Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:05:58 GMT

اختلافات محیط کار با تقویت تشکل‌ها کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۳۱۵

اختلافات محیط کار با تقویت تشکل‌ها کاهش می‌یابد

علی آشتاب روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب افزود:‌ فعالیت‌های خوبی در لرستان جهت توسعه و ارتقای تشکلات صنفی انجام شده است و در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از اهمیت ویژه ای در حوزه کار، تولید و تصمیم سازی ‌ها برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی نقش مهمی در سالم‌سازی محیط کارگری و ارتقای سطح بهره وری ایفا می کنند، تا پایان مهرماه امسال ۳۲۶ تشکل در لرستان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار، کارگران مشمول و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند انجمن صنفی تشکیل دهند که اکنون ۲۷۴ تشکل کارگری و همچنین ۵۲تشکل کارفرمایی در واحدهای اقتصادی لرستان فعال است.

آشتاب با اشاره به نقش مهم تشکل ها در کاهش شکایات کارگری تصریح کرد:‌بیش از یکهزار نفر ساعت آموزش نیز نیمه نخست امسال توسط تشکل های کارگری و کارفرمایی استان ارایه شد.

۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۸۴۵ دادخواست کارگران به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ارجاع شد که از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ مورد در هیات‌های بدوی و تجدید نظر، منجر به صدور رای و ۵۲ درصد آرا صادره در هیات های تشخیص و حل اختلاف ختم به سازش شده است.

رفع دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های اتخاذ شده است چراکه این شیوه باعث امکان ادامه همکاری کارگر و کارفرما، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات می‌شود.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان  می باشد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده در استان ثبت شده است.

برچسب‌ها کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اخبار کنکور تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟
  • حل و فصل ۳۵ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان