Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی بعد از تغییر پست مثبتی که باعث شکوفایی سیامک نعمتی شد، اکنون یک برنامه ویژه برای جانشینی شجاع خلیل زاده در تیمش دارد؛ میلاد سرلک در پست دفاع میانی!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

میلاد سرلک یکی از خریدهای جدید پرسپولیس است طی هفت سال اخیر تنها در فصلی که فولاد قهرمان لیگ برتر ایران شده، تیمی که برترین خط دفاعی را داشته نتوانسته به جام دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس به پشتوانه خط دفاعی قدرتمند خود طی چهار فصل اخیر توانسته شرایط را برای دستیابی به قهرمانی مهیا سازد و همین مساله عاملی بوده که پوکر قهرمانی به نام آنها ثبت شود.

خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس اما اکنون در آستانه فصل بیستم با چالش بزرگی مواجه شده است؛ جدایی شجاع خلیل زاده به عنوان یکی از ستون‌های اصلی خط دفاعی و در کنار آن وضعیت تقریبا نامشخص محمد انصاری و محسن ربیع خواه و البته جدایی محمد نادری باعث شده تا در این فصل آنها شرایط سختی را پیش روی خود ببینند.

 

در حال حاضر در خط دفاعی پرسپولیس سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان به عنوان دو مدافع تخصصی میانی حاضر هستند و احسان حسینی جوان و کم تجربه نیز دیگر بازیکن حاضر در این پست محسوب می‌شود که قطعا از نظر کیفی فاصله زیادی با دو نفر دیگر دارد.

یحیی گل محمدی بعد از جدایی شجاع خلیل زاده که سهم زیادی در صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، هنوز نتوانسته به نتیجه لازم در خصوص این بخش از فاز دفاعی تیمش برسد و از سوی دیگر نیز جذب هفت سهمیه لیگ برتری در کنار بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، دست او را برای انتخاب نفر دیگر در این پست بسته است.

پرسپولیس طی شروع فصل آماده سازی برای لیگ بیستم، تاکنون دو بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشته است. آنها مقابل مس رفسنجان لیگ برتری و ملوان بندرانزلی دسته اولی قرار گرفتند و یک برد و یک شکست با نتیجه مشابه ۳-۰ را ثبت کرده‌اند. نکته جالب توجه اینکه در هر دو بازی احسان حسینی در نیمه اول بهمراه سیدجلال حسینی در قلب دفاعی حاضر شده است. بازیکنی که البته بسیار بعید است در دیدارهای حساس فصل و لیگ قهرمانان آسیا بتواند کارگشای این تیم باشد و همانطور که گفته شد از نظر فنی فاصله زیادی با دیگر نفرات حاضر در این پست دارد.

 

پرسپولیس که طی فصول گذشته از زمان برانکو ایوانکوویچ تا به امروز همواره از حیث در اختیار داشتن مدافعان میانی، لیست پر و پیمانی داشته، ناگهان شرایط برایش با تغییرات وسیع و البته نگران کننده همراه شده است. مدافع میانی سابق تیم ملی و پرسپولیس که اکنون هدایت نیمکت سرخ‌ها را برعهده گرفته به خوبی به اهمیت این پست و تاثیر آن در فصل آگاه است و طی این مدت در تلاش بوده با آزمون و خطای لازم به نتیجه لازم در این پست دست یابد.

 

در بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل تیم دسته اولی ملوان، در نیمه این دیدار یحیی گل محمدی دست به تغییر و آزمون جالب توجهی زد. حضور میلاد  میلاد سرلک در پست دفاع میانی در کنار محمدحسین کنعانی زادگان. اتفاقی که معمولا انتظار می‌رود و بسیاری از هافبک دفاعی‌ها در تیم‌ها و حتی پرسپولیس به عنوان مدافع میانی نیز بکار گرفته شده بودند که نمونه آخر آن محسن ربیع خواه در این تیم بود.

 

میلاد سرلک که در نقل و انتقالات تابستانی از شهرخودرو به پرسپولیس پیوسته، طی این مدت در دیدارهای لیگ قهرمانان توانسته طی هفت بازی این تیم، در ۵ بازی به عنوان بازیکن ثابت و دو بازی هم تعویضی فرصت بازی به دست بیاورد و البته در تمامی این دیدارها در نقش هافبک دفاعی ظاهر شد. او با قدرت پاسوری و جنگندگی بالا توانست از حیث آماری نیز عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد و همین مساله عاملی شده تا اکنون در شرایطی که یحیی گل محمدی احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا را به عنوان زوج تکراری و موفق این سال‌ها در خط میانی و پست هافبک دفاعی در اختیار دارد، ایده‌ای تازه را در ذهن دنبال کند.

 

اینکه میلاد سرلک بتواند نمایش موفقی در این پست به جا بگذارد شاید از نمایش این تیم طی دیدارهای تدارکاتی نمی‌توان اکتفا کرد. خلیل زاده و  میلاد سرلک البته شباهت‌هایی از حیث فیزیک با یکدیگر دارند. خلیل زاده با ۱۸۲ سانتی‌متر قد، تنها یک سانتی متر بلندتر از سرلک بوده و البته توانایی او در توپ‌های هوایی و قدرت پرش، از او بازیکنی کم نظیر در فاز دفاعی در لیگ برتر می‌ساخت. هر دوی این بازیکنان البته راست پا هستند تا در این بخش نیز مشترک باشند. سرلک که سابقه بازی در تیم جوانان و امید ایران را نیز در کارنامه دارد، اکنون جدی‌ترین گزینه یحیی گل محمدی برای خط دفاعی و پست دفاع میانی و جانشینی شجاع خلیل زاده محسوب می‌شود. جایی که یحیی گل محمدی با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تیمش، جذب سهمیه هفت لیگ برتری فرصتی برای تغییر ندارد و البته حضور دو هافبک دفاعی مدعی (نوراللهی و کامیابی نیا) نیز باعث می‌شود او چالش نیمکت نشینی را نیز کمتر تجربه کند. باید دید در ادامه فصل و البته دیدارهای تدارکاتی باقیمانده، سرلک قادر خواهد بود با این پست بیشتر آشنا شود و به دومین بازیکنی تبدیل شود که با تفکرات یحیی بعد از تغییر پست (سیامک نعمتی)، نمایش بالاتر از حد تصور از خود به جا گذاشته‌اند و از سوی دیگر چالش پرسپولیس را بعد از خلا جدایی شجاع خلیل زاده را برطرف کند یا خیر.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: میلاد سرلک پرسپولیس تهران میلاد سرلک نساجی مازندران شجاع خلیل زاده یحیی گل محمدی هافبک دفاعی میلاد سرلک خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خوشنویس ظهر چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان که به میزبانی اداره بهزیستی در مرکز نگهداری فرزندان فاقد سرپرست و ایتام شکوفه‌های صالح برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته اداره راه و شهر سازی در شهرستان با معرفی رئیس جدید آن اداره تأسیس شد.

فرماندار خلیل آباد بیان کرد: همه رؤسای ادارات در شهرستان خلیل آباد باید شاخص‌های فعالیت کاری خود را در سال ۱۴۰۳ به فرمانداری اعلام کنند و در پایان سال همین شاخص‌ها توسط مردم ارزیابی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رؤسای ادارات باید به صورت میدانی فعالیت کند، گفت: هر مدیر اداره باید با حضور در مرکز استان و ارتباط با مدیر کل مرتبط پیگیر مطالبات شهرستان باشد و در سال جاری مدیران کلی که به شهرستان سفر می‌کنند، باید با دست پر حضور یابند و جلسات به صورت کاربری برگزار شود.

خوشنویس افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است همه رؤسای ادارات باید با برنامه حرکت کنند و در این راه با هیچکس تعارف ندارم.

فرماندار خلیل آباد تمامی رؤسای ادارات را به رعایت کامل اداری فراخوان خواند و عملیات وعده صادق را یک عملیات بی نظیر در طی ۷۵ سال گذشته به اسرائیل نام برد.

وی اظهار کرد: وعده صادق تمامی معادلات دشمنان را بهم ریخت و متوجه شدند ایران اسلامی چون کوه در برابر استکبار جهانی آنان ایستاده است.

خوشنویس گفت: حداقل ۱۰ کشور رژیم صهیونیستی را در حملات گذشته به کنسولگری ایران کمک کردند که ایران اسلامی نشان داد که توان لازم را برای مقابله با بزرگترین ابرقدرت‌ها را داریم.

فرماندار خلیل آباد با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران، هفته کار و کارگر، هفته معلم، هفته سلامت و روز شوراها از تلاش‌های این دستگاه‌ها در اجرای امور محوله تقدیر کرد.

وی اقدامات صورت در ستاد خدمات سفر شهرستان را ستود و ضمن تقدیر از رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری، از همت والای مردم در ایام ماه رمضان و راهپیمایی روز جهانی قدس از دست اندرکاران به نیکی یاد کرد.

تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی صحیح به مردم

در این جلسه حجت الاسلام محمد علی دستجردی، امام جمعه شهرستان خلیل آباد با بیان احادیثی از ائمه اطهار به بحث عمل صالح اشاره کرد و با اعلام اینکه بعضی از ادارات در شهرستان باید قوی‌تر در مسائل ورود داشته باشند افزود: تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی صحیح به مردم توسط زیر مجموعه‌ها در ادارات را خواستار شد.

دستجردی بدون ذکر نام از تعدادی از ادارات شهرستان تقدیر کرد و گفت: الحق این ادارات به خوبی کار کرده‌اند و در مناسبت‌ها حضور فعال دارند ولی بعضی از ادارات خیلی ورود ندارند که اگر نیاز باشد اعلام خواهم کرد.

در این جلسه رؤسای ادارات آموزش و پرورش، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و نیز رؤسای شوراهای اسلامی شهر، شهرستان و بخش گزارشی از اقدامات و خواسته‌های خود را به نمایندگی از کلیه شوراهای اسلامی مطرح کردند.

کد خبر 6087822

دیگر خبرها

  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه ۳ باشگاه لیگ برتری
  • توبیخ کاپیتان تراکتور به‌خاطر رفتار غیر ورزشی
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • آماده باش به وحدت برای جانشینی دانیال
  • پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...
  • استقلال و پرسپولیس در جنگ بزرگ تفاضل گل