Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:45:28 GMT

بیش از ۲ هزار تن روغن خام، آماده ترخیص از گمرک

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۷۶۴

بیش از ۲ هزار تن روغن خام، آماده ترخیص از گمرک

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر دپوی روغن خام در گمرک منتشر شده بود که عنوان می‌شد به دلیل ترخیص نشدن، موجب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شده است.
در همین راستا «سیدروح‌الله لطیفی» سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ترخیص ۵۲۳ هزار تن روغن خام از گمرکات کشور در سال جاری، اظهارداشت: ۲۶۴ هزار تن از این کالا در لنگرگاه‌ها و ۲۸ هزار و ۵۶۵ تن در اسکله‌ها موجود است و ۲۹ هزار و ۹۹۷ تن نیز موجودی شناورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۲۰۵ هزار تن روغن خام در انبار بنادر موجود است که تاکنون به گمرک اظهار نشده، علاوه بر آن عملیات گمرکی دو هزار و ۳۳۳ تن از این کالا در حال انجام است که می توانند بدون ارائه کد رهگیری بانک و به صورت اعتباری ترخیص شوند.
به گفته لطیفی، یک میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی در سال جاری ترخیص شده و یک‌هزار و ۱۰۶ تن نیز اظهار شده و در جریان ترخیص است.
وی با اشاره به منتشر شدن اخباری مبنی بر دپوی ۶۰ هزار تن روغن خام در گمرک کشور، تاکیدکرد: ۸۰ درصد آمارهای منتشر شده از موجودی کالاها، اقلامی است که هنوز به گمرکات کشور اظهار نشده‌اند و دو محموله ۶۳ هزار تنی روغن خام متعلق به شرکت بازرگانی دولتی نیز به دلیل ارائه نشدن اسناد حمل از سوی شرکت حامل به خریدار، با موانعی در ترخیص مواجه شده است.
وی ادامه‌داد: شرکت حمل‌کننده کالا خارجی است که به صورت اعتباری مجوز تسویه مالی نمی‌دهد، در این زمینه حتی ورود دادستان استان هرمزگان نیز راهگشا نبوده است و این موضوع به گمرکات و انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا ارتباطی ندارد.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، موجودی کالای اساسی در گمرک
سخنگوی گمرک در ادامه با اشاره به وجود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در گمرک، تاکیدکرد: از این میزان، یک میلیون تن ذرت، ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا، ۲۵۵ هزار تن جو و ۳۹۰ هزار تن روغن خام، نیمه جامد و خوراکی است.
وی افزود: با توجه به‌ بخشنامه‌های جدید، صاحبان کالا می‌توانند بدون دریافت کد رهگیری بانک‌مرکزی اقدام به ترخیص اقلام وارداتی خود کنند، اما به دلیل برخی نگرانی‌ها درخصوص تامین ارز، کالای خود را از گمرک خارج نمی کنند که نیاز به توافقاتی در این زمینه وجود دارد.

برچسب‌ها روغن سرخ کردنی کالای اساسی واردات لطیفی گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا هرمزگان قیمت کالا گمرک جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی کالای اساسی واردات لطیفی گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا هرمزگان قیمت کالا گمرک جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی روغن سرخ کردنی کالای اساسی واردات لطیفی گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا هرمزگان قیمت کالا گمرک جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی اخبار کنکور هزار تن روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است