Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز نوآوری موسسه علمی رزمندگان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: نخستین کتاب هوشمند تعلیم و تربیت ایران برای دانش آموزان و معلمان سراسر کشور، توسط موسسه علمی رزمندگان تولید و در فصل پاییز ارائه خواهد شد.

 سید حسام نوربخش با بیان اینکه در فاز اول پروژه دانوین تهیه و تولید ۶ عنوان کتاب در پایه های تحصیلی ششم تا دهم برنامه ریزی شده است، افزود: مجموعه کتاب دانوین با رویکرد ایجاد تحول آموزشی بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تالیف و تولید شده است و برای تأثیرگذاری بیشتر و یادگیری مفهومی علوم، بیش از ۵ هزار دقیقه ویدئوی آموزشی پیرامون مباحث مطرح شده در کتاب توسط تیم متخصص تهیه و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه حجم زیادی از محتوای تکمیلی با هدف تعمیق بیشتر مفاهیم درسی، علاقه مندی دانش آموزان به علوم مختلف و جلوگیری از حافظه محوری همراه با کتاب دانوین ارائه می شود، تصریح کرد: محتوای تولید شده که در هماهنگی کامل با سرفصل های کتاب درسی است، مفاهیم تئوری و غیر قابل لمس برای دانش آموزان را از طریق آزمایشات عملی و کاربردی ملموس خواهد کرد.

رئیس مرکز نوآوری موسسه علمی رزمندگان تأکید کرد: دانوین تلفیق محتوای مکتوب و محتوای الکترونیکی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا مبتنی بر واقعیت افزوده (AR)، از طریق اپلیکیشن همراه کتاب است.
نوربخش افزود: تصاویر مناسب، متن ساده و روایی، امکان اشتراک گذاری محتوا و تعامل دانش آموزان، ارائه رویه های آموزشی، ایجاد شبکه علمی آموزشی و ...، از دیگر ویژگی های این کتاب است که مطالعه و یادگیری را برای مخاطبین راحت تر خواهد کرد.

به گفته وی بیش از ۵۰ نفر از معلمان نخبه کشور به سرپرستی دکتر علی عبدالعالی دانشیار دانشگاه علم و صنعت و فعال در حوزه آموزش های نوین، در تالیف و تولید این محتوا فعالیت دارند که در کنار سایر متخصصین حوزه تکنولوژی آموزشی یک تیم ۱۰۰ نفره را تشکیل می دهند.

نوربخش با بیان اینکه ۱۸ عنوان دیگر از مجموعه کتاب های دانوین تا پایان سال تحصیلی جاری تهیه و تولید خواهد شد، خاطر نشان کرد: هدف پروژه دانوین صرفا تولید یکسری محتوای ویدئویی و ارائه کتاب هوشمند نیست و در واقع دانوین به عنوان یک پلتفرم در تلاش برای ایجاد جریان آموزشی نوین در کشور است.

برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش دانشگاه علم و صنعت آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانشگاه علم و صنعت آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش دانشگاه علم و صنعت آموزش مجازی اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد

مجتبی همتی فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودک در انتهای سازماندهی و ساماندهی مراکز فعال پیشین است.

وی افزود: مجوز این مراکز بر اساس قوانین و ضوابط جدید مورد بررسی و پالایش قرار می‌گیرد.

او با بیان این که برخی از مراکز بر اساس قوانین، بیشترین فعالیت را می‌کنند؛ افزود: این مراکز باید خود را با قوانین جدید تطبیق داده و در صورت نیاز قوانین آن‌ها اصلاح شود. پایگاه اطلاعاتی این مراکز ایجاد و به مردم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: فرایند مجوزدهی در سراسر کشور به صورت همزمان و مجازی انجام شده است.

همتی فر با بیان این که فرایند مجوز کودکستان‌ها مقدمات قابل توجهی داشته؛ افزود: تدوین و تصویب آئین‌نامه‌ها، طراحی سامانه پایگاه و الکترونیک سازی و صفحه الکترونیکی تنظیم تعهدات انجام شده است.

بر اساس ماده ۲ از «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی»، دستگاه‌ها، نهادها و موسسات مشمول برای اخذ مجوز تاسیس کودکستان وابسته (با مجوز حقوقی) باید ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک تعیین شده، از جمله ثبت شناسه ملی دستگاهی اقدام کنند.

مخاطبان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی» به نشانی B۲n.ir/smttk.۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران