Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در  نشست خبری  سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع "همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا" که پیش از ظهر امروز در سالن همایش دانشگاه مذاهب اسلامی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار تقریب پیرامون نقش دانشمندان و علما در مواجه با بلایا و مصائب اظهار داشت: سومین محور فراخوان مقالات کتبی کنفرانس وحدت اسلامی، محوری است که شما به آن اشاره کردید، باید گفت علما و دانشمندان در تبیین ظرفیت های معنوی جهان اسلام، بسیار تاثیر گذار هستند و با توجه به اینکه ویروس کرونا یک پدیده نوظهوری در جهان است، بنابراین ما مقالات کتبی را به سمت این مطلب نو و جدید سوق دادیم، چراکه نوسازی و نوآوری یکی از اهدافی است که در طول دوره تقریب همواره در حال پیگیری آن بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سؤالی که در این شرایط پیش آمده این است که نهاد های دینی که امروز با شیوع کرونا تعطیل شده بودند چگونه  میتوانستند به فعالیت های خود ادامه دهند؟ برای مثال در ابتدای کرونا مساجد و نماز جمعه ها  و اماکن دیگری چون حرمین شریفین تعطیل شدند؛ وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد انسان دچار یک خلأ معنوی می‌شود؛ در اینجاست که نقش علما و اندیشمندان و فرهیختگان بسیار اساسی است که چگونه میتوانند این خلأ های معنوی را پوشش دهند تا انسان ها احساس کمبود معنویت نکنند. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این خصوص ادامه داد: ما شاهد بودیم که صدا و سیما امسال برنامه‌های مذهبی بسیار خوبی را برای مردم به نمایش گذاشت و کم کم ما متوجه شدیم میتوانیم با سبک‌های متفاوت و جدیدی مراسمات مختلفی را در عین رعایت پرتوکل های بهداشتی برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری در پایان گفت: این مسائل بسیار مهم و ضروری است که چگونه میتوانیم با این بلا و مصیبت برخورد کنیم؛ مردم نیاز دارند که آن حس معنوی که در رفتن به زیارت یا پیاده روی اربعین دارند تکرار بشود اما از این ماجرا منع شده اند و مثل انسان تشنه ای که دنبال آب میگردد ممکن است رفتار نامناسبی از آنها سر بزند؛ ما شاهد بودیم که بسیاری از متعصبین رفتار‌های غیرعادی نسبت به بسته شدن حرم ها داشته‌اند و ما را دچار یک چالش کرده بود،بنابراین نقش دانشمندان و علما در اینجا خیلی مهم است تا جایگزین های مناسبی را که مورد تایید دین هست را انتخاب کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند

اردبیل-عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند، گفت: آیت الله مروج از علمای بلاد آذربایجان است که به مردمداری و اخلاق مداری شهره است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت امام جمعه فقید اردبیل اظهار کرد: علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بودند و تلاش کردند تا امت اسلامی و باتقوا در دام شیطان گرفتار نیایند.

وی از علما به عنوان مرزداران سنگرهای عقیدتی یاد و خاطرنشان کرد: برخلاف نظامی‌ها که مرزدار حدود و ثغور جغرافیایی هستند علما همواره سعی کردند تا به دور از اغراق و یا تنگ نظری مردم را از شبهه دور کرده و راه روشن و بابصیرت را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه مراغه مجاهدت علما را در بیان مکتب ارادت به علی (ع) و خاندان آن حضرت یادآور شد و بیان کرد: در کنار تاثیرگذاری نفوس آنها مداد علما از خون شهدا افضل معرفی شده چرا که در طول تاریخ علامه حلی‌ها، شوشتری‌ها، شهید اول و ثانی، علامه طباطبایی و دیگر بزرگان در سنگر اعتقادی و ایمانی سعی کردند به تربیت انسان های شایسته و فاخر کمک کنند.

آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: در طول تاریخ علما، رحانیون و مرجعیت با تنگناها و تبعید و زندان روبه‌رو بوده و با وجود همه این مشکلات سعی کردند تا نقش خود را به خوبی ایفا کرده و هدایتگری را سرلوحه عمل قرار دهند.

وی گفت: در این بین علمای بلاد آذربایجان به ویژه اردبیل از ملااحمد اردبیلی گرفته تا مقدس و محقق اردبیلی، سیدیونس، مفتی شیعی و در عصر معاصر نیز موسوی اردبیلی، آیت الله مشگینی و آیت الله مروج سکاندار هدایت و تربیت بزرگانی بودند که امروز مردم به وجود آنها افتخار می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت بیست و سومین سالگرد رحلت عالم مجاهد و روحانی پارسا آیت‌الله مروج بیان کرد: در زمانی که عهده دار فرماندهی سپاه اردبیل بودم بیشترین همنشینی و همراهی را با آیت‌الله مروج داشتم و در او جز اخلاق، تواضع و مردمداری هیچ مرامی مشاهده نکردم.

پورمحمدی تصریح کرد: مردم اردبیل نیز در ابراز محبت و علاقمندی به این شخصیت وارسته در تشییع پیکر او سنگ تمام گذاشته و دین خود را نسبت به علمای مردم باور با سیره و سلوک متعهدانه نشان دادند.

بیست و سومین سالگرد رحلت آیت الله «بیوک آقا خلیل زاده مروج» در حالی در اردبیل برگزار شد که دوستداران و شاگردان این مبارز نستوه انقلابی با نثار فاتحه و صلوات یاد و نام این چهره شاخص دیار سبلان را گرامی داشتند.

آیت الله مروج علاوه بر مبارزات علنی با رژیم پهلوی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز پدر معنوی رزمندگان لقب گرفته بود و در مسئولیت نمایندگی امام راحل و رهبری معظم انقلاب در این استان سعی کرد تا کارنامه ای شایسته از خود به یادگار گذاشته و در 27 فروردین سال 80 دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره عملیات «وعده صادق»