Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۶ آبان ماه اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۶ آبان ماه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: فوت ۳۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

این خبر در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

....

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: یک‌هزار نیروی انسانی کمبود داریم که شامل ۴۰۰ پرستار، ۴۹۰ نیروی حوزه سلامت خانواده، ۲۰۹ کارشناس اورژانس و تعدادی نیز در حوزه بهداشت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی مصری در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت برگزار شد، گفت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت مورد توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیر تا 200 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.

وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت مورد نظر طرح سلامت خانواده است؛ بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم و در موضوع سرطان نیز یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح سراج با توجه به ارتقای سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.

مصری بیان کرد: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.

وی خاطرنشان کرد: بین 23 تا 27 رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقای سلامت در شهر شود. اکنون 300 هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  ظرف دو سال آینده به 400 نفر هیأت علمی برسد.

وی افزود: همچنین یک‌هزار نیروی انسانی کمبود داریم که شامل 400 پرستار، 490 نیروی حوزه سلامت خانواده، 209 کارشناس اورژانس و تعدادی نیز در حوزه بهداشت می‌شود.

مصری در ادامه گفت: در سرانه تخت، قم بین استان‌های آخر قرار دارد و تلاش داریم با جایگزینی تخت‌های قدیمی و ایجاد تخت‌های جدید این کمبود را جبران کنیم. در این راستا 250 تخت مادر و کودک در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که به زودی 12 خودرو وارد ناوگان اورژانس 115 می‌شود، اضافه کرد: 35 هزار مترمربع فضای آموزشی کمبود داریم؛ از سوی دیگر نیاز است دانشکده توانبخشی و داروسازی در استان احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

مصری با اشاره به سیاست جوانی جمعیت، گفت: با تلاش مسوولان، شاخص فرزندآوری در سال جاری نسبت به پارسال،‌ نیم‌ واحد در استان قم ارتقا یافت و دلیل آن زیست بوم فرهنگی و مذهبی استان است؛ این رشد شاخص خوبی است و باید ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: جوانی جمعیت سلامت‌ساز است و باعث بالندگی اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند