Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فنی استقلال گفت: نظر ما این است که همه نفرات را داشته باشیم و علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست، ضمن اینکه به‌عنوان یک تکیه‌گاه کریمی هم مدنظرمان است تا ان‌شاءالله او هم در کنارمان قرار بگیرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تمرینات استقلال این روزها در یک زمین چمن نامطلوب برگزار می‌شود و این موضوع انتقاد بسیاری از فوتبال‌دوستان را در پی داشته که چطور تیم بزرگی مثل استقلال با هواداران میلیونی باید در یک زمین بی‌کیفیت تمرین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این موضوع گذشته با وجود آنکه حدود کمتر از دو هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ باقی است همچنان ترکیب نفرات آبی‌ها در تمرین کامل نشده و به جز بازیکنان کرونایی، وضعیت علی کریمی، میلیچ و شیخ دیاباته هم در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و باید در این خصوص تا روزهای آینده منتظر ماند. درخصوص همین مشکلات و ابهامات و البته مسائل فنی استقلال و سایر موضوعات مرتبط با این باشگاه دقایقی با مدیر فنی آبی‌پوشان همکلام شدیم. گفت‌وگو با صمد مرفاوی را در ادامه می‌خوانید.

شرایط تمرینات چطور است. کارها به خوبی پیش می‌رود؟

صمد مرفاوی گفت:

الحمدلله خدا را شکر وضعیت‌مان نسبتا خوب است.

هنوز چند نفری در تمرینات غایب هستند و این موضوع در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ نمی‌تواند وضعیت جالبی باشد.

بله درست است، هنوز چند نفری به ما اضافه نشدند و این موضوع یک مقدار می‌تواند مشکل‌ساز شود، اما ان‌شاءالله یکی‌یکی این دسته از بازیکنان به ما اضافه شوند تا به صورت کامل و با وجود همه بازیکنان کار را پیش ببریم، هر چند الان هم دیر است اما اگر هرچه زودتر تیم کامل شود به نفع استقلال است.

بیشتر منظورتان علی کریمی است که هنوز تعیین‌تکلیف نشده و شیخ دیاباته و میلیچ که همچنان به ایران بازنگشته‌اند؟

صمد مرفاوی گفت:

به جز این دسته از بازیکنان دانشگر، مهدی‌پور و فرشید اسماعیلی هم به خاطر کرونا از تمرینات دور بودند و غایب تمرینات به‌شمار می‌رفتند که البته اسماعیلی از دیروز به تمرینات اضافه شد، هرچند روز گذشته را به نرم‌دوی و تمرینات اختصاصی پرداخت. در هر صورت طبق برنامه اعلامی تا حدود ۱۰ روز دیگر بازی‌های استقلال آغاز می‌شود و بالاخره باید به صورت کامل تمرین کنیم تا تیم کامل به زمین مسابقه برود، یعنی به شکلی که از همان بازی اول همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

مشکل مصدومیت وریا غفوری برطرف شد؟

بله، وریا در کنار ما تمرین می‌کند و مشکلی هم ندارد.

پس با این تفاسیر همه غایبان این مدت منظورتان بوده و فقط بحث علی کریمی به‌عنوان یکی از ستون‌های تیم را مطرح نمی‌کنید؟

صمد مرفاوی گفت:

خیر، فقط بحث کریمی نیست و همین‌هایی که من شمردم حدود پنج ۶ بازیکن هستند که در تمرینات غایب هستند و بالاخره باید هرچه سریع‌تر به تیم اضافه شوند تا بتوانیم برنامه‌ریزی کامل‌تری داشته باشیم.

درباره علی کریمی و مذاکرات او با باشگاه خبری دارید. بالاخره او هم بازیکن کم‌تاثیری در روند استقلال نبوده و هواداران نگران این بازیکن هستند. در این خصوص کادرفنی از باشگاه درخواست ویژه‌ای نداشته است؟

کریمی بازیکن استقلال محسوب می‌شود و در این باشگاه بازی کرده و نظر ما این است که همه نفرات را داشته باشیم و علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست، ضمن اینکه به‌عنوان یک تکیه‌گاه کریمی هم مدنظرمان است تا ان‌شاءالله او هم در کنارمان قرار بگیرد. حالا دیگر باید باشگاه به این قضیه ورود کرده تا بتوانند در این خصوص کار را تمام کنند.

موضوع تعویق فصل جدید لیگ برتر به نظر می‌رسد بیشتر از هر تیم دیگری به سود استقلال شده باشد. چقدر با این موضوع موافق هستید؟ شنیده می‌شود که شاید حتی از تاریخ اعلامی یعنی ۱۶ آبان هم رقابت‌های فصل جدید دیرتر آغاز شود؟

صمد مرفاوی گفت:

خبر تعویق مجدد لیگ را نشنیده‌ام اما اگر هم مسابقات در موعد مقرر اعلام و طبق تاریخ قبلی انجام می‌شد بالاخره ما باید در هفته اول رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌رفتیم و راه دیگری وجود نداشت اما الان هم که مسابقات با تأخیر آغاز می‌شود، این موضوع می‌تواند به شرایط‌مان کمک کند تا هم نفراتی که به ما اضافه نشده‌اند در این مدت در کنارمان قرار گرفته و آماده شوند و هم اینکه باشگاه کارش را انجام دهد و بسیاری از مسائل تا آغاز لیگ روی ریل بیفتد و ان‌شاءالله در این بین تا آن زمان پنجره نقل‌وانتقالات هم باز شود.

به‌عنوان عضو کادرفنی از تعویق مجدد آغاز رقابت‌ها با این شرایطی که وجود دارد استقبال می‌کنید؟

اگر دوباره بازی‌ها عقب بیفتد این اتفاق و شرایط برای همه تیم‌ها یکسان بوده و برای همه به تعویق می‌افتد اما ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم و من نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم که اگر بازی‌ها عقب بیفتد خوب است یا بد، اما ما طبق هر زمانی که به‌عنوان شروع رقابت‌ها اعلام شود، بحثی نداشته و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

یک موضوعی که هواداران استقلال را ناراحت و نگران کرده بحث عدم امکانات مناسب و در خور شأن این باشگاه است. شرایطی مثل زمین چمن یا نداشتن لباس یا اتفاقاتی از این دست با نام استقلال همخوانی دارد؟

صمد مرفاوی گفت:

در هر صورت مشکل لباس و پوشاک حل می‌شود و الان هم بدون لباس نیستیم و از این جهت مشکلی نیست، بلکه مشکل این است که بتوانیم از لحاظ تمرین کردن محل تمرین را بهبود بخشیده و شرایط را بهتر کنیم و بتوانیم از این جهت زیرساخت‌های مناسب‌تری برای تمرین کردن در اختیار داشته باشیم. بالاخره دنبال این موضوع هستیم. هم کادرفنی فشار می‌آورد و هم خود مسئولان و مدیران به دنبال آن هستند تا بتوانیم یک زمین تمرین خوب و مناسب را در آینده نزدیک برای تمرینات‌مان تدارک ببینیم. ضمن اینکه به دنبال امکانات بهتر و بیشتری هستیم که بتواند به استقلال کمک کند. الان به‌طور مثال محل بدنسازی باشگاه در منطقه لویزان که در محل سازمان بنادر و کشتیرانی قراردارد از امکانات مناسبی برخوردار بوده ولی الان یکی از مشکلات اصلی زمین تمرین است که باید در این خصوص هم فکری شود تا تیم بدون دغدغه و مشکل برای فصل جدید رقابت‌ها آماده شود.

روز گذشته شایعه‌ای ایجاد شده بود که محمود فکری به‌عنوان سرمربی از احمد مددی به خاطر نداشتن امکانات مناسب ناراحت بوده و گلایه‌هایی را در این خصوص مطرح کرده است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

اطلاعی از این مسائل ندارم و نمی‌دانم ناراحتی وجود داشته است یا خیر، اما بالاخره امکانات مناسب و مطلوب باید در اختیار هر تیمی برای آماده‌سازی بهتر قرار داشته باشد. حالا تیم بزرگی مثل استقلال که جای خودش را دارد و این امکانات برای این باشگاه لازم است و توقع بالایی هم نیست که شرایط خوبی برای آماده‌سازی و تمرین کردن داشته باشیم.

محمد نادری هم به استقلال پیوست اما حساسیت‌ها روی این بازیکن از این جهت بیشتر است که به صورت مستقیم از پرسپولیس به جمع آبی‌ها آمد. به‌عنوان یک پیشکسوت قدیمی توصیه‌ای برای نادری ندارید؟

صمد مرفاوی گفت:

بالاخره فوتبال به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و نادری هم با باشگاه استقلال به توافق رسیده و به این تیم پیوست و صحبت خاصی در این خصوص وجود ندارد که بخواهد ناشی از حساسیت بالای این انتقال باشد. در هر صورت این بازیکن هم به نظر من به شرایط جدید نیاز داشت و امیدوارم او بتواند به ما و مجموعه استقلال کمک کند و بتواند بازی‌های خوبی را برای تیم انجام بدهد و ان‌شاءالله با پیراهن آبی موفق باشد.

یک سوال خارج از متن مطرح کنیم. شما در سال‌های گذشته سرمربی تیمی بود که محمود فکری در آن بازی می‌کرد و حالا فکری به‌عنوان یکی از شاگردان خوب شما و البته یکی از ستون‌های استقلال به‌عنوان سرمربی این باشگاه معرفی شده و به نیمکت هدایت آبی‌پوشان رسیده، هرچند الان هم به‌عنوان مدیرفنی بالای دست او هستید اما از اینکه شاگرد سابق‌تان به نیمکت هدایت استقلال رسیده است چه حس و حالی دارید؟

صمد مرفاوی گفت:

بالاخره همه این بچه‌هایی که بازی می‌کنند باید یک روز به‌عنوان سرمربی به این جایگاه برسند و این روند طبیعی فوتبال است و همین الان هم که جوانان در کنار ما قرار دارند باید یک روز هم آنها کار مربیگری را فرا گرفته و به نیمکت تیمی مثل استقلال برسند و کار را به دست بگیرند و این یک امر طبیعی در فوتبال است. ما هم خوشحالیم که محمود فکری توانسته به این مسئولیت برسد و امیدوارم بتواند با استقلال موفق باشد و آرزو می‌کنیم که این امر محقق شود. در هر صورت یک روز فکری بازیکن بوده و من سرمربی او بودم و حالا او سرمربی است و ما هم در کنار او قرار داریم و مهم این ارتباط است که بتواند به صورت موثر و کارساز درنهایت به نفع استقلال باشد.

به‌عنوان آخرین سوال یک مقدار هم در مورد قرعه هفته اول استقلال در لیگ مقابل مس رفسنجان صحبت کنید. برخی معتقدند چون این تیم از لیگ دسته اول صعود کرده پس می‌تواند رقیب آسانی برای شما باشد؟

صمد مرفاوی گفت:

ما اصلا چنین فکر نمی‌کنیم و اتفاقا به نظر من در لیگ برتر همه تیم‌ها دارای توانایی و قدرتمند هستند و همه تیم‌ها با توانمندی بالایی جلوی استقلال قرار می‌گیرند و این موضوع به هیچ‌وجه تفکر ما نیست که بخواهیم تیمی را سطح پایین حساب کرده یا تیم دیگری را از سطح لیگ بالاتر بدانیم بلکه به همه تیم‌ها با یک چشم نگاه می‌کنیم و ما هم روبه‌روی همه تیم‌ها با قدرت و توانایی بالا به میدان می‌رویم، یعنی برای ما فرقی نمی‌کند که در هفته اول یا آخر لیگ به مصاف چه حریفی می‌رویم و نام تیم برای ما اهمیت ندارد. درواقع مس رفسنجان هم برای ما قابل احترام است و به هیچ‌وجه این تیم را به‌عنوان تیمی که از دسته اول تازه صعود کرده نمی‌بینیم بلکه مس تقویت شده و نفرات خوبی را جذب کرده و درحال حاضر هم کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد اما استقلال هم از همان روز اول با قدرت کارش را آغاز می‌کند هرچند می‌دانیم بازی سختی داریم و باید با توانمندی بالا جلوی هر حریفی ازجمله مس رفسنجان حاضر شویم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال صمد مرفاوی محمود فکری استقلال صمد مرفاوی محمود فکری امکانات مناسب داشته باشیم عنوان یک ان شاءالله همه تیم ها علی کریمی کریمی هم رقابت ها بازی ها الان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار جام حذفی پرسپولیس با آلومینیوم در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فتح جام حذفی است. راهی کوتاهی که با پیروزی در پنج بازی به پایان می‌رسد. استقلال که از مدعیان جدی است در همان دور اول حذف شده و پرسپولیس می‌تواند به پرافتخارترین تیم جام حذفی با قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها تبدیل شود. تنها شکست پرسپولیس در نیم فصل دوم برابر آلومینیوم رقم خورد و وقت آن رسیده تا در دیداری دیگر برابر این حریف آماده برنده شد.

گربه سیاه پرسپولیس این بار ناکام می‌شود

وی ادامه داد: همه اذعان دارند آلومینیوم تیم بسیار خوبی است و در خانه این قدرت را دارد که یقه تیم‌های مطرح را بگیرد. سرمربی خوبی دارد و حریف چغری است. به سادگی پا پس نمی‌کشد و پیش از این موفق شده نتایج خوبی برابر پرسپولیس بگیرد. پرسپولیس بعد از شکست در خانه آلومینیوم، هفته به هفته تیم بهتری شد و نتایجی که گرفته این موضوع را ثابت می‌کند. پرسپولیس بازی سختی دارد ولی متفاوت‌تر از لیگ برتر بازی خواهد کرد. آلومینیوم را گربه سیاه پرسپولیس می‌دانند ولی این بار نمی‌تواند با پشتوانه هوادارانش کاری را پیش ببرد. پرسپولیس همه توان خود را می‌گذارد تا برنده باشد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند.

اشتباهات داوری قهرمان را عوض می‌کند

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص رقابت سرخپوشان با استقلال برای کسب قهرمانی در لیگ برتر یادآور شد: یک‌سری اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد که فقط مختص ماست. بازیکنان استقلال و مربیان این تیم به صورت هماهنگ شده و متحد مصاحبه می‌کنند که نمی‌گذارند ما قهرمان شویم. این چه صحبتی است که می‌کنید وقتی در صدر جدول هستید. البته این از بزرگی تیم پرسپولیس است که استقلال نگران آن است جایگاه خود را در صدر جدول از دست بدهد. می‌ترسند پرسپولیس را بالاتر از خود ببینند. به هر حال در ۶ هفته پایانی انتخاب داوران باتجربه و آماده خیلی کمک می‌کند تا اشتباه سهوی داوری در نتایج دخیل نباشد و بازی‌ها به دور از هر گونه حاشیه‌ای برگزار شود. در بازی استقلال و شمس آذر تمامی کارشناسان داوری گفتند پنالتی اشتباه برای استقلال گرفته شده و همین اشتباهات در نتایج تأثیر مستقیم دارد و قهرمان را عوض می‌کند. آن پنالتی باعث شد تا پرسپولیس صدرنشین نباشد. البته اشتباه داوری جزئی از بازی است ولی امیدوارم در بازی‌های باقیمانده نظارت بیشتری بر داوری‌ها باشد.

پرسپولیس کوچک‌ترین توجهی به حواشی نداشته باشد

وی در واکنش به اینکه امیرحسین صادقی بازیکن سابق استقلال  مدعی شد چون وزیر ورزش جدید آمده و پرسپولیس نمی‌تواند قهرمان شود، عنوان کرد: پرسپولیس ۶ بازی تا قهرمانی دارد و نباید به حواشی توجهی کند. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در این بازی‌ها رخ می‌دهد و پرسپولیس نباید کوچک‌ترین توجهی به این اتفاقات کند، با تمام تمرکز به دنبال تکرار قهرمانی باشد. اگر تمرکز روی بازی‌های باقیمانده باشد و تمامی امتیازات جمع شود، مطمئناً استقلال امتیاز از دست می‌دهد و در نهایت قهرمانی برای پرسپولیس است. تریبون آزاد است و هر کسی می‌تواند نظرش را بگوید. از یک پیشکسوت خوب استقلال نباید چنین صحبت‌های نادرستی عنوان شود. امیرحسین صادقی جزء بازیکنان خوب ما بود که برای تیم ملی هم بازی کرد. هیچ واکنشی به صحبت‌های او ندارم و ان‌شاءالله امید عالیشاه در پایان فصل جام قهرمانی را برای پرسپولیس بالا می‌برد و در عمل ثابت می‌شود حرف‌هایی که صادقی زده درست نیست.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)
  • جواد نکونام یک استقلالی را به آرزویش رساند + عکس
  • جوان استقلالی به آرزویش رسید
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است