Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدتقی امیدی ساکت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» انتخاب شده و برنامه‌های این هفته از ۷ تا ۱۳ آبان، «سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» با محوریت شهید «محمد رسول رضایی» ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال شهید شاخص سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از شهدای دانش‌آموز استان همدان انتخاب شده است گفت: شهید «محمد رسول رضایی» دانش آموز ۱۳ ساله اسدآبادی در دی ماه سال ۶۶ در عملیات بیت المقدس ۲ در منطقه ماموت عراق به شهادت رسید.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان خاطرنشان کرد: این شهید ۱۳ ساله استان همدان دارای روحیه مجاهدت، شهادت طلبی و استکبارستیزی بود به گونه‌ای که این مهم را می‌توان از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار که فرمود: «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا همگان بدانند که من ضد آمریکا و تابع ولایتم» پی برد.

وی بیان کرد: در وصیت‌نامه شهید «محمد رسول رضایی» آنچه قابل مشاهده بوده این است چشمان این نوجوان گویی، تمام جنایات تاریخ گذشته و آینده آمریکا علیه کشور ما را دیده بود که اینگونه بغض و انزجار خود را در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند که این همان پاسخ چرایی نصب عکس این شهید در اتاق مقام معظم رهبری است.

امیدی ساکت خاطرنشان کرد: عکس شهید «محمد رسول رضایی» زینت بخش یادواره‌‌ها شده و مایه مباهات است که به عنوان شهید شاخص کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸ آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده است گفت: امام(ره) در مورد این شهید بزرگوار می‌فرماید: «رهبر من آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که به خود نارنجک می‌بندد و به زیر تانک می‌رود»، به حق این روز، روز بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند « اگر بسیج دانش‌آموزی مبدأ حرکت هر بسیجی باشد آنگاه بسیج دانش‌آموزی موجب رشد و تعالی کل بسیج خواهد شد» عنوان کرد: به نوعی می‌شود گفت که بسیج دانش‌آموزی بالقوه تمام بسیج است.

کمک ۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریالی دانش‌آموزان بسیجی همدان به لرستان و گلستان

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی امروز در عرصه‌های مختلف  فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، سازندگی و حتی سیاسی نقش‌آفرینی می‌کند افزود: در سیل سال گذشته که اکثر مناطق کشور را در برگرفت، دانش‌آموزان بسیجی استان همدان ۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به دو استان گلستان و لرستان داشتند.

امیدی ساکت با بیان اینکه در کنترل بیماری کرونا دانش‌آموزان بسیجی استان نقش قابل توجهی داشتند گفت: هرچند دانش‌آموزان ما جثه کوچکی دارند اما روحشان بزرگ است.

وی  با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بسیج دانش‌آموزی در مدارس تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است و به نوعی جانشین‌پروری و کادرسازی برای آینده نظام است خاطرنشان کرد:‌ در بسیج دانش‌آموزی با ایجاد تحرک و پویایی، دادن مسوولیت به دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مسوولیت‌پذیری در آنها و نهادینه کردن شاخص‌های تربیتی در واقع از آنها مدیر تربیت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه در این راستا دو هفته اخیر دوره دوم طرح «یاوران ولایت» را ویژه ۳۰۰ نفر از فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی پیشگام برگزار کردیم افزود: در مقطع دبیرستان فرمانده بسیج دانش‌آموزی ما دانش‌آموز هستند که در دوره یاوران ولایت تربیت می‌شود و عموما از دانش‌آموزان ممتاز اخلاقی و درسی هم هستند.

وی با اشاره به اینکه به نوعی جانشین‌پروری و کادرسازی برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدارس توسط دانش‌آموزان بسیجی با دادن مسوولیت به آنها و ایجاد زمینه مسوولیت‌پذیری این افراد کارآمد در دستور کار است تاکید کرد: قریب ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان طرح «‌یاوران ولایت» در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

امیدی ساکت با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی یاوران ولایت ما، مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه رازی کرمانشاه و صنعتی هستند افزود: با همکاری مسوولان آموزش و پرورش استان ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی را بر اساس قانون مصوبه مجلس دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مباحثی که در بسیج دانش‌آموزی پرداخته می‌شود موضوع ولایت‌پذیری است عنوان کرد: ولایتمداری، ولایت‌پذیری و داشتن تقوای الهی از شاخصه‌های یک فرد بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه ضرورت توجه به بنیه علمی دانش‌آموزان از دیگر موارد توجه در ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی است گفت: مقام معظم رهبری نیز به بالا بردن سطح علمی دانش‌آموزان تاکید بسیار دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال قریب به ۲۱۵ تیم که هر تیم ۵ نفر بودند و در مجموع یک‌هزار و ۷۵ نفر در مسابقه «لیگ علمی بین‌المللی پایا» با شرایط بیماری کرونا به رقابت پرداختند گفت: در مرحله اول ۵۱ تیم به مرحله بعد راه یافت که از این تعداد نیز یک تیم از استان به مرحله دوم نهایی کشوری راه یافته که هفته بسیج دانش‌آموزی نتایج مشخص خواهد شد.

امیدی ساکت از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی سخن گفت و افزود : ۱۹ برنامه کشوری، ۳۳ برنامه استانی و ۵۳ برنامه حوزه‌ای در این هفته خواهیم داشت.

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا ناچاریم برنامه‌ها را مجازی برگزار کنیم که از راهیان نور گرفته تا سایر برنامه‌ها را شامل می‌شود اضافه کرد:‌ یکی از برنامه‌های شاخص سازمان بسیج دانش‌آموزی در این هفته برگزاری «کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان» با محوریت شهید رسول رضایی است.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان خاطرنشان کرد: از بخش‌های مختلف این کنگره، برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری و تربیتی در حوزه‌های مختلف ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی و یادواره شهدای معلم همراه با روایتگری و شب شعر ویژه معلمان بسیجی است.

وی به برگزاری پویش ملی «آمریکا باید از منطقه بیرون رود» اشاره کرد و افزود: این پویش شامل چند بخش تهیه متن از سوی دانش‌آموزان مبنی بر اینکه چرا مرگ بر آمریکا می‌گوییم و پیام به سربازان آمریکایی از سوی آنها با عنوان «آمریکایی‌‌ها باید از منطقه بروند و ما انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی را خواهیم گرفت» خواهد بود.

امیدی‌ساکت با اشاره به اینکه موضوع دوم در این پویش نقاشی با موضوع استکبارستیزی است گفت: در این راستا جنایت آمریکا با ذهن دانش‌آموزان نقاشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه دیگر اجرای نماهنگ است افزود:‌ برخی دانش‌آموزان در فضای مجازی توانایی‌های زیادی را نشان داده‌اند که می‌توان گفت با وجود آسیب‌های این فضا اما ظرفیت‌هایی را شکوفا می‌کند که باید در این راستا حرکت و این فضا را به خوبی مدیریت کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان با اشاره به سرکشی از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی استان و تقدیر از برترین‌های کنکور ۹۹ بیان کرد: دیدار مجازی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرمانده سپاه در این هفته خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از آنجا که امسال ۱۳ آبان، مصادف با میلاد رسول اکرم(ص) و تعطیل رسمی است تجمع ۱۳ آبان، روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه در محل میدان آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد.

امیدی‌ساکت یادآور شد: هر سال اردوی راهیان نور از هفته بسیج آغاز می‌شد اما امسال به دلیل کرونا، این اردوها تعطیل خواهد شد که در همین راستا کانالی درفضای مجازی تشکیل شده که به تولید و پخش محتوا مرتبط با این موضوع خواهد پرداخت.

 «رزمایش جهاد آموزشی» در هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان

وی با بیان اینکه  رزمایشی با عنوان « رزمایش جهاد آموزشی» از هفته دفاع مقدس آغاز شده که در هفته بسیج دانش‌آموزی پررنگ تر اجرا خواهد شد افزود: این طرح که با محوریت شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت از بعد مالی و محروم از آموزش فضای مجازی(علمی) است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان بیان کرد: در طرح جهاد آموزشی از هر ۲۳ حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی استان، تعدادی معلم و دانش‌آموز به صورت رایگان در بحث کمک مالی و علمی به دانش‌آموزان نیازمند وارد عمل خواهند شد.

تهیه ۱۸ گوشی توسط دانش‌آموزان بسیجی همدان برای دانش‌آموزان کم برخوردار

وی با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با کرونا دانش‌آموزان استان قریب به ۱۸ دستگاه گوشی اندروید تهیه و به مناطق محروم ارسال کردند گفت: این هفته پویشی به نام «نذر هوشمند»‌ اجرایی می‌شود که در این راستا تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان محروم تهیه خواهد شد.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش استان قرار شد اداره مخابرات همدان در مناطق دوردست استان امکان آنتن‌دهی را برای دانش‌آموزان فراهم کند افزود: بسیج دانش‌آموزی در این موضوعات به عنوان مطالبه‌گر انقلابی عمل خواهد کرد چراکه مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی تاکید دارند. 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که گفت ۱۴ هزار دانش‌آموز استان در مناطق محروم نیاز به گوشی دارند آیا برنامه‌ای در این زمینه وجود دارد تا از آموزش مجازی برخوردار شوند؟ خاطرنشان کرد: ۴۷ گوشی اندروید تهیه و در این هفته بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان بیان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان به ۱۴ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم که نیاز به گوشی دارند اشاره شد و آقای حاجی بابایی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفتند که برای آنها می‌توانند کارهایی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تهیه گوشی برای آنها مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌هاست که اداره کل مخابرات قرار است امکانات لازم را فراهم کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان با بیان اینکه پویش «همکلاسی مهربان» در شهریورماه به همت دانش‌آموزان بسیجی در راستای تهیه نوشت‌افزار برای دانش آموزان نیازمند در استان راه‌اندازی شد گفت: در این پویش یک‌هزار و ۵۶۱ بسته تحصیلی به ارزش ۲۷۴ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان تهیه و در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی با بیان اینکه قرار است «کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی» برگزار می‌شود که دبیرخانه آن در استان همدان تشکیل شده است تاکید کرد: این کنگره از هفته بسیج دانش‌آموزی آغاز می‌شود و به سالگرد شهید رضایی به ۳۰ دی‌ماه خواهد رسید.

امیدی‌ساکت افزود:‌ قرار است با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از هفته بسیج دانش‌آموزی این کنگره در استان آغاز و به سالگرد شهید رضایی که نزدیک به سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دلهاست منتهی شود.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزی بسیج استان همدان شهید امیدی ساکت شهدای دانش آموز روز استکبارستیزی کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی هفته بسیج دانش آموزی دانش آموزان نیازمند بسیج دانش آموزی دانش آموزان بسیجی برای دانش آموزان مقام معظم رهبری محمد رسول رضایی امیدی ساکت یاوران ولایت جهاد آموزشی برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، حسن ناهیدی در ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا دانست و افزود: تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست.
به گفته معاون استاندار خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود، اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.
شناسایی ۱۰۸۰ شهید غریب در اسارت
معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیر ماه برگزار خواهد شد.
هوشیار افزود: از تعداد۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آنها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده و ثبت شده اند.
وی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، اضافه کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.
وی از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.
چاپ کتاب شهدای غریب
به گفته هشیار چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد.
دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان نیز گفت: اگر بخواهیم کمترین هزینه را برای حفظ نظام و انقلاب انجام دهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عابدی مقدم اضافه کرد:خراسان شمالی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
در این جلسه تعدادی از آزادگان استان حضور داشتند و مسئولیت کمیته‌های مختلف برگزاری این یادواره را بر عهده گرفتند.

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در طرح تربیتی سپاه شرکت کردند
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی بسیج دانش آموزی در بام ایران