Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:26:21 GMT

دستگیری جوان کلاهبردار و شش همدستش به جرم فیشینگ

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۷۴۴

دستگیری جوان کلاهبردار و شش همدستش به جرم فیشینگ

رئیس پلیس فتای تهران از متلاشی شدن اعضای باند هفت نفره کلاهبرداران فیشینگ که با طراحی یک سایت، ٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: ۲۶ شهریور ماه سال جاری جوانی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشته که بدون اطلاع از اینکه سایت شبیه سازی شده سایت اصلی بوده،  اطلاعات حساب خود را وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجود اینکه تراکنش ناموفق بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه شده که کل موجودی کارت بانکی اش به مبلغ ۴۲۵ میلیون ریال سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: این پرونده در حال رسیدگی بود که چهار شکایت دیگر با همین شیوه دریافت شد. با توجه به تحقیقات و گفته افرادی که شکایت کرده بودند مشخص شد که متهم یا متهمان پرونده، مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از موجودی حساب مال باختگان سرقت کرده اند. 

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، متهم اصلی پرونده در بستر فضای مجازی را شناسایی کردند. او جوانی ۲۷ ساله بود که با همدستی چندتن از دوستان خود درگاه های جعلی بانکی طراحی می کرد و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب مال باختگان موجودی حساب را سرقت می کرد. 

وی گفت: تحقیقات پلیسی انجام شد و مخفیگاه متهم در محدوده سعادت آباد، شناسایی شد. در ادامه با دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. 

به گفته وی، متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف کرده و در این باره گفته که با همکاری ۶ تن از همدستانش سایت جعلی را طراحی وانتقال وجوه را انجام می داده است.

رییس پلیس فتا اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات دیگری سایر اعضای این باند نیز در عملیات های منسجم دستگیر و به جرم ارتکابی وهمکاری با یکدیگر در این رابطه اعتراف کردند.

وی افزود: پس از تکمیل شدن پرونده هر ۷ متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاهبرداري اينترنتي پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط فروردین ماه سال جاری در پی فقدان دختری حدوداً ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پدر فرد فقدانی ماجرا را این‌طور توضیح داد، دختر ۱۸ ساله‌ام ۸ ماهه قبل با پسر جوانی که به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی دارد دوست شد و قصد داشت تا ازدواج کند که با مخالفت شدید من روبه‌رو شد؛ فرزندم به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد فقدانی به همراه مرد جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از مغازه خوراکی تهیه کردند و بدین ترتیب در ابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه فقدانی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وبا صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 6084321

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران