Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:23:39 GMT

الشباب در سومالی حتی بیشتر از دولت عایدی دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۰۶۵

الشباب در سومالی حتی بیشتر از دولت عایدی دارد

گزارشی منتشر شده حاکی از آن است که گروه شبه‌نظامی "الشباب" مستقر در سومالی، با استفاده از ارعاب و خشونت، به اندازه دولت این کشور درآمد کسب می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی نیوز، مؤسسه "هیرال" اعلام کرد که این شبه‌نظامیان به طور ماهانه حداقل ۱۵ میلیون دلار گردآوری می‌کنند که بیش از نیمی از این مقدار، از موگادیشو، پایتخت به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کسب و کارها هم به تروریست‌ها و هم دولت شناخته شده بین‌المللی، پرداختی دارند.

الشباب بیش از یک دهه است که با دولت سومالی مبارزه می‌کند.

این گروه بخش‌های زیادی از سومالی جنوبی و مرکزی را کنترل می‌کند، اما قادر بوده نفوذ خود را به مناطق تحت کنترل دولت که در موگادیشو مستقر هستند هم گسترش دهد.

این گزارش شیوه‌ای را که الشباب از مردم روستایی پول می‌ستاند را "بی‌رحمانه" توصیف کرده است.

بنا بر این گزارش، ترس و تهدید واقعی زندگی آن‌ها، تنها انگیزه‌ای است که مالیات‌دهندگان به الشباب را به انجام این کار سوق می‌دهد.

بنا بر گزارش مؤسسه هیرال، برخلاف دولت سومالی، الشباب همزمان با افزایش سالانه مقدار پولی که گردآوری می‌کند، "دارای مازاد مالی عمده‌ای است"، در حالی که هزینه‌های عملیاتی آن نیز ثابت می‌ماند.

بنا بر این گزارش که مبتنی بر مصاحبه با اعضای الشباب است، تمام شرکت‌های مهم در سومالی به تروریست‌ها، هم در شکل پرداختی ماهانه و هم "زکات"، ۲.۵ درصد از سود سالیانه خود، پول می‌دهند.

کسبه در مناطق تحت کنترل دولت، شکایت دارند که باید هم به تروریست‌ها و هم به دولت پول بپردازند.

بنا بر این گزارش تروریست‌ها به همان اندازه که بر واردات نظارت دارند، بر بخش در حال توسعه املاک و مستغلات نیز ناظر هستند.

پرداخت مالیات به الشباب، یک کار داوطلبانه نیست و کسانی که از این کار امتناع کنند، یا کشته می‌شوند یا ناچارند کسب و کار خود را تعطیل کنند یا از کشور فرار کنند.

برخی این حس را دارند که پرداخت پول به الشباب ارزشش را دارد، چرا که در عوض خدماتی دریافت می‌کنند. شبه‌نظامیان برخلاف دولت، قادر به تأمین درجه‌ای از امنیت هستند.

مؤسسه هیرال می‌گوید تنها راه متوقف کردن شبه‌نظامیان در افزایش درآمد از این راه، بهبود شرایط امنیتی است، تا اعضای جامعه کسب و کار و دیگران بتوانند بدون دخالت الشباب فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سومالي گروه الشباب تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور در جلسه شورای‌ اداری شهرستان میامی و در جمع مدیران و فعالان حوزه های مختلف کسب و کارها با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: در این دولت با اقدامات انجام شده وضعیت رشد اقتصادی از زیر یک درصد به بالای ۵درصد رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روز دولت افزود: کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های اقتصادی نتیجه این فعالیت ها است که اثر آن با کمی زمان برای مردم نیز مشخص می شود.

وزیر ارتباطات به دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات است که در ۴۵۰ شهر آغاز و در شهرهای زیادی به پایان رسیده است و بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان سال این میزان به دو برابر افزایش پیدا می کند.

زارع پور به فعالیت پیام رسان های داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از پیام‌رسان های داخلی استفاده می کنند و کسی نمی تواند بگوید که پیام رسان داخلی نداریم یا کسی در این پیام رسان ها نیست.

وی افزود: در آینده جوامع را پلتفرم ها مدیریت می کنند و اگر پلتفرم داخلی نداشته باشیم مستعمره دیجیتال صاحبان پلتفرم های خارجی می شویم.

وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و از ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت در این بستر خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ درصد این خدمات به صورت هوشمند ارائه می شود.

زارع پور به فعالیت های صنعت فضایی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ پرتاب ماهواره به اندازه ۳ دولت قبلی داشتیم که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در آینده ماهواره های سنگین تر و با برد بیشتری پرتاب می شود.

وی در مورد پروژه های فیبرنوری و ارتباطات روستایی در شهرستان میامی توضیح داد: پروژه فیبرنوری از امروز آغاز شد و تا روز جهانی ارتباطات به پایان می رسد و ۵ روستای باقیمانده این شهرستان نیز ارتقا یافته و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

وزیر ارتباطات در پایان این جلسه از مدیران شهرستان خواست در باقی مانده عمرکاری دولت سیزدهم با کار جهادی و شبانه روزی در مردم ایجاد امید و اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست

همچنین در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتباطات مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدا جلسه وزیر ارتباطات از پدران شهیدان عباسی و نوروزی تجلیل کرد.

کد خبر 845476 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات فضاپیما - کاوشگر اینترنت ماهواره فضا

دیگر خبرها

  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • ماجرای طلافروشان و سامانه مودیان مالیاتی
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند