Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: به افرادی که در مکان هایی مانند مترو یا ترمینال‌های مسافربری غرفه‌ای از شهرداری تهران اجاره کرده‌اند اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی دچار ضرر و زیان شده‌اند در اجاره‌هایشان تخفیف داده می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن هاشمی امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تخفیف به مستاجران املاک شهرداری تهران با توجه به مشکلات اقتصادی که ویروس کرونا برای آنها ایجاد کرده است، اظهار کرد: بیش از 8 ماه است که  مشکل کرونا را داریم؛ افرادی در مکان‌هایی غرفه‌ای یا محلی از شهرداری تهران اجازه کرده‌اند که اینها دچار ضرر شده‌اند و تقاضای جبران ضرر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال در هر ایستگاه مترو تهران تعدادی غرفه وجود دارد که این غرفه‌ها بر اساس تعداد مسافران آن ایستگاه مثلاًً 2 میلیون مسافر در روز ارزیابی شده بود و با توجه به این تعداد مسافر در روز این غرفه‌ها به افراد اجاره داده شده است؛ اکنون که تعداد سفرهای مترو کم شده این غرفه‌داران مدعی ضرر و زیان شده‌اند همچنین مکان‌های دیگری هم مانند ترمینال‌های اتوبوسرانی، برخی مکان‌های ورزشی مانند استخرها که در اختیار برخی شرکت‌ها و بخشهای خصوصی است نیز هستند که به دلیل ویروس کرونا کاملاً بسته شده‌اند چرا که کسی برای ورزش اجازه ندارد در آن محل‌ها حضور پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: افرادی که این مکان‌ها را اجاره کرده‌اند اکنون اجاره‌هایشان را نمی‌توانند پرداخت کنند و شهرداری نیز مجبور به شکایت از این افراد است تا بتواند پول اجاره آن مکان را دریافت کند و این موضوع کم‌کم باعث ایجاد اختلافات بین این گروه‌ها که تعدادشان هم زیاد است با شهرداری شده است؛ به همین دلیل این موضوع را در صحن شورا به بحث گذاشتیم تا در این افراد تخفیفاتی داده شود و اینها بتوانند به کارشان ادامه دهند و ضرر و زیانشان نیز کمتر شود.

هاشمی در پاسخ به این موضوع که بعضاً در کوچه‌های بن بست مثلاً در شهرک غرب کانکسی قرار داده‌اند و مانع از ورود خودروهایی که ساکن آن کوچه نیستند می‌شوند، تصریح کرد: این موارد حتماً تعدادشان خیلی کم است و تاکنون کسی چنین اعتراضی به من نکرده است و بار اول است که شما این موضوع را مطرح می‌کنید؛ اینها بیشتر جنبه امنیتی دارد یعنی گروه‌ها و شرکت‌هایی هستند که معمولاً از بازنشستگان نیروی انتظامی هستند که امنیت را به صورت خصوصی برقرار می‌کنند و از طرف سیستم انتظامی کشورمان این اجازه داده شده است اما باید دستورالعمل‌های این کار را جدی‌تر کنند.

وی یادآور شد: اینکه یک کانکسی را در محلی گذاشته‌اند و نمی‌گذارند ماشین‌های غیر از آن کوچه وارد آن کوچه شود  اینها مورادی است که باید احصا شود و با آن برخورد صورت گیرد؛ همانطور که با بقیه موارد نیز برخورد می‌شود.

شهرداری تهران به وعده راه‌اندازی جمعه‌بازار صنایع دستی عمل نکرده استکارفرمایانی که حقوق نیروهای پیمانکار شهرداری را پرداخت نمی‌کنند باید در لیست سیاه قرار بگیرند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شده اند مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: زمان خدمات رسانی در تمام خطوط درون شهری مترو تهران در شب های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا محمدنژاد در این باره اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب زنده داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس دهی در خطوط درون شهری مترو در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲ بامداد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات رسانی ویژه خود را آغاز می کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات رسانی ویژه مترو تهران در سایر شب های قدر نیز گفت: در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان (۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳) هم سرویس دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب های قدر در خط ۵ تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات رسانی شبانه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است
  • برنامه‌ کامل احیای شب‌ قدر در یادمان شهدای گمنام تهران+ آدرس
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • بازدید گردشگران نوروزی از کاخ گلستان + فیلم
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال