ماست
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • آمادگی توزیع نیروی برق فارس، برای تامین برق مطمئن و پایدار در ایام نوروز