Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:06:47 GMT

سفر عراقچی به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۶۹۴۸

سفر عراقچی به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت سفر منطقه ای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و در گیریهای به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.

وی افزود: دکتر عراقچی علاوه بر حضور در مناطق مرزی و اطلاع از آخرین شرایط میدانی سفرهایی را به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا در برنامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سید عباس عراقچی امروز از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.

وی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه اضافه کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ سعید خطیب زاده دکتر عراقچی سخنگوی وزارت خارجه علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد

 دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد.

ارمنستان کنترل چهار روستای مرزی در منطقه «قزاق» در خاک جمهوری آذربایجان را به باکو واگذار کرد.

به گزارش «کلش ریپورت»، این روستا‌ها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه میلادی گذشته برای انتقال کنترل این روستا‌ها به جمهوری آذربایجان ابراز آمادگی کرده و گفته بود: «سیاست ما جلوگیری از جنگ است، نه شروع آن. بنابراین، تصمیم گرفته‌ایم که با ترسیم مرز دقیق‌تری در این مناطق موافقت کنیم. ما این کار را نه تنها به نفع جمهوری ارمنستان، بلکه برای روستا‌های منطقه انجام می‌دهیم تا امنیت آنها را تضمین کنیم.»

پاشینیان با بیان اینکه بدون حل‌وفصل این مساله، جنگی دوباره میان باکو و ایروان رخ خواهد داد، چندین بار ابراز کرده بود مایل است این روستا‌ها را که برای ایروان مهم هستند، به جمهوری آذربایجان بازگرداند.

منبع: ایسنا

tags # ارمنستان ، جمهوری آذربایجان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند