Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:38:41 GMT

رشد ۸ برابری دوره‌های تخصصی بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۶۵۶

رشد ۸ برابری دوره‌های تخصصی بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سلیمی در یازدهمین نشست مجازی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، به رهایی تدریجی دانشگاه از بند جغرافیا در عصر کرونا اشاره کرد و جهانی شدن و شیوع کرونا را موجب از جاکندگی دانشگاه‌ها و کاهش محدودیت‌ها با حفظ وابستگی به مکان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: پروژه مشترک با سازمان بهداشت جهانی و یونسکو در حوزه ارتباطات سلامت، دو پروژه از برنامه ژان مونه اتحادیه اروپایی در حوزه روابط بین‌الملل و پروژه‌های همکاری منطقه کشورهای عضو سازمان اکو با حضور استادانی از ده کشور عضو از اقدامات بین‌المللی این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی در خصوص آموزش های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرکت دانشجویان دانشگاه علامه در کلاس های دانشگاه های همکار در فرانسه، آلمان، اسپانیا و روسیه، اجرای دوره های مشترک در رشته‌های زبان شناسی، ایران شناسی به صورت برخط، رشد ۸ برابری دوره‌های تخصصی بین‌المللی، راه‌اندازی سه دوره آموزش رسمی جدید با دانشگاه‌های همکار، دوره‌های مجازی ویژه دانشجویان خارجی و همکاری با دانشگاه D۸ برای برگزاری دوره‌های رسمی از جمله این اقدامات است.

سلیمی به هدف پروژه‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: برقراری ایده عدالت آموزشی نه فقط در سطح کشور بلکه برای گروه گسترده‌ای از مخاطبان غیر ایرانی در کشورهای حوزه مشترک فرهنگی و تمدنی از آسیای صغیر تا آسیای مرکزی و جنوب آسیا به عنوان هدف اصلی این روابط می‌توان نگاه کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مورد میزان اقدامات انجام شده در دوران کرونا گفت: برگزاری بیش از ۱۳۰ عنوان رویداد بین المللی و ۲۳۷ نشست علمی در هفت ماه گذشته و افزایش آماری وبینارها و سخنرانی‌های سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۸ نشان از فعالیت مفید این دانشگاه در دوران کرونا دارد که مهم‌ترین کشورهای همکار برای برگزاری رویدادهای مشترک برخط شامل کشورهای افغانستان، روسیه، اسپانیا، ترکیه، چین، ازبکستان، قزاقستان، آلمان، اتریش، تاجیکستان، پاکستان، بنگلادش، هند، لبنان، سوئد، فرانسه، ایتالیا و کلمبیا می‌باشد.

سلیمی در پایان سخنان خود به برخی برنامه‌های شاخص در روابط با افغانستان و چین اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی شبکه‌های همکاری مجازی استادان دانشگاه‌های ایران و افغانستان، برگزاری اولین دوره آموزش زبان پشتو، بازآموزی استادان دانشگاه‌های افغانستان، برگزاری میزگردهای روابط فرهنگی ایران و چین با همکاری دانشگاه های زبان و فرهنگ پکن، فعال‌سازی دفتر دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه شانگهای و مقدمات راه‌اندازی دوره های مشترک با سه دانشگاه چین برخی از برنامه‌های مهم دانشگاه علامه طباطبایی به شمار می‌رود.

کد خبر 5057672 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی حسین سلیمی همکاری مشترک برگزاری دوره آموزشی ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش وام دانشجویی آموزش مجازی ثبت نام دانشجویان دانشجویان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها دوره دکتری دانشگاه پیام نور اینترنت دانشگاه علامه طباطبایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد اسلام واحد علوم تحقیقات و به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز برگزار شد.

این مسابقه که تا ۳۱ فروردین ادامه دارد در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی علوم تحقیقات برگزار می‌شود و با حضور ۱۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۱۶ تیم از سراسر دانشگاه ها و مدرسه های ایران و خارج از ایران آغاز به کار کرده است.

فربد رزازی، معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و از اعضای هیات مسؤولان مسابقات بین المللی ربوکاپ در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این رقابت با ثبت نام ۴۰۰ تیم شروع شد و در نهایت ۳۱۶ تیم که حائز شرایط شرکت در این مسابقه بودند از داخل و خارج از کشور توسط داوران انتخاب شدند، شرکت کنندگان مسابقات بین المللی ربوکاپ با مربیان و همراهانشان به بیش ۳ هزار نفر می رسند، همچنین ۳۰۰ نفر کادر اجرایی از طرف دانشگاه آزاد و باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان در حال خدمت به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان این مسابقات بین المللی هستند.

رزازی افزود: هدف ما این است که بتوانیم یک قدم در جهت اعتلای فناوری کشور با کمک جوانان و نوجوانان ایرانی عزیزمان برداریم. مسابقات ربوکاپ فقط جلوه فناورانه و مهندسی ندارد بلکه یک مسیر تیم سازی و استعداد یابی در حوزه مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

رزازی افزود: مسأله ای که از هر موضوع دیگر مهم تر است انگیزه دانشجویان است دانشجویان ما خیلی وقت ها از محتوای درس و فضای دانشگاه خسته می شوند و فکر می کنند که این کلاس ها و درس ها قرار نیست جایی به کار آن ها بیاید که با این نوع از مسابقات و رغابت ها این انگیزه ایجاد می شود و علمی که سر کلاس های درس به دست می آورند را در این نوع از رقابت ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اختتامیه این مسابقه با حضور مسؤولین بنیاد نخبگان و وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در روز سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود و برگزیدگان این مسابقه از امتیازات بنیاد نخبگان و از جوایز نقدی برخوردار می شوند.

کد خبر 6081209

دیگر خبرها

  • مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • مقام اول تیم‌های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران