Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ اردشیر دولتیاری روز سه‌شنبه در مانور اطفای حریق که به مناسب هفته پدفند غیرعامل در دامنه کوه آبیدر سنندج برگزار شد اظهار داشت: این مانور با هدف ارتقا آمادگی دستگاههای مسوول برای مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی برگزار شد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در عرصه‌های طبیعی استان گفت:  ۶۰ فقره آتش‌سوزی به مساحت ۲۹۴ هکتار در جنگل‌های طبیعی، ۱۰۱ فقره به مساحت هزار و ۳۰ هکتار در مراتع و ۱۳ فقره به مساحت ۸۳ هکتار در اراضی جنگلی این استان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین آتش سوزی از لحاظ تعداد را مربوط به سنندج اعلام کرد و افزود: گرمای زود هنگام و پوشش گیاهی مناسب با توجه به پراکنش مطلوب بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته باعث شد تا آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان امسال زودتر از سال گذشته آغاز شود.

وی با بیان اینکه شروع آتش‌سوزی‌های امسال از ۹ خرداد ماه بود، یادآور شد: پارسال ۲۷۱ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد که طی آن ۲ هزار و ۶۵۵ هکتار دچار آتش سوزی شد.

دولتیاری به برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: تیمی بندی گروه‌های اطفای حریق در ۱۰ شهرستان انجام و کارکنان ادارات منابع طبیعی نیز به امکانات لازم اطفای حریق مجهز شدند.

وی به همکاری مطلوب و اعلام آمادگی انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی اشاره و تاکید کرد: امسال با شدت بیشتری از توان همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی استفاده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان  با بیان اینکه از مردم انتظار داریم گونه آتش سوزی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند یادآور شد: منابع طبیعی علاوه بر کارکردهای زیست محیطی، برای منابع آبی استان هم مهم است و در صورت خدشه به این عرصه‌ها باید منتظر صدمه‌های شدید به منابع آبی هم باشیم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

برچسب‌ها آتش سوزی کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دهیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دهیاران آتش سوزی کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دهیاران اخبار کنکور منابع طبیعی آتش سوزی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی

   



به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: گیاهان دارویی صنعتی ذخایر ژنتیکی هستند که باید از آنها حفاظت شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : به دلیل خشکسالی و برداشت غیر اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های قبل با درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی امسال برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

ابوالحسنی از حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان با همکاری بیش از ۴ هزار همیار طبیعت و بسیج خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرف، تخریب، برداشت و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش خاک مدیریت شد

دیگر خبرها

  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد