Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد از نجات معجزه آسای سه فرد در حادثه انفجار منزل مسکونی در مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

آتشپاد دوم مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس از تلاش نفسگیر و موفقیت آمیز آتش نشانان 4 ایستگاه برای نجات 3 فرد گرفتار در زیر آوار یک منزل مسکونی 2 در خیابان پورسینای مشهد خبر داد و اظهار داشت: به دلیل شدت این حادثه به بیش از 10 منزل مسکونی خساراتی وارد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد بیان کرد: ظهر امروز در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انفجار توام با آوار در یک منزل مسکونی 2 طبقه و گرفتار شدن افراد در زیر خروارها خاک، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروههای نجات و پشتیبانی ایستگاه‌های 6،49،15،41 را به محل حادثه در خیابان پورسینا اعزام کرد.

آتش‌سوزی ساختمان 3 طبقه در خیابان ولی‌عصر + فیلم و تصاویرفرسوده بودن ناوگان موتوری سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد؛ کمبود خودروی امداد و نجات داریم"کوهستان آتش" روانه بازار نشر شد

رضایی افزود: با حضور آتش نشانان و نجاتگران آتش‌نشانی در محل مشخص شد،حجم انفجار توام با آوار به حدی بوده که ساختمان دو طبقه بصورت کامل فرو ریخته و افراد در زیر خروارها خاک ناشی از ریزش آوار گرفتار شده که نجاتگران آتش نشانی ضمن رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف اقدام به عملیات برای نجات این افراد کرده که خوشبختانه پس از  دقایقی تلاش نفسگیر و طاقت‌فرسا آتش‌نشانان موفق شدند یک مرد و پسر بچه 7 ساله و یک خانم میانسال را به طرز معجزه‌آسایی نجات داده و از زیر آوار خارج و این افراد را  برای سیر مراحل درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.

رضایی خاطرنشان کرد: در این حادثه به بیش از 10 واحد مسکونی و یک دستگاه خودرو خساراتی وارد آمد و علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش نشانی مشهد در دست بررسی است و نیروهای امدادی پس از ارائه توصیه‌های ایمنی به مالکان منازل اطراف  به ماموریت خود پایان داده و ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منزل مسکونی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی

یک واحد مسکونی در بلوار ناصر حجازی دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۵ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه واقع بلوار ناصر حجازی، خیابان منوچهری شمالی اعزام کرد. 

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک واحد مسکونی رخ داده و شعله‌های آتش تقریبا تمام این ساختمان را در بر گرفته و درحال سرایت به واحدهای اطراف است. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان برق و گاز کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، با بکارگیری لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در این ساختمان کردند که خوشبختانه مشخص شد فردی در ساختمان محبوس نشده است. این حادثه خسارات جانی نداشت. 

دقایقی بعد نیز نیروهای آتش نشانی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و خاموش کردند و پس از انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان