Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کوله‌بران قاچاقچی نیستند و باید به‌جای جمع‌آوری، تدبیری برای اشتغال جوانان اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله میرزایی پیش‌از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مسئولان کشوری در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: این ستاد از سال 1372 در کشور تشکیل شده و امروز پس از گذشت 27 سال وضعیت امر به معروف و نهی از منکر مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکرد محدود به یک ستاد نشود بلکه باید آحاد جامعه به جای تعدادی خاص آن را اجرا کنند؛ افزود: امروزه شرایط و زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نماز در جامعه وجود دارد.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه به‌جای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خود را درگیر امورات اجرایی کرده‌ایم، تصریح کرد: اجرای این فریضه الهی را نباید محدود کنیم بلکه باید به‌درستی تبیین و برای پیشبرد اهداف همه مردم را پای کار بیاوریم.

وی «مطالبه‌گری از مسئولان» را رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: هدفمان مچ‌گیری نیست بلکه قصدمان کمک به دولت، مردم و حاکمیت است.

میرزایی با ذکر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر ناظران عمومی جامعه و حوزه‌های مختلف را کنترل می‌کنند؛ تاکید کرد: باید مردم نیز این رویکرد را در برگرفته تا آنوقت هیچ مسئولی جرأت فساد و رانت‌خوری به خود ندهد.

گزارش| امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای که برای احیای آن خون داده می‌شود/لزوم توجه بیش از پیش به این واجب الهیچالش‌های فرهنگی با احیای امر به معروف و نهی از منکر برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه اجرایی شود همه مردم مشکلات، اعتراضات و مطالباتشان را منعکس کرده و نسبت به ترویج و گسترش این فریضه الهی خود را مسئول می‌دانند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف شجاعت و همت می‌خواهد، تاکید کرد: باید هم و غم مسئولان بیشتر شود، اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی نهادینه و ترویج یابد، مردم به خوبی از حق خود دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های مظلوم کشور است، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای کوله‌بری در کردستان را یک منکر می‌بینند در حالی‌که باید بدانند که کشتی قاچاق، قاچاق‌های گسترده و سازمان‌یافته منکر و به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: کوله‌بران قاچاقچی نیستند و این افراد تنها برای ارتزاق و گذراندن زندگی این کار سخت را در فصل سرما و زمستان در پیش گرفته که باید به‌جای جمع‌آوری، تدبیری برای اشتغال جوانان اندیشیده شود.

انتهای پیام/481/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عنوان عصر دوشنبه درآئین تکریم و معارفه دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن گرامیداشت ایام و عملیات غرورآفرین سپاهیان عزیز و اقدام شجاعانه نیروی انتظامی حفظ حریم هنجارها و ارزش‌ها، اظهار کرد: اگر از ناهنجاری‌ها جلوگیری نشود تبدیل به یک فرهنگ عمومی و یک ارزش اجتماعی می‌شود و از بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر اقدام نیروی انتظامی بوده و این اقدام و عملیات سپاه مورد حمایت ماست و ما هر دو بازو را تقویت می‌کنیم انشالله که افق بسیار روشن و آینده مبارک است.

وی افزود: نیاز به گفتن نیست که امر به معروف و نهی از منکر از نماز، خمس، روزه، جهاد و موارد دیگر مهمتر است و وظیفه داریم که این موضوع را خیلی جدی بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم تکلیف و هم حق است، تکلیف است چون خدا امر کرده و حق است یعنی شما بر طرف مقابل حق تذکر دارید واگر تذکر ندهید در روز قیامت مورد سوال قرار می‌گیرید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌ها و شاخصه اسلامی سیاسی است، یادآور شد: اسلام غیرسیاسی معتقد است که نباید کاری به کار دیگران داشت، امروز جبهه فرهنگی دشمن دنبال همین است می‌خواهد ما را مسلمان با اسلام آمریکایی کند نه کافر.

امام جمعه ساری همچنین گفت: حکومت و آحاد مردم در اسلام سیاسی حق تذکر دارند، اگر واقعاً اسم ما به‌عنوان سربازان امر به معروف و نهی از منکر ثبت شود همه چیز درست می‌شود، البته این کار شجاعت، از خود و از منافع خود گذشتن می‌خواهد.

این مسئول امنیت آمران امر به معروف و نهی از منکر را خیلی مهم دانست و تاکید کرد: حتماً باید برای حمایت از آمران فکری شود.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی احمدی به‌عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران معرفی و از زحمات غلامرضا عبدی دبیر سابق ستاد تقدیر شد.

کد خبر 6079237

دیگر خبرها

  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان