Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حیدر محمدی، دلیل اینکه داروی رمدسیویر در برخی داروخانه های بیمارستانی موجود نیست و بیماران توان تهیه آن را ندارند، افزود: در صورت اعلام معاونت غذا و داروی هر شهر و استان، دارو به سرعت تامین و در اختیار بیمارستان قرار می گیرد. البته باید توجه داشت که این دارو تنها به بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سانتر کرونا تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براساس منابع علمی مصرف این دارو صرفا در بیماران بستری مجوز دارد، برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سودجویان، این دارو در بازار آزاد وجود ندارد، از پزشکان و متخصصان می خواهیم از تجویز این دارو خارج از موارد ذکر شده خودداری کنند تا خانواده بیماران در بازار آزاد سرگردان نشوند.

47231 کد خبر 1448221

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح کارنامه بازرسی‌های نوروزی این معاونت گفت: موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌ها باید دارو‌ها را از مسیر قانونی تهیه کنند و هیچ گونه دلیلی برای وجود داروی غیر مجاز در داروخانه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲۰۰ بازرسی و ۸ هزار و ۴۰۶ نمونه در آزمایشگاه کنترل این معاونت بررسی و پاسخ دهی از سوی کارشناسان این معاونت صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: کشفیات ضبط شده طی این ایام که ارزش ریالی آن هجده میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون ریال برآورد شده است، برای روند مسیر قضایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که مسئولیت خرید و عرضۀ داروی قاچاق در داروخانه‌ها با مؤسس و مسئول فنی داروخانه است، افزود: توصیۀ ما به موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌ها این است که دارو را از مسیر قانونی تهیه کنند و هیچ گونه دلیلی برای وجود داروی غیر مجاز در داروخانه پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • رفع انحصار تأمین داروی فاکتور ۸