Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:15:18 GMT

۴۵۰ هزار هکتار مراتع خراسان جنوبی آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۰۲۵

۴۵۰ هزار هکتار مراتع خراسان جنوبی آزادسازی شد

علیرضا نصرآبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰۰ هزار واحد دامی متعلق به ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار مرتعدار و دامدار روستایی و عشایری در ۱۱۵ منطقه استان به مدت ۸۰ تا ۹۰ روز از این مراتع بهره‌برداری خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این مراتع ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن علوفه خشک به ارزش ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجود دارد و در این مدت بهره‌برداران مکلف به رعایت نکات قید شده در پروانه‌های موقت صادره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با احیای عرصه‌های مذکور علاوه بر حفاظت خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احیا مراتع، بهبود وضعیت پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود عوامل زیست محیطی محقق شده است.

وی تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی پوشش گیاهی برای رسیدن به پتانسیل تولید و بهره‌برداری پایدار مهمترین هدفی است که در اصلاح و احیا مدیریت مراتع دنبال می‌شود.

نصرآبادی ادامه داد: افزایش میزان پوشش گیاهی منجر به افزایش تولید علوفه مراتع، تولیدات دامی، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و جابه جایی خاک، تولید بیشتر آب در مراتع و بهبود شاخص‌های اصلی پایداری اکولوژیکی می‌شود.

وی یادآور شد: در مجموع سالانه ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن علوفه خشک در مراتع  استان خراسان جنوبی تولید می‌شود که قیمت هر کیلوگرم بر اساس نامه کتبی سازمان هزار و ۳۵۱ تومان معادل ۷۰ درصد قیمت جو است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور خراسان جنوبی مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور خراسان جنوبی اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها