Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:07:13 GMT

فتونیوز/وزیر شیفته برجام هم تحریم شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۷۹۱

فتونیوز/وزیر شیفته برجام هم تحریم شد

«بیژن نامدار زنگنه» که بین وزرای حسن روحانی مدعی ژنرالی بود و یکی از طرفداران پروپاقرص برجام بوده و هست، نیز به لیست تحریم های آمریکا اضافه شد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بیژن نامدار زنگنه» که بین وزرای حسن روحانی به ژنرال معروف است، یکی از طرفداران پروپاقرص برجام بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا لیست افراد شامل تحریم های جدید را منتشر کرده است که نام وزیر نفت نیز میان این اسامی دیده می شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!

به گزارش همشهری آنلاین، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در سخنانی، اعلامیه وزارت خارجه آمریکا برای تحریم یک یگان ارتش این رژیم طی روزهای آینده را «کمک به دشمنان اسرائیل» تلقی کرد.

او گفت: «واشنگتن یگان نیتسح یهودا را با هدف فشار بر ما و به دلایل سیاسی تحریم می‌کند و این اقدام در راستای منافع دشمنان ما در تشکیلات خودگردان است».

بن گویر سپس گفت که تل آویو باید همه اموال تشکیلات خوگردان که در اختیار اسرائیل قرار دارد را در پاسخ به این تحریم‌ها توقیف کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نیتسح یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نیتسح یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.
نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نیتسح یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شب گذشته یک بسته کمک 26 میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

کد خبر 846111 منبع: فارس برچسب‌ها فلسطین - محمود عباس اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا