Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اجرای تغییراتی در اجرای طرح ترافیک سبب شده است که استفاده از خودروهای شخصی افزایش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید آرش حسینی میلانی در دویست و چهل و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور، با قرائت بخشی از بیانیه هوای تهران در سال 72 گفت: بیانیه هوای تهران 72 آغاز حرکتی مطالبه‌محور و مدنی برای پیگیری حق شهر برای هوای پاک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های بعد 1389، 1390، 1395 و 1396 فعالان محیط زیست، هنرمندان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و اصحاب رسانه بر این حق مسلم شهروندی در بیانیه‌های متعدد پافشاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول اعم از شهری و دولتی در قالب طرح‌های جامع مبارزه با آلودگی هوا و مصوبات هیئت وزیران تلاش کرده‌اند به این مطالبات بحق پاسخ بدهند و توفیقات و دستاوردهایی هم حاصل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز ابعاد اثرات تغییر اقلیم بر توان تهویه شهر تهران به‌صورت دقیق شناسایی نشده، گفت: لازم است مرکز مطالعات شهرداری تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا حمایت از انجام چنین تحقیقی را در دستور کار خود قرار دهند. اما در برابر چشم‌اندازی چنین غبار‌آلود، باید از خود بپرسیم؛ با وجود همه اقداماتی که از سوی مدیریت شهری انجام شده است، همه قوانینی که امروز چه در شورا و چه در دیگر سطوح عالی تصویب شده‌اند، حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به آثار آلودگی هوا بیان کرد: همچنان آلودگی هوا بر اساس گزارش بانک جهانی به‌عنوان کشنده‌ترین نوع آلودگی شناخته می‌شود و نقش مؤثر و بسزایی در مرگ‌ومیر انسان‌ها در سراسر جهان دارد. توجه مسئولانه به این وضعیت در تهران کرونایی امروز حائز اهمیت فراوان است.

حسینی میلانی راجع به وضعیت آلودگی هوا بر شیوع ویروس کرونا یادآور شد: وزارت بهداشت هشدار داده آلودگی هوا بر میزان مبتلایان به بیماری کووید19 تأثیر مستقیم داشته و بر تعداد فوت‌شدگان این بیماری به‌میزان 6 تا 15 درصد اثرگذار بوده است، همچنین تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده به‌ازای افزایش یک واحد ذرات معلق، میزان تلفات 8 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است ذرات معلق وضعیت کرونا را خطرناک‌تر می‌کند چراکه امکان انتقال ویروس از طریق ذرات معلق امکان‌پذیر است و هوای آلوده تهران و بیماری کووید19 دست به دست هم داده‌ و ریه تهرانی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

به‌گفته حسینی میلانی، در شرایط فعلی آلودگی هوا در تهران یک معضل حتمی برای سلامتی و کیفیت زندگی شهروندان و اقتصاد شهری است؛ وضعی که همگان به‌ویژه مسئولین بر آن علم دارند اما متأسفانه یا به آن باور ندارند یا جان مردم برایشان موضوعی اولویت‌دار نیست.

عضو شورای شهر تهران افزود: شاه‌کلید کنترل آلودگی هوای تهران چیزی نیست جز ترغیب مردم و مسئولان به استفاده و توسعه حمل‌ونقل عمومی اما در زمان حاضر با شرایط کرونایی که کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، این راهکار عملاً منتفی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با توجه به وضعیت کرونایی کشور ابراز کرد: هرچند به‌دلیل حذف سفرهای آموزشی و برگزاری کلاس‌های مدارس، دانشگاه‌ها و... به‌صورت مجازی حدود 30 درصد از تردد و حمل‌ونقل معمول ما در شهر تهران کاسته شده است اما در مقابل اجرای تغییراتی در اجرای طرح ترافیک سبب شده است که استفاده از خودروهای شخصی افزایش پیدا کند.

حسینی میلانی با اشاره به اهتمام شهرداری به معاینه فنی عنوان کرد: در بخش معاینه فنی شهرداری از دو سال گذشته اهتمام جدی به کنترل معاینه فنی اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته و با تقویت دوربین‌های رینگ پیرامونی شهر تهران و همکاری پلیس راهور تلاش کرده است پایش مؤثری به‌روی تردد کامیون‌ها اعمال کند.

وی اضافه کرد: در این رابطه دوربین‌های ثبت تصویری به‌حد کافی در سطح شهر تهران وجود دارد اما یک‌سری از راه‌های منتهی به شهر تهران فاقد دوربین‌های نظارتی هستند و احتمال دارد خودروهایی که باعث انتشار آلودگی می‌شوند از این راه وارد پایتخت شوند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه 36 نقطه که نیازمند نصب دوربین هستند، اعلام شده‌اند، گفت: ضروری است شهرداری تهران در هماهنگی با پلیس راهور و اداره‌کل راهداری استان نسبت به نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها در آن 36 نقطه هرچه سریعتر اقدام کند و پلیس راهنمایی و رانندگی هم برخورد قاطعانه‌تر و اقدامات جدی‌تر را برای جلوگیری از ورود خودروهای دودزا انجام دهد.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: علی‌رغم قصه پرغصه عدم حمایت دولت از تأمین اتوبوس و واگن مترو، با وجود پیگیری‌های متعدد اعضای شورا گشایش چندانی فعلاً رخ نداده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر تهران حسینی میلانی آلودگی هوا دوربین ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد

 سرهنگ فیروز کشیر  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین بدلیل لغزنده بودن معابر به دلیل بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت آبشناسان – سردار جنگل، همت – قبل از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق است. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک ‌است. 

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است . 

سرهنگ کشیر گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری نمایند. 

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری نمایند. همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی نمایند. همچنین تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»