Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ علی رفاهتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار کرد: دانش‌آموزان از شروع بسیج مستضعفین  همواره در کنار بزرگترهای خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب جانفشانی کرده‌‌اند.

وی با اشاره به ورود سازمان بسیج دانش آموزی به بدنه آموزش‌وپرورش از سال ۷۵ گفت: قانون ورود سازمان بسیج دانش‌آموزی به آموزش‌وپرورش در سال ۷۵ تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و از آن سال این سازمان به طور مستمر در فعالیت‌های مختلف با آموزش‌و‌پرورش همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی دانش‌آموزان و ایثارگری ‌آنها که ناشی از فطرت پاک و الهی آنان است، افزود: دانش‌آموزان در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و جهادی خوش درخشیده و در بسیاری از موارد، گوی سبقت را در ایثار و فداکاری از برخی بزرگ‌ترها نیز بودند.

رفاهتی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در دوره کرونا با اراده پولادین برای جلوگیری از همه‌گیری این ویروس منحوس خوش درخشیدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان با وجود روزهای پرالتهاب کرونایی در گیلان به تیم‌های پنج نفره تقسیم شده و در پایگاه‌های سلامت برای غربالگری حضور پیدا کردند.

وی با اذعان به اینکه دانش‌آموزان هنرستانی در مدارس خود به تولید ماسک و مواد ضدعفونی پرداختند، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات دانش‌آموزان کمک به همنوعان خویش و دانش‌آموزانی که به دلیل تعطیلی کرونایی، درآمدخانواده‌های آنها دچار آسیب شد، لذا سازمان بسیج دانش آموزی در راستای کمک به خانواده‌های آسیب دیده، در طرح‌های مختلف رزمایش مواسات و کمک مومنانه کمک‌هایی به آنها کرده ‌است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه
۵۳۲ عدد کارت ۲۰۰ هزار تومانی در مرحله اول به دانش‌آموزان شناسایی شده اهدا شد، گفت: حوزه‌های دانش‌آموزی نیز در مرحله اول بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بسته به دانش‌آموزان شناسایی شده در قالب کمک‌های معیشتی اهدا کردند.

رفاهتی از کمک سازمان بسیج دانش‌آموزی به آموزش‌وپرورش در راستای کمک به تحقق سند تحول بنیادین خبر داد و افزود : سازمان بسیج دانش‌آموزی برنامه‌هایی در سطوح مختلف در دستور کار داشته تا در همکاری با  آموزش‌وپرورش این سند تحول تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به رسالت سازمان بسیج دانش‌آموزی در فعالیت جمعی و پرورشی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان انقلابی دانش‌آموزانی با همتی بلند هستند، لذا در طرح "شهید بهنام محمدی" تلاش کردیم تا ارتباط و اتصال خانواده با مدرسه و مسجد در دستور کار قرارگیرد، در این راستا مربیان توانمندی  را شناسایی کرده تا در این زمینه فعالیت کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص نوجوانان و اهمیت جایگاه آنان تصریح کرد: امام خمینی رحمة الله نیز نسبت به کودکان و نوجوانان نگاه ویژه‌ای داشته چراکه بعد از شهادت شهید فهمیده، ایشان او را "رهبر" خطاب کرده و در مصاحبه با خبرنگاران، سربازان انقلاب اسلامی را نوجوانان اعلام می‌کردند.

وی طرح را "یاوران ولایت" را طرحی برای پویایی نوجوانان دانست و افزود: دانش‌آموزان به دلیل این که در بستر اقتصادی نبوده و وابستگی های زیادی به مظاهر دنیوی ندارند، مخلصانه و با معرفت  در فضای علمی، فرهنگی، اجتماعی و  جهادی حاضر می‌شوند .

رفاهتی با اشاره به جایگاه بالای دانش آموزان و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز که نشان از روحیه شجاعانه آنان است، گفت: شجاعت انسان ریشه در ایمان بالای او است، لذا با ایمان به دانش‌آموزان، باید آنان را وارد میدان کرده و مسؤولیت‌های مهم اجتماعی را به آنها بسپاریم، بنابراین سازمان بسیج دانش‌آموزی با سپردن مسؤولیت فرماندهی پایگاه‌های مدارس، اولین گام در پذیرفتن مسؤولیت اجتماعی را در نوجوانان به عهده گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی درسی مشترک بین بسیج و آموزش و پرورش برای بالا بردن ظرفیت علمی و مهارتی دانش آموزان است، افزود: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی یک‌هزار و ۷۲۰ برنامه در سراسر استان دنبال می‌شود که این برنامه‌ها از هفتم آبان شروع و تا سیزدهم آبان ادامه دارد.

رفاهتی با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان جهادی در  عرصه‌های مختلف از جمله همکاری با بسیج سازندگی در تعمیرات عمرانی بیان کرد: "پویش زندگی سرزندگی و سازندگی" یکی دیگر از طرح‌های سازمان بسیج دانش آموزی برای کمک به دانش‌آموزان مناطق محرومی ‌است که به صورت شبانه روزی در مدارس حضور دارند .

وی با بیان اینکه سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه سازمان بسیج دانش آموزی تهیه موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار است، تصریح کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با توکل بر خدا و با تکیه بر اراده دانش آموزان مؤمن، متخصص و متعهد برای تحقق آرمان‌های انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزی هفته بسیج دانش آموزی بسیج گیلان سازمان بسیج دانش آموزی بسیج دانش آموزی استان بسیج دانش آموزی دانش آموزان آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نادر اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت گفت:برنامه‌های هفته سلامت صرفا حول مسائل پزشکی نیست بلکه در ابعاد وسیع‌تری مثل موضوعات آموزشی، آگاه سازی کودکان و دانش آموزان از خودمراقبتی در حوزه‌های جسمی، حرکتی، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و حیطه‌های روانی و عاطفی است.

وی افزودکبرنامه‌های هفته سلامت از طریق تقویت فرهنگ مشارکتی، یادگیری سازمانی، توانمندسازی و تقویت فرهنگ شهروندی اثربخشی‌های خاصی دارند در واقع ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است، یعنی برپایه دانش، باور و نگرش رفتار‌ها در هویت بخشی زندگی دانش آموزان و جامعه عمل می‌کنند.

اسدی گفت:ایام هفته سلامت یک پویش همگانی برای موضوع سلامت است. هفته سلامت مختص به یک نهاد خاص نیست و تمام افراد و نهاد‌های رسمی و غیر رسمی جامعه در این پویش همگانی نقش ایفا کنند.

وی گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نقشه راه و سیر حرکت تحولی در مدارس یکی از ساحت‌های شش گانه تربیتی را ساحت زیستی و بدنی تعریف کرده، برای داشتن ایران قوی و مدرسه قوی مورد نظر دولت سیزدهم، تقویت ارزش‌های دینی، هویت ملی و اعتقادی و همچنین زیستی و بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:هیچکس مسئول شادی، موفقیت و سلامتی شما نیست جز خودتان، پس مسئولیت پذیر باشید، ورزش و پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرا دهید، ترکیب سلامت و ورزش یک ترکیب برنده و پایه گذار فرهنگی است، هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکرده و لبخند را از خودتان دریغ نکنید.

دیگر خبرها

  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران