Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته برنامه ریزی و عمران رژیم صهیونیستی نقشه جامعی برای احداث یک محله شهرک نشین جدید مشتمل بر ۵۶ واحد مسکونی و یک خیابان در قدس اشغالی ارائه کرد. همچنین دولت اشغالگر با شروع ساخت واحدهای مسکونی در شرق شهرک "نوکادیم" واقع در شهرک تقوع در شرق بیت لحم موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، طرح احداث یک محله شهرک نشین را رئیس این کمیته امضا کرده که قرار است در دو قطعه زمین مجزا در دو طرف خیابان الالتفافی شماره شش در شهرک بیت حنینا در شمال قدس اشغالی ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان الالتفافی شهرک "رموت شلومو" با شهرک "بسغات زئیو" را تا شهر تل‌آویو به یکدیگر متصل می‌کند و واحدهای مسکونی شامل شش ساختمان پنج طبقه خواهند بود.

طرح مذکور کمیته برنامه ریزی و عمران رژیم صهیونیستی در کنار  احداث ۵۶ واحد مسکونی شامل احداث یک خیابان جدید از شرق به غرب به سمت پارک جدیدی است که نزدیک محله بیت حنینا احداث شده است.

براساس گزارشی پیرامون شهرک سازی که مرکز "الحریه نیوز" منتشر کرده، قرار است این محله جدید در مرز بین دو روستای شعفاط و بیت حنینا در امتداد خیابانی که در حال حاضر از شهرک "رموت شلومو" به این دو روستا منتهی می‌شود، ساخته شود.

طبق این گزارش، این پروژه ۲۶ دونم از مساحت اراضی مصادره شده در قدس اشغالی را شامل می‌شود. بلدوزرهای اشغالگر شبانه روز مشغول کار هستند تا شهرک "رموت شلومو" بالای روستای شعفاط را به دو شهرک "سعاف زئیو" و "تپه فرانسوی" متصل کنند.

شهر قدس هدفی برای اشغالگری و شهرک سازی است و مجموعه بزرگی از شهرک‌ها و واحدهای شهرک نشینی در مساحت گسترده‌ای از خاک این شهر با هدف تغییر ماهیت آن ساخته شده است.

حسن بریجیه، مدیر دفتر "هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی" در بیت لحم گفت، اشغالگران با آغاز ساخت واحدهای مسکونی در شرق شهرک صهیونیست نشین "نوکادیم" واقع در اراضی شهرک تقوع و روستای "بیت تعمر" در مجاور آن موافقت کرده‌اند.

رژیم اشغالگر طی هفته‌های گذشته طرح‌هایی برای ساخت هزاران واحد جدید مسکونی در اراضی فلسطینی در بیت لحم تصویب کرده، سیاست رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در پی توافقات برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم تشدید شده است.

این در حالی است که شهرداری اسرائیل در قدس اشغالی امروز یک ساختمان در حال ساخت در اردوگاه آوارگان فلسطینی شعفاط در شمال قدس شرقی را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کرد.

شاهدان عینی گفتند، تعداد زیادی نیروی پلیس اشغالگر قبل از ورود بلدوزرها برای تخریب این ساختمان به اردوگاه مذکور یورش بردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین قدس اشغالی شهرک سازی شهرک نشین بیت لحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • شهرک نشینان آواره به منازل خود باز نمی‌گردند
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس