Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر زنگنه روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا "ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی و محروم، جلوگیری از مهاجرت و هدایت منابع مالی روستاییان به سمت پرورش دام سبک" را اهداف این برنامه حمایتی ذکر و بیان کرد: این برنامه حمایتی مورد استقبال دامداران و کشاورزان ساکن شهرستان مرزی تایباد قرار گرفته است. 

وی افزود: دو هزار راس دام سبک نیز پارسال در چارچوب همین برنامه حمایتی در اختیار خانواده‌های مرزنشین واجد شرایط در تایباد قرار گرفتت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی همچنین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد را از اعضای جامعه هدف این برنامه حمایتی ذکر و بیان کرد: هشت میلیارد ریال برای اجرای این طرح حمایتی هزینه شد و بر این اساس دامها با نرخ ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار در اختیار ساکنان روستاهای مرزی تایباد قرار گرفت. 

وی ادامه داد: دامهای واگذاری به این خانواده‌ها افزون بر ۱۵ میلیارد ریال برای دامداران ارزش افزوده به همراه داشته است.

زنگنه همچنین گفت: یک گروه ۲۰ نفره به عنوان مشاور، بازدیدکننده و توزیع‌کننده خوراک دام نیز در چارچوب اجرای این برنامه فعالیت دارد. 

وی دامهای واگذاری را بیمه شده ذکر و بیان کرد: در این چارچوب به هر متقاضی واجد شرایط ۱۵ راس دام سبک مولد واگذار شده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود تا پایان امسال افزون بر سه هزار راس دام سبک در این مناطق توزیع شود.

وی گفت: مرزنشینانی که در قالب این طرح موفق به پرورش دام سبک شوند زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار می‌گیرند. 

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استانی امام رضا (ع) خراسان رضوی ظرف دو سال اخیر برای افزون دو هزار نفر در سطح شهرستان مرزی تایباد تثبیت اشتغال ایجاد کرده است. 

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

تایباد مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان‌ولایت دارای ۳۸ روستا است. ۳۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

این شهرستان با ۶۵ هزار هکتار مزرعه، ۱۵ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد. بر این اساس حدود ۷۵ درصد ساکنان تایباد در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.

زیربخش دامپروری تایباد ۲۷۰ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در اختیار دارد.

برچسب‌ها تایباد سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی دام و طيور اشتغال زایی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد سپاه امام رضا ع خراسان رضوی دام و طيور اشتغال زایی توسعه روستایی تایباد سپاه امام رضا ع خراسان رضوی دام و طيور اشتغال زایی توسعه روستایی اخبار کنکور برنامه حمایتی خراسان رضوی راس دام سبک امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است