Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی روز سه‌شنبه با صدور پیامی درگذشت «آیت‌الله سیدرضا فاضلیان» از اساتید برجسته حوزه علمیه همدان و امام جمعه سابق ملایر را تسلیت گفت و خبر درگذشت این عالم پرهیزگار و مجاهد را موجب تأسف و تأثر دانست.

وی در متن این پیام تاکید کرد: آیت الله فاضلیان تمام عمر خویش را وقف تربیت شاگردانی بصیر و متقی در حوزه‌های علمیه کرد و بیش از سه دهه در سنگر نماز جمعه به نشر معارف اهل بیت و روحیه مجاهدت و شهادت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اینجانب سال‌ها افتخار دوستی و ارادت به محضر ایشان را داشتم گفت: آیت الله فاضلیان نقشی مؤثر در دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی در سال‌های اخیر ایفا کرد.

وزیر کشور نیز با صدور پیامی رحلت عالم بزرگ و جلیل‌القدر «آیت الله سیدرضا فاضلیان» را تسلیت گفت و درگذشت این عالم برجسته را موجب اندوه فراوان دانست.

در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است: آیت الله فاضلیان بخش زادی از عمر گران‌بهای خود را در مسیر اعتلای آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های اخلاقی سپری کرد که اینجانب فقدان این روحانی جلیل‌القدر را حضور بیت گرامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

همچنین حضرات آیات مراجع تقلید آیت الله ناصر مکارم شیرازی،‌ لطف الله صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی با صدور پیام‌هایی جداگانه،‌ رحلت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان از علمای همدان را تسلیت گفتند.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: روحانی وارسته‌ای که سالیان طولانی در شهرستان ملایر به ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت پرداخت و با خدمات صادقانه به مردم بخصوص محرومان، توشه بزرگی برای آخرت خود برداشت، آن عالم متقی و پارسا توانست با اخلاق خوب خود و با فضایل برجسته انسانی که داشت مردم را به مکتب نورانی اهل بیت راهنمایی کند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی نیز آمده است: عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید رضا فاضلیان سالیان متمادی در سمت امامت جمعه مشغول هدایت مردم و تعظیم شعائر اسلامی بود، علاقه وافری به خاندان ولایت داشت و خدمات شایانی در این زمینه انجام داد.

در پیام آیت الله نوری همدانی نیز آمده است: آن مرحوم عمر با برکت خود را صرف ارشاد مردم و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمود و وجودش مایه خیر و برکت برای آن منطقه محسوب می‌گردید و آثار فراوانی در این راه از خود بجای نهاد و بی‌شک خدمات ارزنده این عالم خدمتگزار خصوصا امامت جمعه ملایر، در پرونده اعمالش ثبت و ضبط گردیده است.

در متن پیام آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم نیز آمده است: عالم ربانی آیت الله سید رضا فاضلیان که نزد اساتید برجسته‌ای همچون مرحوم آخوند همدانی و آیت الله سید ابوالقاسم خویی بهره برد و با مجاهدت علمی و عملی منشاء آثار و برکات بودند و همچنین در سنگر امامت جمعه شهرستان ملایر به هدایت دینی و سیاسی مردم پرداخت.

آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی رحلت آیت الله فاضلیان را تسلیت گفت و بیان کرد: رحلت جانسوز عالم ربانی و نمونه بارز انسان والا، با تقوا و پرهیزکار؛ عالم جلیل‌القدر «حضرت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان» غبار غم و اندوه فراوان را بر دلها نشاند.

در ادامه پیام آمده است: آیت الله فاضلیان عمر پربرکت خویش را در راه تربیت نفس و تعلیم و تعلم و تفقه در دین سپری کرد که این ضایعه اسفناک و اندوهبار را به ساحت مقدس و منور قلب عالم امکان، حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و بیت شریف و معززشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و درجات رفیع الهی را از ایزد منان برای این مجاهد خستگی ناپذیر مسألت دارم.

حجت الاسلام علیی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز با صدور پیامی مشترک درگذشت عالم ربانی آیت‌الله «سیدرضا فاضلیان» را تسلیت گفتند. 

در این پیام آمده است: خبر درگذشت عارف برجسته و عالم ربانی آیت‌الله «سیدرضا فاضلیان» موجب تاسف و تاثر گردید، این عالم مجاهد و انقلابی عمر پربرکت خویش را در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و خدمت به اسلام عزیز سپری کرد و همواره در برهه‌های حساس یاریگر انقلاب بود.

خانواده آیت الله سیدرضا فاضلیان نیز با صدور پیامی اعلام کردند: مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله فاضلیان طبق وصیت وی در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

خانواده آیت الله فاضلیان از همه مردم و ارادتمندان آیت الله فاضلیان خواستند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت و حضور و حفظ سلامت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از عزیمت به مشهد مقدس خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سیدرضا فاضلیان» از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر روز گذشته /دوشنبه/ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود، جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی همدان ملایر قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی همدان ملایر قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی همدان ملایر قوه قضاییه اخبار کنکور آیت الله فاضلیان سید رضا فاضلیان پیام آیت الله آیت الله سید تسلیت گفت صدور پیام جلیل القدر عالم ربانی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم و مقاومت و حامیان آن دانست.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیامها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفت وگو با این شبکه به تشریح این پیام ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته ای در اختیار دارد که آن را قادر می سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه های دفاعی پیشرفته ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰ » بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده