Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۹ درصد مادران باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نسبت به این ویروس غربالگری شدند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از  ۳۷ هزار مادر باردار زیرپوشش مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که از ابتدای شیوع کرونا دسته کم سه بار مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد مادران باردار را که از ابتدای شیوع کرونا نتیجه آزمایش  PCR آنان چه در دوران بارداری و چه پس از آن مثبت و مورد پیگیری قرار گرفته هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای تشخیص به موقع کرونا در مادران باردار علاوه بر اجرای سه مرحله غربالگری، هر دو هفته یکبار از نظر بررسی علائم کرونا به صورت تلفنی غربالگری شده و افراد دارای علامت برای مشاوره و معاینه رایگان به صورت حضوری دعوت می‌شوند.
وی گفت: در پیشگیری از کرونا توجه خاص به زنان باردار با توجه به تغییرات فیزیولوژیک طی بارداری و به ویژه مادران باردار مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای از قبیل بیماری قلبی، دیابت و فشار خون به منظور حفظ سلامت مادر و نوزاد ضروری است.
دکتر احمدیان افزود: تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری از ابتلا و رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی است و با توجه به ناشناخته بودن ویروس مطالعات زیاد در مورد احتمال انتقال ویروس از مادر به جنین انجام نشده است، درحالی که طبق مطالعات محدود خطر انتقال بیماری از مادر به نوازد بسیار کم است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی مادر باردار کرونا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

روح اله کریمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز ۲۸ فروردین ماه۱۴۰۳ در تماس تلفنی با مرکز پیام فوریت‌های پزشکی اورژانس۱۱۵ مرودشت دال بر شروع درد زایمانی و نیاز فوری مادری باردار به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ خدمت رسانی شد و در نخستین اقدام آموزش‌های لازم به صورت تلفنی توسط کارشناسان مرکز ارتباطات ارائه شد و همزمان یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس تخت جمشید برای رسیدگی به این مادر باردار اعزام شد.

کریمی افزود: پس از حضور تکنسین های اورژانس با توجه به تشخیص و نیز وضعیت اورژانسی مادر باردار، در طول مسیر انتقال مادر به بیمارستان به صورت مداوم علائم حیاتی وی کنترل، بررسی و مراحل زایمان پایش شد.

وی با اشاره به تولد نوزاد پسر در آمبولانس عنوان کرد: با اقدامات حمایتی تکنسین های اورژانس نوزاد پسر در آمبولانس فوریت‌های پزشکی به دنیا آمد و مادر و فرزند در سلامت کامل به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت منتقل شدند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زایمان زن باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل (+صوت) اعزام نوزاد ۲ ماهه با جت فالکون به تهران

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • امداد اورژانس به مادر افغانستانی