Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:02:18 GMT

احتمال قرنطینه شدن شهرستان جهرم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۱۹۹

احتمال قرنطینه شدن شهرستان جهرم وجود دارد

رحمانیان گفت: اگر این روند بیماری کرونا با همکاری نهادهای شهرستان و مردم کنترل نشود؛ پیش بینی می شود در هفته های آتی وارد مرحله ای شویم که شهر قرنطینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (سه شنبه ۶ آبان) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم گفت:  تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در همین ابتدای موج سوم کرونا در جهرم معادل کل مبتلایان به این بیماری در موج دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در آی سی یو روز به روز در حال افزایش است، افزود: در حال حاضر بیشتر موارد بیماری به صورت خانوادگی اتفاق می افتد.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده ها از کانون های پر خطر انتشار بیماری شده اند که دلیل آن برگزاری دور همی ها است، بیان کرد: این در حالی است که یک سوم بیماران مبتلا به کرونا را  زنان خانه دار تشکیل می دهند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه وضعیت جهرم از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی است، تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مردم هنوز ماسک زدن را جدی نمی گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است برای مهار بیماری ۲۰ درصد از کارمندان به صورت دور کاری فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: نگران آن هستیم که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه شویم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه هیچ دارویی تاثیر مستقیم بر درمان بیماری کرونا ندارد، خاطرنشان کرد: اگر این روند با همکاری نهادهای شهرستان و مردم کنترل نشود؛ پیش بینی می شود در  هفته های آتی وارد مرحله ای شویم که شهر قرنطینه شود.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس کرونا در فارس کرونا ویروس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان