Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا بر این باور است که هفت از رهبران ارشد تحریرالشام که وابسته به القاعده هستند را در سوریه در جریان حمله هوایی اخیر و زمانیکه این افراد در نزدیک مرز ترکیه نشستی داشتند، از پای در آورده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، بث ریوردان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت، در جریان این حمله هوایی در ادلب، شمال غرب سوریه در ۲۲ اکتبر، هفت تن از رهبران القاعده در سوریه کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حذف و کشته شدن این رهبران القاعده ضربه‌ای بر پیکره اصلی و توانایی این سازمان تروریستی در انجام توطئه‌های بیشتر و حملات در سطح جهانی و تهدید علیه شهروندان آمریکایی، غیرنظامیان بی‌گناه و شرکای ماست.

این سخنگو ادامه داد: القاعده از بی‌ثباتی در شمال غرب سوریه برای ایجاد و حفظ مامن امن برای هماهنگی فعالیت‌های تروریستی بهره برده است. ما در کنار شرکا و متحدانمان به هدف قرار دادن القاعده و دیگر سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهیم.

اسامی این رهبران اکنون در درسترس نیست، اما گفته می‌شود که این رهبران القاعده پس از کشته شدن فرد شماره دو این گروه شبه نظامی در افغانستان در این حمله هوایی از پای درآمدند.

اگرچه سخنگوی فرماندهی آمریکا در صحبت‌هایش مجموع تعداد تلفات در نتیجه این حمله هوایی را اعلام نکرد، اما به گفته ناظر حقوق بشر سوریه، ۱۷ شبه نظامی در این حمله هوایی کشته شدند.

در این حمله یک نشست در روستای جکاره در منطقه سلقین واقع در مرز سوریه با ترکیه هدف قرار داد. این روستا آخرین پایگاه اصلی شبه نظامیان ادلب است که توسط گروه هیئت تحریرالشام (النصره سابق) اداره می‌شود.

رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه نظارتی گفت، پنج شبه نظامی که سوری نیستند در میان کشته‌ها هستند، اما ملیت دیگر افراد کشته شده مشخص نیست. آن‌ها برای شرکت در این نشست دعوت شده بودند. این نشست با حضور رهبرانی بود که مخالف تحریرالشام بودند و توافق‌های روسیه و ترکیه را که به آتش‌بس شکننده در ادلب منجر شد، رد می‌کردند. برخی از آن‌ها به گروه جداشده حراس‌الدین بودند که قبلا به تحریرالشام مرتبط بود.

وی افزود: یک فرمانده نظامی از اردن و یمن از حراس‌الدین در جریان شلیک موشک از یک پهپاد به نزدیکی خودرویشان کشته شدند.

روز یکشنبه، حسام عبدالرؤوف، مبلغ ارشد القاعده که در فهرست تحت پیگرد‌های اف. بی. آی بود، در افغانستان کشته شد.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه روز یکشنبه خود اعلام کرد، این فرد کشته شد و هشدار داد که تهدید تروریسم و ارتباطات طالبان با شبکه‌های تروریستی هنوز پابرجاست.

آمریکا همچنین قبلا در تاریخ ۱۵ اکتبر دست به حمله هوایی علیه القاعده در ادلب سوریه زده بود.

مقام‌های نظامی آمریکا گفته‌اند، این حمله پهپادی از سوی فرماندهی عملیات مشترک ویژه صورت گرفته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس گروه تحریر الشام سوریه حمله هوایی شبه نظامی کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه | آمار ۲منبع امنیتی از تعداد کشته ها

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های سوریه از تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در شهر حلب و حومه آن خبر می‌دهند.

خبرگزاری سانا گزارش داد: بامداد امروز بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی که تعدادی از نقاط حومه شهر حلب را هدف قرار داد، تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان شهید و مجروح شدند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی نوشت: حدود ساعت ۱:۴۵ بعد از نیمه‌شب، دشمن اسرائیلی از سمت اثریا در جنوب شرقی حلب حمله هوایی کرده و تعدادی از نقاط حومه حلب را هدف قرار داد. همزمان با این حمله، گروه‌های تروریستی از ادلب و حومه غربی حلب در تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر حلب و اطراف آن یک حمله پهپادی انجام دادند.

به گفته این منبع نظامی، تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از غیرنظامیان، پرسنل نظامی و خسارات مادی به اموال عمومی و خصوصی شده است.

در همین حال رویترز به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد: ۳۳ غیرنظامی و نظامی در حملات اسرائیل به شهر حلب کشته شده‌اند.

کد خبر 841097 منبع: میزان برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه سوریه

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه | آمار ۲منبع امنیتی از تعداد کشته ها
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور