Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛  «اسماعیل صارمی» با بیان اینکه در سال جاری در حوزه آب و خاک فعالیت‌های خوبی داشتیم، اظهار کرد: حدود ۶ سال است که اراضی کشاورزی ۲۰۰۰ هکتاری ماهدشت در قالب کشت موقت به کشاورزان واگذار شده است و با وجود اینکه از دو سال قبل فاضلاب کرج به ماهدشت سرازیر می‌شود اما هنوز آب استحصالی برای مصرف در این اراضی تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیستم‌های تصفیه‌خانه آماده و لوله‌گذاری حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از ۲۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی ماهدشت انجام شده است، افزود: در حال حاضر منتظر تخصیص پساب هستیم. آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب متولی این امر هستند اما با وجود آماده شدن سیستم‌های تصفیه آب ماهدشت در سال گذشته هنوز این پساب به جریان نیفتاده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی این کم‌کاری باشند، افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین نیز در اراضی ماهدشت فراهم شده و آنچه در وظیفه جهاد کشاورزی است در خصوص این اراضی به مرحله اجرا درآمده است.

48

کد خبر 1448187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که با جراحی اقتصادی که در دولت سیزدهم رخ داد ارز ترجیحی ۴.۲۰۰ تومان از کالاهای اساسی حذف شد. به این ترتیب بنا به گفته مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی تمام کالاهای اساسی از نهاده‌های دامی و کشاورزی تا گوشت با ارز نیمایی ۲۸.۵۰۰ تومانی وارد می‌شود.

امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری عنوان کرده، امسال بنا است که ۱۱ میلیارد دلار ارز به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص یابد که اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله‌ای شامل ۱۵۰ همت می‌شود که دولت می‌پردازد.

چندی قبل محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تغییرات نرخ ارز در بازار آزاد گفته بود که واردات کالاهای اساسی براساس نرخ ارز نیمایی صورت می گرد وارز ازاد هیچ تأثیری در واردات کالاهای اساسی ندارد.

کد خبر 6079872 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • هم‌افزایی دو ماده برای حذف مواد خطرناک از فاضلاب و پساب