Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ ها هزار نفر از مردم بنگلادش با برپایی تظاهرات، توهین مقام‎های فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و دین اسلام را محکوم کردند.

خبرگزاری میزان - ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش روز سه شنبه، ۶ آبان، با برپایی تظاهرات در شهر «داکا»، پایتخت این کشور، توهین مقام‎های فرانسه و مطبوعات این کشور به ساحت مقدس پیامبر (ص) و دین اسلام را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

به گزارش شبکه الجزیره، شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده تصاویر «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه را به آتش کشیدند.

معترضان همچنین با سر دادن شعار «کالا‌های فرانسوی را تحریم کنید»، خواستار تحریم محصولات فرانسه در این کشور شدند.


شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین خواستار مجازات رییس جمهور فرانسه به دلیل ایجاد «اسلام هراسی» شدند.

 

 

این تظاهرات از سوی حزب اسلامی «آندولان» بنگلادش سازمان دهی شده است.

پلیس می‎گوید برآورد می‎شود که نزدیک به ۴۰ هزار نفر تظاهرات شرکت کرده اند.

اخیرا و پس از کشته شدن یک معلم تاریخ فرانسوی، «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه اظهارات بی اساسی را علیه اسلام مطرح کرده و از توهین رسانه‌های این کشور به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) حمایت کرد.

 

 

این اقدام مکرون موج گسترده‌ای از انتقادات را در میان کشور‌های اسلامی به همراه داشته و تظاهرات‌هایی در چندین کشور علیه اسلام ستیزی فرانسه برپا شد.

 

بیشتر بخوانید: اعتراض وزیر خارجه اردن به فرانسه درمورد اهانت به پیامبر اسلام (ص) جنبش تحریم کالا‌های فرانسوی؛ پاریس محکوم کرد، کشورهای اسلامی استقبال کردند

علاوه بر این، جنبش تحریم کالا‌های فرانسوی نیز طی روز‌های اخیر به راه افتاده و چندین کشور اسلامی از این جنبش استقبال کرده و اقدام به جمع آوری محصولات فرانسوی از فروشگاه‌ ها کرده اند.

 

 

کالا‌های فرانسوی از فروشگاه‌های کویت، اردن و قطر جمع آوری شده اند؛ در همین حال، اعتراضاتی در لیبی، سوریه و نوار غزه شکل گرفت.

 

 

سران ترکیه و پاکستان نیز ضمن انتقاد شدید از اظهارات مکرون، وی را به عدم رعایت آزادی عقیده و به حاشیه راندن میلیون‌ها مسلمان در فرانسه متهم کردند.

 

 

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه،۶ آبان، با صدور یک هشدار امنیتی، به شهروندان خود در کشور‌های اسلامی مانند اندونزی، بنگلادش، عراق و موریتانی هشدار داده که از اعتراضات در این کشور‌ها دوری و جوانب احتیاطی را در نظر گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون کالا های فرانسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، بامداد 3 اردیبهشت ماه به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرد.رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.

افزایش 10 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی

نشست خبری مشترک رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

مهم ترین اظهارات سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری:

آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند. ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم. هر دو کشور در مبارزه با ناامنی ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی ها مصمم هستیم. ممکن است برخی همکاری های دو کشور را نپسندند، مهم نیست مهم این است که تداوم همکاری های دولت های دو کشور به نمایندگی از مردم آنها ادامه یابد و مصممیم این همکاری ها را در سوطح بالا ارتقا ببخشیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم گرفتیم این روابط در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد. مرز دو کشور که طولانی است را یک فرصت می دانیم و معتقدیم در جهت رفاه دو ملت به ویژه مرزبانان به کار گرفته شود.

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری چه گفت؟

بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده اند از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد. از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم. جناب آقای رئیس جمهور، شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

تقویت روابط دوجانبه

در این سفر همچنین دیدار هیات بلندپایه دو کشور به ریاست سران ایران و پاکستان برگزار شد و کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد؛

شهباز شریف و سید ابراهیم رئیسی راهکارهای تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند. طرفین تقویت تجارت دو کشور و گسترش همکاری‌ها در حوزه ارتباطات را مورد بررسی قرار دادند. تهران و اسلام‌آباد مصمم به نبرد مشترک علیه تروریسم هستند.

پس از انجام مراسم استقبال، مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر نهال به نشانه دوستی دو ملت در خاک کاخ نخست وزیری پاکستان کاشتند. همچنین رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

امضای 8 سند همکاری

همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور بود و موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب بیگانگان نیست

سناتور اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان نیز سید ابراهیم رئیسی با دیدار و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

رئیسی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان:

با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد. صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

وزیر امور خارجه پاکستان:

امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد. امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد. پاکستان برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران اعلام امادگی میکند.

دیدار وزرای کشور

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دیدار رسمی سران ایران و پاکستان و امضای تفاهمنامه همکاری، با همتای پاکستانی خود دیدار کرد .سید محسن رضا نقوی و احمد وحیدی پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

کد خبر 846439 برچسب‌ها پاکستان دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین