Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر «سریال همسران» گفت: تصور من بر این است که با اوضع فعلی و موج تازه بیماری کرونا هیچ امیدی به سینمای سال ۹۹ نیست، این ویروس به این راحتی دست از سر ما بر نمی‌دارد و به هم دلیل احساس می‌کنم که آینده سینما در ادامه سال ۹۹ آینده روشنی نیست.

فرهاد جم در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در پروژه خاصی نیستم، از سویی پیشنهادات خوبی ارائه نشده و از سویی کرونا و شیوع موج تازه آن همه تولیدات را با مشکل و توقف روبرو کرده به همین سبب پیشنهادات هم کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شروع موج تازه بیماری کرونا درباره وضعیت سینمای سال ۹۹ افزود: تصور من بر این است که با اوضاع فعلی و موج تازه بیماری کرونا هیچ امیدی به سینمای سال ۹۹ نیست، این ویروس به این راحتی دست از سر ما بر نمی‌دارد و به همین دلیل احساس می‌کنم که آینده سینما در ادامه سال ۹۹ آینده روشنی نیست.

بازیگر سریال «همسران» درباره نبود اقبال برای اکران آنلاین آثار سینمایی اظهار کرد: واقعیت امر در وهله اول ما به شدت در پدیده اکران آنلاین دچار مشکلات زیرساخت هستیم، هنوز مخاطب ما با تماشای آنلاین آثار سینمایی بیگانه است، از سویی نبود قانون کپی رایت یک شبه سرمایه یک فیلم و تهیه کننده آن را نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین رابطه ادامه داد: عجیب است که در سینمای ما فیلم هنوز دست تهیه کننده است اما مردم پیش از اکران آن را دیده‌اند، قاچاق فیلم به شدت به این هنر صدمه زده، شاید اگر قانون درستی در کپی رایت وجود داشت امروز سینمای آنلاین با توجه به بسته بودن سالنهای سینما بار بزرگی را از روی دوش سینما بر می داشت. 

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به وضعیت بد معیشت بازیگران در ماه های گذشته اظهار کرد: بازیگران هم مردمانی از همین کشور هستند، شک نکنید این بیماری کرونا زندگی را برای همه ما سخت کرده است، بیکاری و کم کاری و مشکلات معیشتی را که کنار بگذاریم، فراغ عزیزان و عدم ملاقات با خانواده یکی از غم‌های بزرگ روزگار کرونایی است. 

وی ادامه داد: ما انسان‌هایی هستیم که همیشه به مهرورزی و صله رحم عادت داشته و سفارش شده ایم، همینکه نمی‌توانیم با یکدیگر دست دهیم، به یکدیگر محبت کنیم و خانواده خود را به راحتی ببینم به نظرم بزرگترین سختی ها در دوران کرونا است. 

بازیگر سریال «ستایش» بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را نادرست خواند و افزود: نمی‌دانم چرا برخی تا این حد بی توجه به خود و خانواده خود هستند، چرا ما باید در این روزگار سخت از مردم خواهش کنیم که ماسک بزنند و یا به مسافرت نروند؟ چرا تا این حد بی مبالاتی صورت می گیرد، نمی‌دانم این سهل انگاری در جامعه از کجا منشا می گیرد اما این را می دانم که جدی نگرفتن بیماری کرونا برای همه ما تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. 

جم در همین رابطه خاطرنشان کرد: بی مبالاتی ما ممکن است یک خانواده را داغدار کرده و از زندگی ساقط کند، چرا در چنین برهه زمانی خودخواهانه عمل می‌کنیم، اینکه برخی می‌گویند ما قوی هستیم و بیماری را نمی‌گیریم یا می‌گویند ما کرونا گرفته ایم و متوجه نشدیم از نظر من مصداق بارز همین بی مبالاتی و خودخواهی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران بیماری کرونا موج تازه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد

پل شریدر که به زودی با جدیدترین فیلمش راهی جشنواره کن می‌شود، پنج سال قبل در چنین روزی به بهانه حشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور داشت و از سینمای ایران و آینده سینما صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، تا پیش از شیوع کرونا و تغییرات مدیریتی در سینما، چند سالی بود که جشنواره فیلم فجر نه فقط در بهمن‌ماه بلکه در اردیبهشت‌ماه با ساختار و شمایلی متفاوت برگزار می‌شد و میزبان سینماگران و فیلم‌هایی از کشورهای دیگر بود.  

جشنواره جهانی فجر با وجود برخی انتقادهایی که در داخل کشور نسبت به آن مطرح می‌شد، جایگاهی پیدا کرده بود که در همان چند دوره‌ی برگزاری چهره‌های بنامی از سینمای دنیا را به ایران کشاند از جمله پل ژوزف شریدر که درست در همین روز چهارم اردیبهشت‌ماه در نشستی خبری در پردیس سینمایی چارسو مقابل خبرنگاران ایرانی نشست.

شریدر -فیلمنامه‌نویس و کارگردان مشهور امریکایی - که فیلمنامه‌های «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» ساخته مارتین اسکورسیزی را نوشته و در روزهای گذشته فیلم جدیدش با نام «اوه، کانادا» به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافته است، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به جشنواره جهانی فجر در تهران آمد و پس از برگزاری یک کارگاه فیلمنامه نویسی، در یک نشست خبری پاسخگوی سوال‌ اهالی رسانه شد.

او در آن نشست با اشاره به اینکه «در دنیا چند فستیوال هستند که می‌توان جشنواره جهانی فجر را با آن‌ها مقایسه کرد مثل جشنواره تورنتو ولی از ابعاد این جشنواره و تعداد فیلم‌های حاضر در آن شگفت‌زده شدم» درباره آشنایی‌ خود با سینمای ایران گفته بود: «درباره جایگاه سینمای ایران که تردیدی نیست چون جایگاه ویژه‌ای دارد. در ۱۵ سال گذشته (تا سال ۱۳۹۸) سه نهضت ملی سینمای ایران، رومانی و آرژانتین شکل گرفته و همیشه این انتظار می‌رود که در هر جشنواره‌ای از سینمای ایران فیلمی حضور داشته باشد.  برای بیشتر ما در غرب، سینمای ایران با کیارستمی شروع شد ولی بعد به فرهادی رسیدیم و حالا هم فیلم‌های دیگری هستند. یکی از دوستان من گادفری چیشایر (منتقد آمریکایی) است که فیلم‌های ایرانی زیادی دیده و کتابی درباره سینمای ایران می‌نویسد و به من فیلم‌های ایرانی پیشنهاد می‌دهد.»

شریدر که سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تقدر شد، درباره آینده سینما با وجود شبکه‌های مختلف و کمپانی‌هایی مثل نتفلیکس بیان کرده بود: «من فکر می‌کنم در این صد سال هرچه آموختیم خیلی به کارمان نیاید چون همه چیز تغییر کرده، مدت زمان فیلم‌ها عوض شده و اینکه کجا فیلم ببینیم و چگونگی پخش و عرضه، همگی تغییر کرده است. قبلاً فکر می‌کردم در یک مقطع گذار هستیم ولی الان فکر می‌کنم در یک مقطع گذار دائم هستیم. الان دیگر بازار هدف، آمریکایی‌ها نیستند بلکه برای چینی‌ها می‌سازیم.»

وی همچنین با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی گفته بود: «در حالی‌که فیلم‌ها منحصر به کلاس خاصی از فیلم‌سازان بودند، تکنولوژی این مرزها را شکسته و هر کسی می‌تواند فیلم بسازد. پس خبر خوب برای آینده سینما این است که هر کسی می‌تواند فیلم بسازد ولی خبر بد این است که دیگر نمی‌شود امرار معاش کرد.»

شریدر در بخشی دیگر از آن نشست درباره اینکه به نظر می‌رسد شناختش از سینمای ایران بیشتر با فیلمسازانی باشد که به نوعی سیاسی شناخته شده‌اند، بیان کرده بود: «تا جایی که من می‌دانم دو نوع سینما در ایران وجود دارد؛ یکی برای مجامع عمومی است و یکی هم داخلی و من بیشتر فیلم‌هایی را دیده‌ام که بیرون نمایش داشته‌اند، اما فیلم‌هایی را که درباره جنگ بوده چون خارج از کشور چندان نمایشی نداشته مسلماً ندیده‌ام. شما مثل فیلیپین دو سینمای داخلی و خارجی دارید و به همین دلیل دو جشنواره فجر هم دارید. با این حال من هیچ‌کدام از کارگردان‌ها مثل کیارستمی، فرهادی و پناهی را سیاسی نمی‌دانم ولی می‌دانم فیلم‌های سیاسی جذابی می‌شود اینجا ساخت.

این فیلمساز امریکایی در آن مقطع در واکنش به تحریم‌های رییس جمهور وقت ایالات متحده (دونالد ترامپ) علیه ایران و آسیب‌های آن به هنرمندان و سینما با ابراز تأسف از تحریم‌ها اظهار کرده بود: «الان دورانی است که نمی‌شود به امریکایی بودن افتخار کرد، در حالی که من همیشه و حتی زمان جنگ ویتنام به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم. در حال حاضر آنچه پیش آمده به بهانه تغییر رژیم ایران و در واقع برای دستیابی به نفت و منابع طبیعی شما است و این چیزی است که در ۱۰۰ سال گذشته وجود داشته و تأثیر یک هنرمند در مقایسه با ماشین پروپاگاندا خیلی اندک است. به همین دلیل به نظرم این وضعیت بسیار عذاب‌آور است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض سینماگر مطرح آمریکایی به فهرست برترین فیلم‌های تاریخ سینما اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره کن ۲۰۲۴ ؛ ایران هیچ نماینده‌ای ندارد غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما

دیگر خبرها

  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • سندروم پس از کرونا چیست؟