Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@12:22:46 GMT

کشور در جنگ تمام عيار اقتصادي قرار دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۶۵۷۳

کشور در جنگ تمام عيار اقتصادي قرار دارد

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تحرکات اخیر آمریکا و سایر دشمنان، بخوبی نشان می‌دهد که کشور، با کاهش یافتن تهدیدات نظامی، در یک جنگ تمام عیار اقتصادی چند لایه و ترکیبی قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در جلسه شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در محل این سازمان برگزار شد افزود: در یک دهه اخیر شاهد رشد خصومت‌های دشمنان بوده ایم و تعامل ظرفیت‌های دفاعی ما با ظرفیت تهاجمی دشمن الگو‌های جدیدی در تهدیدات شکل داده اند که در تهدیدات، ترکیبی از مجموعه عناصر تهدید مخاطره آمیز در دست دشمن قرار گرفته است و دشمن از هر طریقی تلاش می‌کند به ما لطمه وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تهدیدات اقتصادی با ادغام فضای سایبری در بروز تهدیدات جدید و استفاده از این تهدیدات در شبکه‌های اجتماعی با توجه به توسعه علوم و فناوری‌های ارتباطی را نوع جدیدی از تهدیدات دانست که نخستین بار علیه کشور ما اعمال می‌شود و گفت: نخستین بار آمریکا قرارگاه جنگی خود را علیه کشور ما در وزارت خزانه داری خود مستقر کرد و راهکار‌های هوشمندانه‌ای برای تحریم بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و جنگ‌های ارزی، پولی و بانکی علیه کشور ما ایجاد کرده اند.
وی شیوع کرونا را فارغ از زمینه‌های ایجاد آن دارای پیامد‌های شدید اقتصادی علیه کشور‌های جهان دانست و افزود: تاثیرگذاری اصلی این ویروس روی اقتصاد کشور‌ها بود و این شیوع و پاندمی بزرگترین جنگ اقتصادی بوده که در جهان شیوع یافته است.
سردار جلالی اضافه کرد: آمریکا از قدرت خود هوشمندانه در همه مولفه‌های برتری خود علیه کشور‌های دیگر بهره می‌گیرد و شاهدیم که امروز نه با یک تهدید که با طیف گسترده‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که در ترکیب با فضای سایبری و شبکه‌های مجازی انواع حوادث را ایجاد می‌کنند.
وی ناکارآمد کردن یا ناکارآمد نشان دادن فعالیت‌های اقتصادی در کشور را که در بستر شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد و به دنبال ایجاد آشوب است از جمله اهداف اصلی تهدیدات اقتصادی دانست و گفت: از سال 2018 به بعد دشمن جنگ شبکه‌های اجتماعی را بنیان گذاشت.

اهمیت بنادر در  جنگ اقتصادی
وی با اشاره به اهمیت بنادر در این مجموعه جنگ اقتصادی افزود: بنادر مبدا صادرات و واردات کالا‌ها در کشور هستند و اگر در هر بندری مشکلی ایجاد شود چالشی در تامین نیاز‌های کشور به وقوع می‌پیوندد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ترکیب لایه‌های امنیت و دفاع را با لایه ایمنی در شرایط جنگ اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: باید مجموعه اقدامات بنادر ما اقداماتی تسهیل گرایانه باشد.
وی حادثه انفجار در بندر بیروت را نقطه عطفی در توجه به موضوع انباشت کالا‌ها در بنادر دانست و افزود: این حادثه زنگ هشداری برای همه کشور‌ها بود تا کالا‌های خطرناکی که خواسته و ناخواسته در بنادر دپو می‌شوند هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
به گفته سردار جلالی پس از این حادثه سازمان پدافند غیرعامل در بسیاری از مراکز صنعتی و دفاعی کشور مواردی را از دپوی کالا‌های خطرناک کشف کرد که بلافاصله تعیین تکلیف و حل و فصل شدند.

پیشنهاد سردار جلالی به مراکز اقتصادی و از جمله بنادر
وی به مراکز اقتصادی و از جمله بنادر پیشنهاد کرد: در مراکز حراست خود مرکز کنترل و مدیریت هشدار ریسک ایجاد کنند که در موارد خاص انباشت کالا‌های خطرناک بلافاصله موارد تهدید کننده ایمنی را گوشزد کرده و هشدار دهد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل وجود پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی در جنگ‌های سوریه، عراق و منطقه قره باغ را خطر دیگر تهدید کننده مراکز اقتصادی دانست و گفت: این پهپاد‌ها می‌توانند در عملیات‌های نیابتی ضد انقلاب علیه کشورمان خطرآفرین باشند و به این لحاظ این موضوع در دستور کار سازمان پدافند غیر عامل و مجموعه دفاع هوایی قرار دارد.
وی دو حمله سایبری اردیبهشت و آبان ماه به زیرساخت‌های بندر شهید رجایی را جدی و هشدار دهنده خواند و افزود: این حوادث ممکن است تکرار شود و بررسی‌ها نشان داد که این دو رویداد به دلیل توان بالای دشمن نبوده بلکه به خاطر سهل اندیشی و بی توجهی ما بوده که باید با مسئولان خاطی برخورد جدی شود.
وی اضافه کرد: این رویکرد نشان داد باید دنبال رویکرد موسوم به شبکه - جزیره یا شبکه - سلول باشیم تا ضمن اینکه در شرایط عادی فرامین از تهران صادر می‌شود در شرایط خاص هر بندری بتواند در حمله‌های سایبری به صورت مجزا تصمیم گیری کند.

بندر امام خمینی هم اکنون تنها به یک آبراهه متکی است
به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل، بندر امام خمینی نیز هم اکنون تنها به یک آبراهه متکی است که اگر شناوری در مجرای این آبراهه آسیب دیده یا غرق شود کل مسیر بسته و بندر مختل می‌شود و از این رو وزارت راه و شهرسازی باید در بلند مدت به فکر احداث آبراهه جدیدی برای این بندر باشد.
وی همچنین بنادر را مرز‌های زیستی کشور دانست و افزود: مقابله با نشت‌های شیمیایی در وهله نخست با سازمان بنادر و دریانوردی است و باید این ظرفیت در همه بنادر کشور وجود داشته باشد و سازمان بنادر باید در خصوص حمل مواد خطرناک در بنادر سناریو‌های لازم را پیش بینی کرده و ابزار مورد نیاز این کار و تیم‌های پاسخ به عملیات‌های شیمیایی را تجهیز کرده و در مقررات مربوط به حمل این کالا‌ها در بنادر بازنگری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشور جنگ تمام عیار رئیس سازمان پدافند غیرعامل جنگ اقتصادی علیه کشور کالا ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۳۳ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۳۸ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۷ هزار و ۶۷ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۸ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۳۸ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۹۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۱۹۱.۴۴ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888641

دیگر خبرها

  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی
  • تحقق شعار سال موجب استقلال کامل در حوزه اقتصادی می شود
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)