Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@14:37:49 GMT

سفر عراقچی به باکو و ایروان درباره مناقشه قره‌باغ

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۶۳۱۳

سفر عراقچی به باکو و ایروان درباره مناقشه قره‌باغ

به گزارش الف، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه گفت سفر منطقه‌ای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و در گیریهای به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عراقچی علاوه بر حضور در مناطق مرزی و اطلاع از آخرین شرایط میدانی سفرهایی را به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا در برنامه خواهد داشت.

گفتنی است سید عباس عراقچی امروز از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.

عراقچی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه اضافه کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند