Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@17:26:59 GMT

واکسن کرونای آکسفورد از هفته آینده تزریق می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۷۱۴

واکسن کرونای آکسفورد از هفته آینده تزریق می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سیتیام،  به یکی از بیمارستان های لندن اطلاع داده شده تا برای دریافت نخستین محموله‌های واکسن کووید۱۹ توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد از ۲ نوامبر( ۱۲ آبان ماه جاری) آماده باشند.

در اوایل امروز گزارش شد که به بیمارستان‌های انگلیس گفته شده است که آماده دریافت نخستین دوزهای واکسن کووید ۱۹ شرکت دارویی آسترازنکا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار موجود به زودی  با تأیید دولت انگلیس، پزشکان و پرستاران خط مقدم درمان این بیمارستان در مقابل کووید۱۹ واکسینه می شوند. 

آدریان هیل، بنیان‌گذار و مدیر موسسه جنر (Jenner) دانشگاه آکسفورد  اظهار کرد: در حال حاضر دو آزمایش بالینی موفق این شرکت‌ها  ایمنی و توانایی در ایجاد پاسخ ایمنی قوی را ثابت کردند.

 واکسن توسعه داده شده در دانشگاه آکسفورد که با نام «ChAdOx1 nCoV-19» و «AZD1222»  شناخته می‌شود، در میان پیشرفته‌ترین واکسن‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بیمارستان واکسن لندن ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟

فرارو- اولین مردی که پیوند کلیه اصلاح ژنتیکی شده از خوک را دریافت کرد چهارشنبه هفته گذشته از بیمارستان مرخص شد. "ریچارد ریک اسلیمن" ۶۲ ساله از مرحله نهایی بیماری کلیوی رنج می‌برد ولی پس از انجام این روش پیشگامانه در بیمارستان عمومی ماساچوست، بزرگترین بیمارستان آموزشی دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون دیگر نیازی به دیالیز ندارد.

اولین پیوند کلیه خوک چگونه انجام شد؟

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، اسلیمن مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله نهایی تشخیص داده شده بود؛ به این معنی که کلیه‌های او نمی‌توانند به تنهایی کار کنند. او از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ میلادی تحت دیالیز قرار گرفت و اولین پیوند کلیه خود را از یک اهداکننده انسانی در بیمارستان عمومی ماساچوست دریافت کرد. حدود پنج سال بعد کلیه پیوندی شروع به نشان دادن علائم نارسایی کرد و اسلیمن در مه ۲۰۲۳ میلادی، دوباره سراغ دیالیز رفت.

او همچنین تعدادی از عوارض مرتبط با دیالیز را تجربه کرد که بین بیماران دیالیزی شایع است. از این رو او نیاز به مراجعه منظم به بیمارستان برای رفع انعقاد داشت که بر کیفیت زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد.

کلیه خوک اصلاح ژنتیکی شده توسط eGenesis یک شرکت بیوتکنولوژی در کمبریج در ماساچوست که اندام‌های مهندسی شده سازگار با انسان را توسعه می‌دهد ارائه شد. این شرکت DNA مضر خوک را با استفاده از اصلاح ژنتیکی از اهدا کننده خوک حذف کرد و DNA انسان را برای سازگاری بیش‌تر کلیه با بدن انسان اضافه نمود. حال اسلیمن به قدری خوب بود که تنها دو هفته پس از عمل چهار ساعته که در تاریخ ۱۶ مارس انجام شد به خانه بازگشت.

او در بیانیه‌ای که توسط در بیمارستان عمومی ماساچوست در تاریخ سوم آوریل منتشر شد اظهار داشت "امروز یکی از بهترین وضعیت‌های سلامتی را تجربه کرده‌ام" و آن را یکی از شادترین لحظات زندگی خود خواند. این روش نمونه‌ای از "پیوند خارجی" است: پیوند اعضا از یک گونه به گونه دیگر. این پیوند توسط سازمان غذا و داروی آمریکا از طریق یک پروتکل دسترسی گسترده یا "استفاده دلسوزانه" تایید شد که به بیماران مبتلا به بیماری‌های تهدید کننده زندگی دسترسی به درمان تجربی را می‌دهد.

اسلیمن در بیانیه خود افزوده بود: "می‌خواهم از هر کسی که آنچه بر من گذشت را دیده و آرزوی خیر کرده تشکر کنم به ویژه از بیمارانی که منتظر پیوند کلیه هستند. امروز نه تنها برای من بلکه برای آنان نیز آغاز جدیدی است. ".

چرا این پیوند مهم است؟

بیمارستان عمومی ماساچوست در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: "این روش نقطه عطفی در تلاش برای ارائه اندام‌های راحت‌تر به بیماران است". موفقیت این روش در میان بحران کمبود اعضای بدن در ایالات متحده و فراتر از آن پرتو امیدی را ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش شبکه تدارکات و پیوند اعضا در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار نفر در ایالات متحده کماکان منتظر پیوند عضو هستند. داده‌های این شبکه هم چنین نشان می‌دهد که ۱۷ نفر در ایالات متحده هر روز در انتظار پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهند.

" لئوناردو وی ریلا" مدیر پزشکی پیوند کلیه در بیمارستان عمومی ماساچوست که بر روند پیوند به اسلیمن نظارت داشت می‌گوید: "من کاملا متقاعد هستم که پیوند بیگانه یک راه حل امیدوارکننده برای بحران کمبود اعضای بدن است".

"دیوید کلاسن" مدیر ارشد پزشکی شبکه متحد برای به اشتراک گذاری اعضا یک سازمان غیرانتفاعی که یک سیستم پیوند ملی را با دولت فدرال ایالات متحده اداره می‌کند به "الجزیره" گفت:"اگرچه کار زیادی باقی مانده که باید انجام شود این یک رویداد نمادین بزرگ برای کل جامعه پیوند است که نشان دهنده امکان واقعی پیوند خارجی می‌باشد که روزی به نفع تعداد زیادی از بیماران خواهد بود". او افزود:"این امر می‌تواند شکاف بین نیاز به پیوند اعضا و تعداد اندام‌های موجود برای پیوند را پر کند".

آیا اندام‌های بین گونه‌ای می‌توانند به یک هنجار تبدیل شوند؟

پیش از آن که پیوند اعضا از خوک یا سایر حیوانات به طور گسترده در دسترس قرار گیرد باید تحقیقات بیشتری انجام شود. در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی یک مرد آمریکایی به نام "دیوید بنت" قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده ژنی دریافت کرد که به نظر می‌رسید در بدن او کار می‌کند. با این وجود، بنت در مارس ۲۰۲۲ میلادی درگذشت. علت دقیق مرگ اعلام نشده است.

"لارنس فاکت" در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی دومین فردی در ایالات متحده شد که قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده را دریافت کرد. با این وجود، شش هفته بعد او نیز درگذشت. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند جایی که پیوند انجام شد اعلام کرد که قلب او شروع به نشان دادن علائم رد پیوند کرده بود. با این وجود، در همان ماه جراحان مرکز بهداشتی لانگون دانشگاه نیویورک به این نتیجه رسیدند که پیوند کلیه خوک اصلاح ژنتیکی شده به طور طبیعی در بدن یک انسان دچار مرگ مغزی کار می‌کند.

کلاسن می‌گوید: "خطر رد شدن برای همه موارد پیوند اعضا وجود دارد". او می‌گوید رد عضو پیوندی شایع است و علائمی که نشان می‌دهد بدن عضو پیوندی را رد می‌کند با تنظیم دارو‌های پیوند درمان می‌شود".

کلاسن می‌افزاید: "پیوند‌های بیگانه اخیر نشان داده اند که دانشمندان و محققان توانسته اند بر خطر رد فوری با اندام‌های خوک اصلاح ژنتیکی شده غلبه کنند. این روش بر اساس دهه‌ها تحقیق توسط متخصصان پزشکی انجام شده است. با این وجود، هنوز کار‌های زیادی باقی مانده تا بتوان آن را به طور گسترده در دسترس قرار داد مانند آزمایش‌های بالینی که این موضوع را در تعداد زیادی از بیماران تکرار می‌کند و مطالعه نتایج دراز مدت نیز ضروری است".

دیگر خبرها

  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم
  • تکنیکی ساده برای کنترل عصبانیت
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟