Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ‌کننده کل کمیته دائمی همکاری‌­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) بر اهمیت به‌کارگیری ظرفیت­‌ها و استعدادهای نسل جوان برای مقابله با مشکلات آینده جهان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد اقبال چودری، هماهنگ‌کننده کل کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) گفت:  جهان اسلام، جامعه بزرگی است که عمدتاً از جوان­‌هایی با ظرفیت‌­ها و استعدادهای فوق­‌العاده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چودری خواستار ارائه­ دست­‌کم یک هزار بورسیه تحصیلی در جهان اسلام شد تا از این طریق محققان جوان از غرب آفریقا، آفریقای زیرصحرا (آفریقای سیاه) و آسیای میانه به کشورهایی که مهارت علمی بالاتری دارند مانند ترکیه، ایران، پاکستان، مصر، مالزی، و اندونزی دعوت شده و برای آینده آموزش ببینند.

وی در خصوص ظرفیت‌­های قابل‌توجه جهان اسلام برای مقابله با بحران­‌ها، بیان کرد: فجایع و بلایا، منجر به خلق فرصت­‌های جدید می‌­شوند.

چودری با بیان اینکه مسلمانان حدود یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می‌­دهند، گفت: ما یک جامعه بزرگ دارای تخصص، نهادها و مؤسسات عالی، و مراکز علمی موفق هستیم.

وی ضمن تأکید بر به‌کارگیری صحیح این منابع افزود: باید از ظرفیت‌­های جوانان استفاده کرده و فرصت‌­های بروز خلاقیت را برای آنها فراهم کنیم، همچنین در زمینه تأمین بسیاری از نیازهای بهداشتی باید به خودکفایی برسیم، همچنین باید با بهره­‌گیری از مؤسسات آموزش عالی به توسعه­ ظرفیت­‌ها در جهان اسلام پرداخته و فرصت­‌های بیشتری را به منظور بسیج جوانان ایجاد کنیم تا برای مقابله با چالش‌های پیش­رو در آینده آماده باشیم.

هماهنگ‌کننده کل کامستک با اشاره به کشورهای مسلمانی که تاکنون بحران کرونا را به خوبی کنترل کرده و میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش داده‌­اند، بر لزوم استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورهای مسلمان تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به هفتمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در روزهای ۲۹ اردیبهشت و هشت خرداد ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با هدف فراهم کردن بستری برای به اشتراک­‌گذاری تجربیات کشورهای اسلامی در مقابله با بیماری کووید -۱۹ و اکتشافات علمی دانشمندان در مواجهه با چالش ویروس کرونا برگزار شد، گفت: نشست­‌های فکری بیشتری از این دست باید در سرتاسر جهان اسلام برگزار شود تا بتوانیم برای کمک به برادران و خواهران مسلمان خود، برنامه­‌ها و راهبردهایی عملی در جهان اسلام ارائه دهیم.

وی اظهار کرد که بهره‌­گیری از تجربیات یکدیگر و همچنین حصول اطمینان از این که هر کشور مسلمان از منابع لازم، راهبردهای مناسب، و پشتیبانی سایر کشورهای مسلمان برخوردار است، اهمیت بسزایی دارد.

چودری همچنین در پاسخ به این پرسش که همکاری بین دانشمندان چگونه به مقابله با مشکلات کمک می‌­کند، پاسخ داد: بقای طولانی مدت بشر و همچنین سعادت امت اسلام در گروی هم‌افزایی و همکاری است. پیام من این است که ما با همکاری یکدیگر باید محققان جوان زیادی را برای آینده آماده سازیم تا ظرفیتی ایجاد شود که پاسخگوی هر نوع چالشی در آینده باشد.

محمد اقبال چودری به دلیل فعالیت­‌های علمی خود، جوایز معتبر ملی و بین‌المللی بسیاری را از آن خود کرده است. از وی بیش از یک هزار اثر پژوهشی در زمینه شیمی آلی و زیست آلی انتشار یافته (بیش از 23 هزار ارجاع و اچ­ ایندکس 62) و 57 اختراع بین‌­المللی نیز به ثبت رسانده است. او همچنین 68 کتاب و 40 فصل کتاب در کارنامه خود دارد. وی یکی از سخنرانان میزگرد «شبکه‌­سازی علمی و فناوری در مواجهه با چالش‌های ویروس کرونا در جهان اسلام» در هفتمین نشست استپ بوده است.


انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: چالش استپ کامستک جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم

خانم دکتر مریم بحرینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تک‌­نوران (تولیدکننده محصولات دقیق و ارائه دهنده خدمات در حوزه میکروسکوپی و طیف سنجی کاربردی) محسوب می‌شود و به عنوان پژوهشگر برتر و چهره شاخص علمی کشوری در سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان معرفی شده است.

از او بیشتر از ۲۰ مقاله خارجی و ۵۰ مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

از جمله سوابق اجرایی ایشان، بنیان گذاری آزمایشگاه طیف سنجی مواد نورا، مشاور فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال ۱۴۰۰ و موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آذران پلاسما است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • موشک‌های دوربرد ایران حاصل جهاد علمی دانشمندان / دانشگاهیان برای همکاری در صنعت نظامی تمایل دارند