Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@11:44:01 GMT

چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۴۴۹

چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند

چین در آستانه سفر مایک پامپئو به سریلانکا به آنچه که "قلدری کردن آمریکا برای این کشور" خواند اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراض چین بعد از آن مطرح می شود که واشنگتن اعلام داشت، سریلانکا باید در قبال روابطش با چین دست به "انتخابهای دشوار اما لازم" بزند.

این موضعگیری از جانب سفارت چین در شهر کلمبو کمی قبل از ورود مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این شهر مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در یک تور سفر به چند کشور آسیایی با هدف مقابله با رشد نفوذ چین در منطقه به سر می برد.

سفارت چین در بیانیه خود در اواخر روز دوشنبه عنوان کرد: ما قاطعانه با این مخالفیم که آمریکا از فرصت سفر وزیر خارجه خود به جهت مداخله و نفاق افکنی در روابط چین-سریلانکا استفاده کرده و برای سریلانکا قلدری کرده و این کشور را تحت فشار بگذارد.

این سفارتخانه در ادامه تصریح کرد، روابط چین با سریلانکا به ۲۰۰۰ سال قبل بر می گردد و دو کشور نیاز ندارند طرف ثالثی به آنها شرایط را دیکته کند.

چین در عین حال نسبت به سفر پامپئو آن هم زمانی که سریلانکا درگیر کروناویروس جدید است اظهار نگرانی کرد.

در بیانیه این سفارتخانه تصریح شد: آیا این سفر برای پیشگیری و کنترل در قبال این همه گیری در سطح محلی مفید است؟ آیا این در راستای منافع مردم سریلانکا است؟

طبق اعلام این سفارت، ماه جاری میلادی هیاتی از چین تحت رهبری یانگ جیچی، دیپلمات ارشد آن به کلمبو سفر کرد در حالی که پرسنل و فعالیتهایش را در راستای خط مشی های جلوگیری از جهش موارد ابتلا به ویروس در سطح حداقلی حفظ کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0039xh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از insidethegames مربی ملی بوکس استرالیا پس از اعتراف به قلدری و آزار برخی ملی پوشان بوکس زنان از حضور در المپیک پاریس انصراف داد.

جیمی پیتمن پس از تور‌های خارج از کشور در سال گذشته توسط مؤسسه رزمی استرالیا به ۱۱ نقض جداگانه قوانین رفتار متهم شده است.دادگاه ملی ورزش، یک نهاد دولتی مستقل که برای حل و فصل اختلافات ورزشی ایجاد شده است، ماه گذشته شواهد اهانت آمیزی علیه او جمع آوری کرد و روز گذشته آنرا علنی کرد.

­پیتمن ۴۲ ساله در طول این جلسه دادگاه گفت:"شرمنده و خجالت زده" ام برخی از رفتار‌های من نادرست بوده است اتهام خود را قبول دارم.

در رای دادگاه آمده است: با در نظر گرفتن شواهد، اوبه جرم خود اعتراف کرده است و به دلیل اینکه نمی‌خواست استرس یا اضطراب بیشتری برای ورزشکارانی که برای بازی‌های المپیک آینده آماده می‌شدند ایجاد شود رای دادگاه را پذیرفت و از سمت خود در تیم ملی کنار رفت.

دادگاه وی را ۶ ماه با محرومیت روبرو کرد و از وی خواست تا از شاکیان عذر خواهی کند.

دیگر خبرها

  • ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است
  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • هشدار سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل
  • هشدار مهم سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی خارج نشوید
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • (تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند