Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:07:14 GMT

مقابله با کرونا محله محور شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۶۷۹

مقابله با کرونا محله محور شود

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای پشتیبانی از بیمارستان ها و کادر درمان و ایجاد احساس مسئولیت در خصوص مقابله با کرونا، این مهم محله محور شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ششم آبانماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اینکه سلامت حق عمومی است و پیشگیری و مراقبت از سلامت واجب کفایی است، اظهار کرد: امروز جبهه مقابله در تمام کشور گسترده شده است و اگر سهل انگاری شود گرفتاری بزرگی رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیک بیماری در آذرماه و نگرانی از ماه آینده تصریح کرد: مسئله تمام نشده است، رزمندگان جبهه سلامت خسته اند و اگر مراقبت نکنیم شرایط سخت تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مردم درخواست کرد که مسئله را جدی بگیرند و مراقبت ها و پیشگیری ها را نیز جدی تر مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران و جهان درگیر دردی مشترک است و درمان و راه حل مقابله با آن نیز همگانی است، بیان کرد: اینکه از نظر استفاده از ماسک وضعیت اراک خوب است، اتفاقی مثبت است اما باید همتی در امر پیشگیری داشت و اگر کسی مشکوک به ابتلاست حتما از خود مراقبت کند تا دیگران مبتلا نشود چراکه بی توجهی به این امر ظلم در حق دیگری است.

دری نجف آبادی با اشاره به جلسه امروز با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به جهت پشتیبانی از کادر درمان، افزود: لازم است که فاز سوم کمک های مومنانه نیز در دستور کار قرار گیرد و این بار کمک ها به سمت نیازهای بهداشتی و درمانی برود و در کنار آن برای کارگران بیکار شده نیز کمک جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه مسئله کرونا را باید با قدرت محله محوری دنبال کنیم، افزود: می توان به صورت محله ای با شناسایی افراد، مراقبت و آموزش، جهت پشتیبانی بیمارستان ها و کادر درمان اقدام کرد و قطعا این روند احساس مسئولیت را در بین مردم ایجاد می کند تا با کمترین ضایعات و بیشترین نتیجه از این بحران عبور کنیم.

امام جمعه اراک تاکید کرد: هشت ماه این بیماری طول کشیده است و شاید هشت ماه دیگر ادامه یابد. باید بسیج عمومی داشت تا شمار مبتلایان کاهش یابد، نمی توان وضعیت کنونی دلیجان با این تعداد جمعیت را پذیرفت، مدیریت این جمعیت و بدهی بیمارستان کار دشواری نیست، من اجازه می دهم که یک سوم وجوه شرعی، زکات و ... در این مسیر پرداخت شود تا بتوان شرایط را تحت کنترل درآورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • همیشه بازی اول در تورنمنت‌های رسمی سخت است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پنج روش کاربردی برای مراقبت از آجر نسوز نما
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور