Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:53:22 GMT

پشت پرده سناريوي سازش سودان با تل آويو

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۶۷۴

پشت پرده سناريوي سازش سودان با تل آويو

خبرگزاری آریا- همزمان با  موج اعتراضات مردمی در سودان، عبدالفتاح البرهان اذعان کرد نمی‌توان حذف نام سودان از فهرست‌های تروریستی آمریکا و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از هم جدا کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس شورای حاکمیتی سودان به مرتبط بودن حذف نام این کشور از فهرست‌های تروریستی آمریکا و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلویزیون الجزیره گزارش داد ، عبدالفتاح البرهان گفت :نمی‌توان حذف نام سودان از فهرست‌های تروریستی آمریکا و عادی سازی روابط با اسرائیل را از هم جدا کرد.
البرهان افزود: سودان از سال‌ها پیش برای حذف نام خود از فهرست تروریسم تلاش کرده است.
رئیس شورای حاکمیتی سودان همچنین گفت در رایزنی با گروه‌های سیاسی، 90 درصد آن‌ها با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت نکردند.
البرهان گفت: «وقتی از لغو تحریم‌های سودان سخن می‌گوییم، نمی‌توانیم بدون توجه به عادی سازی روابط با اسرائیل از آن سخن بگوییم. من همواره ترجیح می‌دهم این اقدام را به جای عادی سازی روابط، صلح بنامم.
رئیس شورای حاکمیتی سودان در واکنش  به موج اعتراضات در این کشور مدعی شد، برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی به نفع خرطوم است.
عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با اسکای نیوز افزود:  مقامات سودان از طریق پایان دادن به دشمنی با همه کشور‌های جهان در صدد تغییر نگاه جهانیان به سودان هستند.
البرهان گفت، باید به دشمنی با همه جوامع و کشور‌ها پایان دهیم.
این درحالی است که  نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را ”اشتباه قرن“ توصیف کرد.
محمد اشتیه در ابتدای جلسه هفتگی کابینه اش گفت، فلسطینی‌ها با تاسف شدید پیوستن سودان به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل را دنبال کردند. این اقدام سودان، اشتباه قرن است که فلسطینی‌ها نمی‌خواستند برادران سودانی شان در آن بیفتند.
اشتیه افزود: این موضع ما مبتنی بر آن است که چارچوب روابط کشور‌های عربی با اسرائیل، طرح صلح عربی و مصوبات اجلاس‌های سران اتحادیه عرب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پشت پرده سناریو عادی سازی روابط با اسرائیل رئیس شورای حاکمیتی سودان رژیم صهیونیستی حذف نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب

به گزارش جام جم آنلاین، تفرقه‌افکنان با تکیه بر ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی، حساب ویژه‌ای را بر نسل نوجوان ایرانی باز کرده‌اند تا با استفاده از آن، جامعه را دچار اختلاف و شبهه افکنی کنند.   اوج این تلاشها در اغتشاسات سال ۱۴۰۱ و با پروپاگاندا بر روی یک دروغ رسانه‌ای رقم خورد و با فروکش کردن این التهابات، آنها دوباره دست به کار شده‌اند تا از حجاب، یک موضوع اختلاف برانگیز بسازند.   در فاز جدید اختلاف افکنی، تمرکز بر روی نخبگان و سیاستگذاران در ایران است تا آنها درباره شیوه‌های ترویج حجاب دچار اختلاف شده و از این رهگذر، فرصتی برای درگیری داخلی مهیا شود.   دشمنان ایران که در جریان منازعات اخیر نظامی، سبلی محکمی از کشورمان خورده‌اند، حالا امیدوارند با این اختلافات، از داخل به ایران ضربه زده و دوباره جنگی ترکیبی علیه کشور به راه بیندازند.   سناریوی تبدیل حجاب به موضوعی اختلافی، از دهه شصت تاکنون ادامه داشته است، اما جالب اینجاست، آنها که در سالهای آغازین انقلاب با رفتارهای تند و بی قاعده، التهابات در این موضوع را دامن می زدند، امروز مدعی آزادی پوشش شده و ادعا می‌کنند که حجاب از ضروریات دین نیست!   تندروهای دیروز، امروز نیز از سوی دیگری به تندروی روی آورده و همچنان در زمین اختلاف افکنی بازی می‌کنند.   این درحالیست که در تمام جهان، قانون فصل الخطاب اجماع نخبگان است و هر کسی تلاش کند زمینه را برای قانون شکنی فراهم کند، با اخطار دیگر نخبگان مواجه خواهد شد.   در زمینه حجاب نیز قوانین صریحی وجود دارد که از نخبگان و مجریان قانون انتژار می‌رود بند بند آن را به درستی اجرا کرده و ضمن پرهیز از رفتارهای غیرقانونی در زمینه حجاب، اجازه ندهند رسانه‌های غربی موج تازه دوقطبی سازی در کشور را کلید بزنند.   در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به خوبی معلوم شد که دود هرگونه ناآرامی خیابانی به چشم مردم می‌رود و هر تلاشی برای تکرار این دست شبهات اختلافی، خیانت به کشور و مستلزم ورود دستگاه قضایی است.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!