Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@15:30:08 GMT

رمزگشایی لاوروف از اقدامات غرب علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۴۳۷

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه کروات اعلام کرد، کشورهای غربی به دنبال مجازات مسکو به خاطر سیاست خارجی مستقل خود است و ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی اخیراً تلاش خود برای جلوگیری از توسعه روسیه، دو برابر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف گفت: «متأسفانه، ما باید بپذیریم که اخیراً واشنگتن و تعدادی از پایتخت‌های اتحادیه اروپا تلاش خود برای جلوگیری از روند توسعه روسیه را دو برابر کرده و تلاش می‌کنند ما را به خاطر داشتن یک سیاست خارجی مستقل و برای اینکه در دفاع از منافع ملی خود پایدار هستیم، مجازات کنند.»

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوانیم روی بررسی مشکلات در حال ظهور با حفظ احترام متقابل حساب کنیم، برای اینکه غرب گفت‌وگو با روسیه را تنها بر اساس این قانون که از نقطه نظر آنها گناهکار بودن ما در همه مسائل واضح است، انجام می‌دهد. بنابراین چنین مذاکراتی، مسلماً بی نتیجه خواهد ماند.»

به گفته وی، کشورهای غربی برای توجیه اقدامات ضدروسی خود، از جمله اعمال تحریم‌های جدید ، "اتهامات و تلقین‌های مختلف" را مطرح می کنند، در حالی که هیچ مدرک و دلیل واقعی برای آنها ارائه نمی دهند. به عنوان نمونه، لاوروف به "امتناع متکبرانه از پاسخگویی به سئوالات متعدد" دادستانی کل روسیه درباره وضعیت آلکسی ناوالنی نام برده و تأکید کرد که این برخورد، نقض آشکار تعهدات آلمان بر اساس اصول کنوانسیون سال 1959 اروپا در زمینه کمک‌های حقوقی متقابل در امور کیفری" است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال تأکید کرد که مسکو قصد ندارد بی ادبی غرب در برخورد با این کشور را تحمل کند و اقدامات ضد روسی، مسلماً بی پاسخ باقی نخواهند ماند.

لاوروف گفت: «ما حملات ضد روسی همتایان غربی خود، که کاملاً فراموش کرده اند دیپلماسی چیست و به سطح بی نزاکتی سقوط کرده‌اند، را بدون واکنش مناسب رها نخواهیم کرد. اقدامات تلافی جویانه ما در برخورد با ایالات متحده و اتحادیه اروپا کاملاً شناخته شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه اخیراً احساسات ضد روسی در بروکسل شدت یافته، ابراز امیدواری کرد که همتایان اروپایی "به اندازه کافی خرد، آینده نگری و عقل سلیم داشته باشند" تا گفت‌وگوهای بین مسکو و اتحادیه اروپا به طور کامل و بر اساس اصول صداقت، حسن همجواری و شفافیت ادامه پیدا کند.

سرگئی لاوروف همچنین در واکنش به ابتکارعمل نخست وزیر کرواسی درباره حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین، گفت که مسکو نیازی به ابتکارات مضاعف خارجی برای حل و فصل اوضاع در منطقه دونباس نمی‌بیند و اوضاع منطقه با رعایت توافقات مینسک از سوی مقامات کی‌یف قابل حل هستند و مشکل در جای دیگر است.

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: لاوروف غرب روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشورهای ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزارها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشورهای گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشورها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشورهای گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد. »

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی