Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@09:27:39 GMT

رشد اقتصاد آلمان به منفی ۵.۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۱۸۶

رشد اقتصاد آلمان به منفی ۵.۵ درصد رسید

آلمان انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آن ۵.۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یابد درحالی که قبلاً یک کاهش ۵.۸ درصدی را پیش بینی کرده بود.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دولت آلمان پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی در 2020 را افزایش می‌دهد. آلمان حالا انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آن 5.5 درصد در 2020 کاهش یابد درحالی که قبلاً یک کاهش 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصدی را پیش بینی کرده بود.


این پیش‌بینی بدان معناست که رکود به وجود آمده از همه‌گیری ویروس کرونا کمی متعادل‌تر از تولید از دست رفته در بحران مالی جهانی در 2009 بوده است. تولید ناخالص داخلی آلمان در آن زمان 5.7 درصد کاهش یافت.

وزارت اقتصاد آلمان در این مورد نظری نداده و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور جدیدترین پیش‌بینی‌ها را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

اقتصاد آلمان 9.7 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری شرکت ها و تجارت در اوج همه‌گیری ویروس کرونا کوچک شد.


برداشتن قرنطینه ها به همراه کمک‌های دولتی و ارائه محرک‌های اقتصادی باعث بهبود اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم شد. ولی افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا نگرانی در مورد کاهش دوباره فعالیت‌ها را افزایش داده است.

دولت آلمان همچنان پیش‌بینی می‌کند رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال آینده میلادی برابر با 4.4 درصد باشد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید ناخالص داخلی آلمان اقتصاد آلمان پول نیوز تولیدناخالص داخلی کرونا سرمایه گذاری تولید ناخالص داخلی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار، فرماندار و رییس ستاد خدمات سفر تهران با اشاره به جمع بندی گزارش کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر، اظهار داشت: براساس گزارشات ارسالی از ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر به فرمانداری تهران خوشبختانه شاهد روند رو به کاهش میزان تصادفات در حوزه فوتی و جرحی هستیم به طوری که در حوزه درون شهری تهران شاهد ۴۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی در ادامه با اشاره به میزان سرویس دهی به مسافران نوروزی در حوزه پایانه‌های اتوبوسی بیان کرد: در حمل و نقل برون شهری در تهران از ابتدای آغاز سفر‌های نوروزی تا کنون ۴۰ هزار مورد سرویس عمومی از مبدا تهران به دیگر نقاط کشور ثبت شده است، مطابق این آمار تعداد مسافر خروجی از شهر تهران ۴۰۸۰۸۵ نفر و تعداد مسافر ورودی به تهران ۲۴۲۳۰۹ نفر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بوده است.

فرماندار تهران با اشاره به آمار‌های پرواز از فرودگاه بین المللی مهرآباد در سفر‌های نوروزی اذعان کرد: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از ۲۱۰۰ مورد پرواز در فرودگاه بین المللی مهرآباد ثبت شده که از این طریق ۲۳۰ هزار نفر مسافر پذیرش شدند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رصد بازار در راستای جلوگیری از تخلفات در حوزه‌های کالا‌های اساسی و عید نوروز تاکید کرد: تاکنون با ثبت ۱۳۷۰ مورد بازرسی از بازار در ایام نوروز توانستیم رصد خوبی را در تامین کالا‌های اساسی و جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی انجام دهیم و این رصد همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دار خواهد بود.

قیومی با اشاره به آمار ورود مسافران نوروزی به تهران و بهره مندی از هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها خاطرنشان کرد: از آغاز سفر‌های نوروزی روزانه به صورت میانگین ۱۴ هزار نفر از این مراکز بهره‌مند شدند و سطح اشغال این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز به طور میانگین ۶۰ الی ۷۰ درصد بوده است.

فرماندار تهران افزود: در این آمار مشخص شده است که از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۹۶ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر‌ها انجام شده است.

معاون استاندار تهران تصریح نمود، برگزاری ۷۰۰ تور تهرانگردی به صورت رایگان برای شهروندان، برگزاری برنامه برای گروه‌های خاص، روزه اولی‌ها، معلولین، سالمندان، تور کودک، برپایی ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی در تمام مناطق شهر تهران و توزیع ۱۵۰ هزار نقشه گردشگری و کتابچه گردشگری کودک و نیز توزیع ۱۰۰ هزار بن تخفیف استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری تهران از سایر برنامه‌ها بوده است.

رییس ستاد خدمات سفر تهران در پایان با اشاره به رشد حوزه گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ شهر تهران، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه بازدید از مناطق گردشگری تهران رشد خوبی را شاهد بودیم و تهران تاکنون جز ۳ شهر پربازدید در حوزه موزه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی شناخته شده که در مجموع میزان بازدید از مناطق گردشگری جنوب تهران و نیز منطقه ۱۲ بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است و مطابق این آمار تعداد یک میلیون و دویست هزار بازدید از مراکز تفریحی شامل موزه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعت‌گردی و جاذبه‌های شهری نظیر پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه چیتگر و... انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • بازار سرمایه کاهشی شد