Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در زنجان همچنان روند صعودی دارد گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد احتمال بحرانی شدن وضعیت وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا آرمانی کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بی توجهی مردم نسبت به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر همه کادر درمان و خبرگزاری‌ها بسیج شدند تا به مردم اعلام کنیم که وضعیت شیوع کرونا رو به بحرانی شدن پیش می‌رود اما ظاهرا عده زیادی از مردم اصلا توجهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی‌ از مردم متاسفانه ساز مخالف می‌زنند که این اقدام قطعا به ضرر همه است و در این مورد همه جامعه آسیب می‌بینند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه اگر کسی ماسک نمی‌زند به منزله این است که هیچ ارزشی به حقوق شهروندی ندارد و حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارد افزود: مسئولیت شهروندی حکم می‌کند که همه موارد بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه در بیمارستان‌های استان با حجم زیادی از بیماران مواجه هستیم افزود: غیرقابل پیش‌بینی بودن روند مبتلایان شرایط را برای عوامل درمانی سخت‌تر کرده است.

آرمانی‌کیان عنوان کرد: وضعیت شیوع و مراجعه کنندگان باعث شده همه کادر درمانی در فشار مضاعفی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد افزایش مرگ و میر مبتلایان به کرونا خواهیم بود افزود: اکثر مبتلایان به کرونا بهبود می‌یابند اما اگر در شرایطی قرار بگیریم که ظرفیت‌ها پاسخگو نباشد تعداد مرگ و میر‌ها افزایش می یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه به غیر از بیماران کرونایی سایر بیماران قلبی، مغزی و ... در بیمارستانها وجود دارد که نیاز به درمان دارند و نمی‌توانیم تنها خدمات را به بخش کرونا اختصاص دهیم.

وی ابراز کرد: افزایش روند شیوع بیماری کرونا باعث سخت‌تر شدن خدمات رسانی و افزایش ساعت کار کادر درمانی در بیمارستانها شده است.

آرمانی‌کیان ابراز کرد: ماهیت بیماری کرونا نیز طوری است که باید بخش آن از سایر بیماران کاملا جدا باشد و این موضوع باعث شده از همه ظرفیت‌ها نتوانیم استفاده کنیم بنا براین مردم باید توجه داشته باشند که روند بحرانی شود با مشکل خدمات رسانی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده با یک فاجعه افزایش مرگ و میرها مواجه می‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی استفاده می‌شود ابراز کرد: در حال حاضر وضعیت استان قرمز است امیدواریم که این وضعیت تداوم نداشته باشد و به مرحله بحرانی وارد نشویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه محدودیت‌های اعمال شده تاثیری در کاهش تعداد مبتلایان دارد یا نه؟ گفت: محدودیت‌ها روز به روز افزایش یافته و اگر سرعت شیوع بیماری به همین روال باشد در آینده امکان قرینه شدن و اعمال محدودیت موج اول در برخی از شهرها وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا شیوع بیماری آرمانی کیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

وزیر کشور از نیروهای فراجا از اجرای طرح نور توسط پلیس قدردانی کرده و آن را در راستای عمل به مطالبه عمومی جامعه دانست.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توضیح معاون وزیر راه درباره حجاب بان های فرودگاه ها: از طرف ستاد امر به معروف می آیند کسی که در تجمع حجاب با سر بر صورت پلیس کوبید(عکس)

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس