Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سیدمجتبی عطری"، گفت: با توجه به اینکه دربیمه نامه درمان انفرادی، بیمه گذار پرسشنامه سلامت پرمی کند و معاینات مربوطه توسط شرکت بیمه گر انجام شده و نرخ و شرایط متناسب با ریسک ارائه می شود، ضریب خسارت کنترل شده تر از درمان گروهی است.

چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی گفته بودکه  با توجه به این که پیش از کرونا فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی درحد صفر بوده، شاهد رشد بالایی دراین بخش هستیم به طوری که فروش بیمه درمان تکمیلی نسبت به قبل از کرونا ۱۰ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطری، با بیان اینکه فروش بیشتر بیمه نامه درمان انفرادی بیانگر بالارفتن ضریب خسارت بیمه نامه درمان نیست، افزود: شرکت بیمه گر دربیمه نامه تکمیل درمان انفرادی ریسک را به صورت تکی بررسی می کند که احتمال وقوع ریسک را کاهش می دهد.

معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا، تصریح کردکه در بیمه نامه های درمان گروهی، همه افراد پرسشنامه سلامت پر نمی کنند ومعاینات مورد نیاز انجام نمی شود اما درمان انفرادی ریسک ها را به صورت موردی بررسی می کندو اگر به درستی انجام شود ضریب خسارت قابل کنترل تر از درمان گروهی است.

وی،درخصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر ضریب خسارت شرکت های بیمه ای، اظهارکرد: در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه بستری های الکتیو( غیراورژانسی) کمتر شد مقداری کاهش خسارت وجود داشت.

عطری ادامه داد: به تدریج بستری های الکتیو شروع شد و اعمال مربوط به تشخیص کرونا و بستری ها افزایش پیدا کرد که پیش بینی می شود که تاثیر مثبت خودرا (از نظر ضریب) روی صنعت بیمه داشته باشد.

دبیرکارگروه درمان سندیکای بیمه گران ایران در خصوص عدم پرداخت هزینه های تشخیصی کرونا توسط برخی از شرکت های بیمه ای، گفت: انواع قرارداد وجود دارد، در برخی از قراردادها پوشش آزمایش وجود ندارد و بیمه شده مراجعه می کند و تست می دهد و هزینه آن به وی پرداخت نمی شود.

عطری اذعان داشت که شرکت های بیمه ای درصورتی که پوشش آزمایش را در قرارداد داشته باشند،  هزینه تست کرونا را در قالب پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت پرداخت می کنند ولی هزینه های چکاپ گروهی در خصوص کرونا پرداخت نمی شود.

وی توضیح داد: اگر آزمایش تشخیص کرونا به درخواست خود بیمار انجام شود هزینه آن پرداخت نخواهد شد و درخواست تست کرونا حتما باید به درخواست یک مرجع ذیصلاح انجام شود که درآنصورت بیشتر شرکت های بیمه ای در قالب پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت هزینه ها را پرداخت می کنند.

پربیننده ترین دریافت اسناد خزانه در ازای مطالبات فقط مخصوص شرکت‌های بیمه‌ای نیست برای شکل‌گیری بازار متشکل بیمه‌ای راه طولانی وجود دارد اوضاع نماد بانکی‌ها در تابلوی امروز بورس چگونه بود؟ بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به صادرات رسید آمارتقلب در رشته‌های شخص ثالث و تکمیل درمان هیچ گاه به صفر نخواهد رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه صنعت بیمه سندیکای بیمه گران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت های بیمه ای درمان انفرادی تکمیل درمان درمان گروهی ضریب خسارت بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

"محمد مخبر" معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان کارمندان و کارگران را به وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس نرخ حق بیمه درمان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.

همچنین نرخ حق بیمه خانواده‌های کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۷ درصد و به شرح زیر است:

۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است

سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد

مابقی سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه

همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنند (حقوق آن‌ها از خزانه دولت نیست)، ۲ درصدِ حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است

سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق‌های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.

زوجین شاغل یا بازنشسته هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می‌شوند

حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آن‌ها مطابق سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز کسر شده و مابقی را دولت تقبل می‌کند

حق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شود

حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک‌های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان که دارای بیماری‌های خاص و نادر باشند را دولت تأمین می‌کند؛ بیماری‌های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت تعیین و ابلاغ می‌کند.

نرخ حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می‌شود که ۱۰۰ درصد آن را در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت تأمین می‌شود

پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت تأمین می‌شود

تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی باید وضعیت بیمه‌ای آن‌ها را هر ترم استعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟