Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پایتخت از اعمال جریمه ۶ هزار خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم اجرای طرح مشترک (امنیت سلامت محور) در سطح شهر تهران با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و ارتقا سلامت جامعه با بیان اینکه در جهت کمک به مهار ویروس کرونا در صحنه حضور خواهیم داشت، اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار کادر درمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا حضوری فعال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پلیس از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صحنه حضور داشت و کمک به کادر درمان را یکی از اولویت‌های خود دانست.

سردار رحیمی گفت: در دو هفته گذشته اهمیت کمک و کاری که باید در سطح جامعه پلیس انجام دهد برای پلیس‌های تخصصی تشریح شد.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: ۵۰ گشت امنیت اخلاقی در راستای سلامت فعالیت خواهند کرد؛ همچنین ۱۵۰ گشت مشترک از اصناف، پلیس اماکن واحدها و ادارات بهداشت و تعزیرات تشکیل شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: برخوردهای ما جدی و سخت شده است و ۳۶۳ هزار و ۳۹۲ مورد تذکر داده شده است. ۳۵ هزار ماسک تولید پلیس توزیع شده است.

وی گفت: طی روزهای گذشته ۲۳ هزار واحد صنفی مورد نظارت قرار گرفتند که ۳۱۱ هزار واحد صنفی تذکر گرفتند و ۷۱۰ واحد اخطار پلمب دریافت کردند؛ همچنین ۱۱۰ واحد صنفی پلمب شدند.

سردار رحیمی گفت: شش هزار خودرو به دلیل عدم استفاده از ماسک اعمال قانون شدند‌.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: شیوه جریمه افراد فاقد ماسک مشخص شود روحانی: نباید مردم را بترسانیم / جریمه ماسک برای کمک به مردم است هشدار پلیس در مورد سوء استفاده و اخاذی در پوشش جریمه نقدی کرونا وزارت بهداشت شماره حساب واریز جرایم کرونا را اعلام کرد سخنگوی وزارت بهداشت: دریافت نقدی جریمه ماسک از مردم مورد تایید وزارت بهداشت نیست ماسکت کو؟ شروع جریمه ماسک نزدن از اماکن شلوغ (فیلم) ماسک و فاصله اجتماعی به شرط جریمه لینک کوتاه: asriran.com/0039xZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت : جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت. هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است که  با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها را بازدارندگی آن دانست و گفت: تمام اقداماتی که انجام شده برای جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است.

سردار حسینی درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیات دولت به تصویب رسیده برای این است که ما نسبت به رفتار‌های پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • فیلم/ هدف پلیس از افزایش نرخ جریمه رانندگی
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!