Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی، دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان لرستان گفت: در 6ماهه نخست امسال بیش از10هزار و 507 نفر خواهر و برادر در استان لرستان از آموزش های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی بهره مند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدیث قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، داشتن سوادرسانه ای و فضای مجازی در عصر حاضر را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: امروزه حجم زیادی از اطلاعات از طریق انواع رسانه ها و شبکه های پیام رسان به مخاطبین می رسد که اگر مجهز به سواد رسانه ای نباشند قادر به تشخیص و تحلیل درست از انبوه پیام ها نبوده و از آسیب ها و تاثیرات مخرب آن در امان نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) باهدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از تابستان سال ۹۸ در استان لرستان آغاز به کار کرده است، افزود: نسرا تلاش کرده در راستای آگاهی بخشی به مردم در استفاده موثر و فعالانه از رسانه آموزش های عمومی و تخصصی را برگزار کند و مردم را از مزایا و معایب دنیای مجازی مطلع کند.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت نسرا در همه شهرستان های استان لرستان عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از۱۰هزار و ۵۰۷ نفر خواهر و برادر از آموزش های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی بهره مند شده اند که دوهزارو۹۰۸ نفر در آموزش های حضوری وهفت هزار و ۳۹۹ نفر از طریق سامانه آموزش مجازی نسرا به آدرس Lms.nasraa.ir آموزش دیده اند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۳۸ کلاس حضوری و مجازی از ابتدای امسال تا کنون، گفت: از این تعداد ۱۴۴ کلاس حضوری و ۷۴ کلاس مجازی آفلاین و آنلاین برای عموم مردم و بسیجیان در دوبخش آموزش های مهارتی و سوادرسانه ای و فضای مجازی برگزار شده است.

قاسمی آموزش عکاسی، فتوشاپ و طراحی، خبرنگاری، تدوین فیلم و کلیپ، اتوماسیون اداری، شبکه های اجتماعی، فرصت ها و آسیب های فضای مجازی، حضور هوشمندانه و موثر در فضای مجازی، جنگ نرم، جنگ رسانه ای و عملیات روانی دشمن در وضعیت، راهکارهای مقابله با شایعات کرونایی در فضای مجازی و… را از جمله دوره های آموزشی مهارتی و تخصصی نسرا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کلیه آموزش های نسرا به صورت رایگان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف برگزار می شود تصریح کرد: عموم مردم و علاقه مندان می‌توانند از کلاس‌های آموزشی که توسط نسرا در مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه‌ها و نواحی مقاومت، محلات مختلف، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، موسسه‌ها و نهادهای غیردولتی برگزار می شود بهره‌مند شوند وگواهی پایان دوره معتبر دریافت کنند.

مسئول تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مرکز لرستان با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مدرس سواد رسانه ای و فضای مجازی، اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ نفر از مدرسان بسیجی استان پس از طی کردن دوره های آموزشی و پذیرفته شدن در آزمون های تدریس و مصاحبه در سه حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی، فناوری و نوآوری ساماندهی و بکارگیری شده اند.

قاسمی به طراحی و تولید بیش از ۵۳۰محتوای سواد رسانه ای در قالب های مختلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸جزوه و پرده نگار،۲۱موشن گرافیک، ۳۵فیلم وپادکست آموزشی،۳ اپلیکیشن آموزشی،۲۷ اینفوگرافیک، ۱۸ پوستر، ۲۷۱عکس نوشت و ۸کاریکاتور طراحی و تولید شده است.

وی با تأکید برانتشار روزانه بیش از ۱۰۰ پست سواد رسانه ای در کانال ها و پیج های نسرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی مدیریت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از طریق کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی به آدرس@nasralorestan در فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری یا غیرحضوری(آنلاین) از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سواد رسانه ای و فضای مجازی فضای مجازی استان لرستان آموزش ها بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی